2024-10-20, 21:45
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isak321
Enkelt att skicka menar jag att det inte behövs en 3:e part, men du har korrekt med att det är rätt kasst.
Så du ser ett stort värde i att kunna ”skicka” någonting som funkar otroligt kasst.
Citat:
Ändamålet till att köpa Bitcoin är inte enbart att kunna skicka det, utan den egenskapen finns om man skulle vilja det.
Ändamålet är tydligen att köpa och hoppas att man kan sälja det dyrare till en större idiot.

Citat:
Jag ser värde i Aktier, Fastigheter, Guld, Skog, Konst och Bitcoin. Dessa kommer alltid att öka i värde då det trycks ut pengar av centralbanker hela tiden. Det är bara att titta historisk och se att allt detta ökat i värde. Bortse från Bitcoin. Ställ dig själv frågan, varför ökar Aktier, Guld, Skog, Konst hela tiden?
Skog och aktier ger avkastning. Guld ökar historiskt sett inte i pris i reala termer.

Av det lilla du har hunnit skriva kan vi redan konstatera att du är en ekonomisk idiot.

Citat:
Vi håller oss till Bitcoin och inte andra shitcoins.
Var skiljer bitcoin från övriga shitcoins? Lustigt att du inkluderar bitcoin i samma grupp; förvisso helt korrekt.
2024-10-20, 21:52
Medlem
.

Nja ekonomisk idiot är jag långtifrån.

Mitt ändamål är inte att sälja det utan behålla det och se det öka i värde, såsom jag gör med mina aktier.

Du har fastnat på att det inte är enkelt att skicka det. Guld går inte att skicka, det gör Bitcoin.

Bara bra med en kritiker. Vi jämför det med Guld. Varför stiger det och varför skulle inte Bitcoin kunna göra det?
2024-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Hej Lunkan,

Jag är PRO Bitcoin och försöker överallt att hitta kritiker till Bitcoin, både professionella och vanligt folk. Har läst lite i tråden och du verkar ha kunnat hitta bubblor och tjänat på det. Grymt av dig.

Du skriver att värdet är endast 3usd. Hur kommer du fram till det?
Kan du räkna ut och berätta för mig varför Guld ökar i pris hela tiden och det kommer den alltid att göra.

Du kan inte använda FA på Bitcoin såsom du inte kan använda det på Guld. Jag rekommenderar dig att läsa på vad Bitcoin är och strunta idag vad det kostar. Det har jag gjort. Det är själva egenskaperna jag tittar på.

1. Kommer alltid endast finnas 21 miljoner Bitcoin.
2. Digitalt och enkelt att skicka.
3. Descentraliserat och oberoende av stater och centralbanker mm.

Är det något tåg man bör vara med på just idag, så är det en del av sina investeringar i Bitcoin.
3 dollar var då jag trodde startvärdet var 1 usd,
men blev rättad till att startvärdet var noll, vilket gör att värdet inte är 3 USD men noll

Oberoende av förespråkare säger inklusive dina om Bitcoin så är bubbelluft värt noll så det behövs ingen FA eftersom det är logik. Liknande logik som jag använde för att lista ut IT-bubblan var det ett halvår innan den brast. Men Bitcoin är MYCKET VÄRRE bubbla. 67 000 usd är crazy.
Din punkt 3 är inte värt ett dugg. Ett argument förespråkare använder är att Bitcoin skulle vara stabilt, men det stämmer ju inte.

Men till skillnad från IT-bubblan kan jag inte säga något om tiden gällande Bitcoinbubblan eftersom till skillnad från IT-bubblan är Bitcoin BARA TA-drivet.

Pratet om "tåg" är VARNINGSIGNAL sådant är mycket vanligt vid överprisade hypes och bubbeluppbyggnad...
2024-10-20, 23:10
Medlem
Du ger ingen förklaring till varför det är luft. Varför är 67000 usd crazy?

Du jämför det med IT bubblan. Är du medveten om att du jämför äpplen och päron just nu.

Har du ens försökt att förstå vad Bitcoin är? Grävt dig vidare?

Skippa priset om hur mycket det kostar.
2024-10-20, 23:47
Medlem
Citat:
Du ger ingen förklaring till varför det är luft. Varför är 67000 usd crazy?
Därför Bitcoin är i grunden INGENTING
och till skillnad från t ex USD finns det ju INGEN som skäms då raset kommer, man vet ju inte ens vilka som är bakom Bitcoin så de kan ju bara försvinna med en massa pengar,
medan om USD skulle rasa till 5 öre så skulle det bli mycket illa för USA så till skillnad från dem bakom Bitcoin MÅSTE usa kämpa för att dollarn inte ska bli värdelös.
Citat:
Du jämför det med IT bubblan. Är du medveten om att du jämför äpplen och päron just nu.
Ja, där ITbubblan har FÖRDEL eftersom där var värdet inte noll

Jag skrev att LIKHETEN är att båda förstås genom LOGIK att de är bubblor.

Citat:
Har du ens försökt att förstå vad Bitcoin är? Grävt dig vidare?
Ja. Det gjorde jag ganska nära efter att den kom.
OM det hade varit startvärde 1 Bitcoin hade varit = 1 usd i jobb eller varor OCH STANNAT vid det plus inflationen på usd DÅ hade det make sense, men det har den ju inte gjort...

