2024-10-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Då tycker vi olika. Jag tycker att det är helt ok om det sker via trakasserier eller mobbing även om det inte finns en konkret uppmaning.
Håller med, som man säger på engelskan.
"Actions have concecuenses"

Även om handlingarna inte är ämnat till det så är det de samma som vållande.
Lite för att göra så folk inte beter sig hur som.

Lagen om uppmaning till självmord är ju ganska ny och har ju kommit pga ett problem i samhället.
Citera
2024-10-21, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Ny gädda!
Laundrup Skåne #498
https://dumpen.se/2024/10/20/laundrup_498/

Hjälp till med att stötta Dumpen, för våra barns bästa!
Nej,stötta istället childhood eller liknande organisationer istället för kriminella pundare
Citera
2024-10-21, 06:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundarhoran
Nej,stötta istället childhood eller liknande organisationer istället för kriminella pundare
Det är ingen här som är intresserad av Childhood. Reklamen för dessa är bara ett försök att minska intresset för Dumpen.
Snart är mitt nattpass slut och jag ska hem och sova. Har varit nykter hela natten trots Gipsy-tears stora bekymmer över mina alkoholvanor. Han behöver inte vara orolig.
Citera
2024-10-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundarhoran
Håller med, finns många organisationer som jobbar för barn och kan uppvisa vad de faktiskt gör för barnen.

Dumpen gör troligen mer skada på dem och uppmanar till våld i samhället.
Citera
2024-10-21, 10:07
Bannlyst
Hur många av dumpens gäddor skulle tacka nej till att träffa tjejen om hon sa att hon ljugit om sin ålder och sagt att hon inte är 14 år utan 15 år?
Svar = noll.
Citera
2024-10-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är ingen här som är intresserad av Childhood. Reklamen för dessa är bara ett försök att minska intresset för Dumpen.
Snart är mitt nattpass slut och jag ska hem och sova. Har varit nykter hela natten trots Gipsy-tears stora bekymmer över mina alkoholvanor. Han behöver inte vara orolig.

Det får vi verkligen hoppas för patienternas skull.

Jo Childhood är intressanta men det roliga var ju när Dumpen sparkade igång verksamheten och trodde att det är bara att knalla in i finrummet direkt. För att vara på den säkra sidan skickade Dumplingarna pengar till Childhood som dock omedelbart returnade Puttes stålar.
Detta gnällde Putte över i GP så det fick istället bli den slafsiga metoden för att rädda barn men varför inte då det är resultatet som räknas.

Dumpen passar bra som outsidern som ägnar sig åt skitgörat med sina aggressiva konfrontationer med snuskgubbarna medan övriga organisationer har en mjukare framtoning och kan ägna sig åt tex skolbesök mm.

Tycker dom kompletterar varandra bra men det tycker nog inte Childhood, Rädda barnen mfl utan ser troligtvis Dumpen som den ohyfsade kusinen från landet.
Citera
2024-10-21, 12:09
Avslutad
https://www.expressen.se/noje/nojesprofil-hangdes-felaktigt-ut-av-dumpen/

Dom hängde ut fel person. Bevisar bara att vem som helst kan använda dina bilder och ditt namn och få dig uthängd där. Livsfarligt.
Citera
2024-10-21, 13:10
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
https://www.expressen.se/noje/nojesprofil-hangdes-felaktigt-ut-av-dumpen/

Dom hängde ut fel person. Bevisar bara att vem som helst kan använda dina bilder och ditt namn och få dig uthängd där. Livsfarligt.

Nåja, sån extrem katastrof var det ju inte. Videon var ju av rätt person och Sara m.fl. såg direkt att de gjort ett misstag och tog bort bilderna inom tre minuter.
Citera
2024-10-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Hur många av dumpens gäddor skulle tacka nej till att träffa tjejen om hon sa att hon ljugit om sin ålder och sagt att hon inte är 14 år utan 15 år?
Svar = noll.
hahah och vad spelar det för roll menar du?

för övrigt inte 100 på att noll stämmer, många som uttryckligen sökt efter barn med ensiffrig ålder
Citera
2024-10-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Håller med, som man säger på engelskan.
"Actions have concecuenses"

Även om handlingarna inte är ämnat till det så är det de samma som vållande.
Lite för att göra så folk inte beter sig hur som.

Lagen om uppmaning till självmord är ju ganska ny och har ju kommit pga ett problem i samhället.

Dumpen uppmanar människor att söka hjälp
Sara har vid flera tillfällen frågat gäddan om hon ska ringa ambulans när gäddan hotar med självmord sen har dom kontakt med flertalet gäddor för o stötta dom i att dom söker hjälp
Citera
2024-10-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Svar = noll.

Det gör dem ju inte till mindre farliga för barn att gubbgäddorna ofta är sexmaniska "allätare" som gärna knullar alltifrån sextioåringar till hundar och fjortonåringar.
Citera
2024-10-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Nåja, sån extrem katastrof var det ju inte. Videon var ju av rätt person och Sara m.fl. såg direkt att de gjort ett misstag och tog bort bilderna inom tre minuter.
Men inom 3 minuter så hinner det blir det en enorm spridning runt om i Sverige! Finns alltid människor som sen inte läser att det var ett misstag, och tittar och viskar. Det här är ett rejält misstag och som sagt ,tänk att se sig själv i 3min på dumpen! Jag skulle få panik..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in