2024-10-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Och Bajenfansen har idag glömt bort allt dom gjort tidigare.
Hahaha, säg det igen utan att gråta.

Ännu en derbyseger på alla plan, och idag visade diffen sina rätta färger när enda gången man hördes var när man jublade över snutens beslut att avbryta matchen.

Som diffen nu kommer försöka skademinimera dagens skamliga beteende

Vår knulldocka! Aldrig motstånd på plan, gata eller läktare.
Citera
2024-10-20, 21:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Och Bajenfansen har idag glömt bort allt dom gjort tidigare.
Nej, vi har inte glömt när matchen bröts och resultatet skrevs till 0-3 och vi fick ytterligare 3 poängs poängavdrag.

Idiot...
Citera
2024-10-20, 21:29
Medlem
Pillenfilles avatar
Fyfan vad man vad hatar skansens representanter. Hela diffen bara stinker apa!
Citera
2024-10-20, 21:29
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Enda fördelen är att Kim kommer få lida en hel natt över sin skitinsats idag, hur kan dom släppa Besara hela tiden.

Jo, för att Kim anser att Besara är slut som fotbollsspelare och fokuserade bara på Touré
Djurgården har inte haft såhär dåligt statistik på derbymatcher på 60år.

Det diskuterades i studion om Kim och Tolle skulle få sparken redan i morgon, synd nu när dom är så extremt dåliga tränare.

De är utmärkta tränare.

Vad håller supportrarna för klass? Har kulturen skapat ängslighet hos spelarna inför derbyn?

En fråga till:

Varför ska skattebetalarnas pengar gå till en massa polisåtgärder kring fotboll?

När folk i publiken skadas, och familjer inte vågar gå, då är vägs ände nådd?
Citera
2024-10-20, 21:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nej, vi har inte glömt när matchen bröts och resultatet skrevs till 0-3 och vi fick ytterligare 3 poängs poängavdrag.

Idiot...
Och efter det är ni felfria alla matcher? Ni har inte gjort något mot aik heller?

Idiot!
Citera
2024-10-20, 21:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hahaha, säg det igen utan att gråta.

Ännu en derbyseger på alla plan, och idag visade diffen sina rätta färger när enda gången man hördes var när man jublade över snutens beslut att avbryta matchen.

Som diffen nu kommer försöka skademinimera dagens skamliga beteende

Vår knulldocka! Aldrig motstånd på plan, gata eller läktare.
Det är ju förfan ni som gråter
Citera
2024-10-20, 21:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Eldade några tröjor? Vilket Hammarby också gjorde? Löjlig jämförelse.. lika löjligt som att man blåste av matchen där och då
Nej. Slängde bangers
Citera
2024-10-20, 21:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
De är utmärkta tränare.

Vad håller supportrarna för klass? Har kulturen skapat ängslighet hos spelarna inför derbyn?

En fråga till:

Varför ska skattebetalarnas pengar gå till en massa polisåtgärder kring fotboll?

När folk i publiken skadas, och familjer inte vågar gå, då är vägs ände nådd?
Kim & Tolle har fan trollat med materialet dom förfogar över. Lär bli ett spännande uppvaknande för många när dom lämnar.
Citera
2024-10-20, 21:54
Medlem
TzOns avatar
Hur kan alla djurgårdare skylla på polisen? Se till att era idioter i publiken inte sabbar matcherna bara. Om nån kastar en banger, skicka ut personen, överlämna personen till vakterna. Innan ni gör det kommer det aldrig vara polisens fel.
Citera
2024-10-20, 22:12
Medlem
baggebo1s avatar
Vill bara säga en sak till för argumentet har tagits upp flera gånger här i trådarna och nu såg jag att även nån ledare för Hammarby körde samma grej. "Men festivalerna då, varför är polisen så dummidumma mot just oooosssss".

Musiken har varit en mycket större del av mitt liv än fotbollen i alla år. Jag har gått på spelningar i minilokaler, mellanlokaler, stora lokaler, utomhus, inomhus, festivaler. Överallt i många många år. Det har aldrig hänt att vi haft galningar där som skjutit raketer eller smällt av bangers mitt i folksamlingar. Aldrig. Någonsin. Det argumentet är helt jävla efterblivet. Det förekommer så klart brott men det här handlar om fara för allmänheten. Ni snackar våldtäkter på festivaler. Visst, det är hemskt, men ni fattar inte grejen om ni jämför det med det här för det hamnar inte under samma kategori, det här handlar om allmänfarligt beteende. Eld i folkmassor, höga smällare i folkmassor. Ni kan ge er fan på att om nån dåre börjat skjuta raketer mitt under en konsert så hade den avbrutits och lokalen utrymts, men det har som sagt aldrig hänt.

Sluta vara så dumma i huvudet.
Senast redigerad av baggebo1 2024-10-20 kl. 22:15.
Citera
2024-10-20, 22:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Sedvanligt jävla daltande. Matchen Hammarby-Djurgården skulle naturligtvis inte ha fortsatt och resultatet borde stå kvar som det är nu. Egentligen borde det kanske bli 3-0, men synd att målgörare i så fall bli av med mål så 2-0 blir bättre.

Sedan borde ordentliga bötesbelopp utdelas. T ex 2-3 miljoner kronor för Hammarby som misslyckad hemmaarrangör och 4-5 miljoner kronor för Djurgården. Plus såklart ett rejält poängavdrag för Djurgården samt en förvarning om att klubben kan komma att flyttas ned till distriktsserierna (Div 4) om det upprepas.

Men nejdå. De "stackarna" skall få chansen att vända matchen, och nästa vecka står de där och applåderar sin publik igen. Finns säkert några procent fans som inte älskar förstörda matcher men grundproblemet är ju faktiskt att en stor majoritet fans, spelare och ledare sympatiserar med de som förstör istället för att sätta ner foten och få bort dom. Steg 1 är att få till en ändrad attityd och det får man uppebarligen inte genom att stryka medhårs. Rejäla straff måste till och då skall det vara rejäla.
Rent krasst så är det alltså hemmalaget som står för säkerheten (tills snuten rev tillståndet vilket är helt jävla galet i sig). Menar du då att Hammarby ska betala böter och få poängavdrag samt förvarning om att flyttas ned för att de inte kunde säkra arrangemanget?

Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Varför jublade ni över beslutet och drog då?
Ingen som jag såg jublade över det, har hört sjukt många skriva om att det jublades från DIF-håll men ärligt talat såg jag inte någon som gjorde det..

Att vi suger arsle är en helt annan sak och vi kanske blir världens första lag som sparkar tränare mitt i match för KoT skulle ju kunna avgå ikväll..
Citera
2024-10-20, 22:24
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Har dif lite värdighet rullar dom av sista kvartens morgon

Citat:
För att bajen stod kvar och vägrade låta matchen spelas klart?
Nu har jag tänkt länge på dit svar, du har en poäng där. Situationen är knepig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in