Det mesta är BS snack för att bygga på att köpare inte ska förstå att värdet är noll
T ex det kan ju INTE vara mining och BLI fler Bitcoin av det utan att blir fler Bitcoins och det har de ju sagt att det inte ska bli...
Hur bortförklarar förespråkare det?

Citat:
Skippa priset om hur mycket det kostar.
Va???! Det är ju det som är bubblan...
2024-10-21, 07:11
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
.

Nja ekonomisk idiot är jag långtifrån.
Du har med dina få inlägg redan bevisat att så är fallet (t ex genom att jämföra bitcoin med skog och aktier).

Citat:
Mitt ändamål är inte att sälja det utan behålla det och se det öka i värde, såsom jag gör med mina aktier.
Om alla bara köper bitcoin men ingen säljer så kan alla bli rika tillsammans! Eller hur?

Citat:
Du har fastnat på att det inte är enkelt att skicka det. Guld går inte att skicka, det gör Bitcoin.
Det var du som tog upp denna egenskap som något värdefullt. Ingen har sagt att guld är värdefullt för att du kan skicka det. Folk köper guld av helt andra skäl som anses värdefulla.

Citat:
Bara bra med en kritiker. Vi jämför det med Guld.
Varför just guld? Varför inte hockeybilder t ex?
2024-10-21, 08:38
Medlem
Jag har lyssnat på era kritiker. Antingen är man för det eller emot det.

Är fortfarande för det och framtiden får visa. Vi kan väl höras igen om 5år.

Att du kan skriva att jag är en idiot och döma mig mig på några inlägg är väl inte det korrekta och det är väl inte vad tråden är till för.

All kärlek till er båda så får vi höras om 5år igen. 2029-10-21....
Senast redigerad av Isak321 2024-10-21 kl. 08:41.
2024-10-21, 09:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag har lyssnat på era kritiker. Antingen är man för det eller emot det.

Är fortfarande för det och framtiden får visa. Vi kan väl höras igen om 5år.

Att du kan skriva att jag är en idiot och döma mig mig på några inlägg är väl inte det korrekta och det är väl inte vad tråden är till för.

All kärlek till er båda så får vi höras om 5år igen. 2029-10-21....
Det brukar låta så när man inte kan motivera sina ståndpunkter eller svara på frågeställningar. Det är också märkligt att påstå att du har ”lyssnat”.

Var åtminstone ärlig mer att du ”investerar” utan att veta vad du sysslar med.
2024-10-21, 10:27
Medlem
Citat:
Hej Lunkan,

Jag är PRO Bitcoin och försöker överallt att hitta kritiker till Bitcoin, både professionella och vanligt folk.
Har läst lite i tråden och du verkar ha kunnat hitta bubblor och tjänat på det. Grymt av dig.

Klok inställning. På samma sätt närmade jag mig bitcoin en gång i tiden. Först när jag hade tagit del av bitcoinkritiken och noterade att den var tunn och lågkvalitativ (ofta grundad på rena missförstånd som jag själv kunde avfärda efter att ha läst bitcoins whitepaper med mera) beslutade jag mig för att gå in med en mindre summa i bitcoin. På sätt och vis var det tack vare kritikerna som jag tog steget, vilket jag inte har ångrat.

Kritiken är i stort sett densamma än i dag men framförd av delvis nya personer.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-21 kl. 10:36.
2024-10-21, 11:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Klok inställning. På samma sätt närmade jag mig bitcoin en gång i tiden. Först när jag hade tagit del av bitcoinkritiken och noterade att den var tunn och lågkvalitativ
Du lyckas inte ens bemöta kritik och frågeställningar från en kebabskribent på flashback, så det är märkligt att hävda att du endast har hittat tunn och lågkvalitativ sådan.

Citat:
(ofta grundad på rena missförstånd som jag själv kunde avfärda efter att ha läst bitcoins whitepaper med mera)
Du hade uppenbart redan bestämt dig innan du ens hade läst på (och du besitter dessutom inte den enkla bildning och kunskap som krävs för att läsa whitepapern).

Lite som övriga hemmasnickrade teorier om vacciner och annat som du envist försöker sprida vidare.
2024-10-21, 11:18
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Klok inställning. På samma sätt närmade jag mig bitcoin en gång i tiden. Först när jag hade tagit del av bitcoinkritiken och noterade att den var tunn och lågkvalitativ (ofta grundad på rena missförstånd som jag själv kunde avfärda efter att ha läst bitcoins whitepaper med mera) beslutade jag mig för att gå in med en mindre summa i bitcoin. På sätt och vis var det tack vare kritikerna som jag tog steget, vilket jag inte har ångrat.

Kritiken är i stort sett densamma än i dag men framförd av delvis nya personer.

Bra skrivet, kebabens hetsande mot bitcoin och crypto överlag verkar ha motsatt effekt. Kritiken har varit densamma i alla år, grundat på missförstånd som är bevisat av kebabens senaste briljanta inlägg i den här tråden.
2024-10-21, 11:20
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Bra skrivet, kebabens hetsande mot bitcoin och crypto överlag verkar ha motsatt effekt. Kritiken har varit densamma i alla år, grundat på missförstånd som är bevisat av kebabens senaste briljanta inlägg i den här tråden.
Vilka missförstånd tänker du på och var någonstans har jag skrivit något felaktigt i den här tråden?

Ditt önsketänkande är långt från verkligheten och grundar sig i faktaresistens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in