2024-10-20, 21:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Inte fysiskt men kanske psykiskt slitsamt.

Ja Jaques Clouseau *nickar tydligt i samförstånd* psykiskt slitsamt.
Citera
2024-10-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja Jaques Clouseau *nickar tydligt i samförstånd* psykiskt slitsamt.

En av mina käpphästar är:

Tankearbete är det tyngsta av allt arbete och det är därför så få ägnar sig åt det.
Citera
2024-10-20, 21:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
En av mina käpphästar är:

Tankearbete är det tyngsta av allt arbete och det är därför så få ägnar sig åt det.

Amen Jaques thiihii, det där var ju faktiskt lite roligt ^ ^
Citera
2024-11-06, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänker också att om man kan applicera hur kvinnor är på hur tjejer är så finns det även andra saker som är till deras fördel i dagens svenska skola. Kvinnor har i alla fall jag uppfattat och vilket jag även tror är mer eller mindre fastställt i många studier mer känslostyrda än vad män är som är mer faktastyrda.

I dagens skolsystem ska man för att få högre betyg kunna föra utförliga resonemang kring saker och ting. Är man käslostyrd har man naturligt mer tankar och känslor kring saker o ting än om man är faktastyrd och har då lättare att brodera ut svar och resonemang.

Tänker på hur diskussioner är mellan mig och min fru där jag kan få fram det jag vill ha sagt på några meningar medans jag hinner gå o slå på kaffe o komma tillbaka innan hon är klar med vad hon vill säga.

På högskoleprovet behövs inga långa utläggningar utan det är A,B,D eller E som är rätt (typ).

Sedan tänker jag (detta beror kanske på vilka program man läser på) att det verkar vara en hel del inlämningsuppgifter där det premieras att lägga ner en hel del tid på att få till det snyggt, välformulerat och nyanserat i diskussionerna. Vilket återigen premierar tjejer i större utsträckning.
Sedan kan man fråga sig om de verkligen lär sig något av inlämningsuppgifterna eller om kunskapen inte fastnar utan all energi går åt att googla fram så mycket olika fakta o källor som möjligt och försöka formulera om texten så att det inte ska bli plagiat.
Nej kvinnor har högre språklig begåvning.
Självklart har man ju lärt sig något man kan beskriva i egna ord aja.

Och Det där kallas att ordbajsa. Att komma med massa blaj, enbart för att täcka upp ett svar till uppgiften. Lärarna vill inte veta vad vilka känslor någon har utan När jag gick i skolan så skulle man för G: jämföra, för VG: … nyansera, och för MVG: …analysera. Det är väl något liknande för dagens betygsystem. Du ska visa kunskap inom ämnet, inte vad du känner.

Så Tjejer är precis lika ”faktastyrda” som killar, om inte mer (i skolåldern). Allt beror på hur mycket man intresserar sig för ämnet. Ja detta märks ju inte minst i att tjejer gör bättre ifrån Sig i skolan.

Tjejer och killar är inte synkade när det gäller mognaden. Tjejer ligger ca 2 år före killar och får därmed ett försprång i skolan. Lite orättvist kan tyckas, man hade kunnat blanda årskullarna i skolan istället för att tvinga alla tro att pojkar och flickor är precis lika mogna i samma ålder. Det här fortsätter ju i hela grundskolan, så det hade inte varit mer är rimligt.

När vi hade lektion på högstadiet brukade killarna alltid hoppa upp på bänkarna och slå på varandra. Så höll ju ingen tjej på. En del var kanske lite barnliga på andra sätt, men de flesta satt tyst och väntade på att läraren kunde sätta igång lektionen.

Citat:
Fast här pratar vi om vem som är bäst. "Män är bäst" - är en ännu kortare version.
Män är uppenbarligen väldigt bra på att se sig själva som väldigt överlägsna 😁

De verkar inte försökt att skillnaderna troligtvis är 50/50 mellan könen, och att dessa kompletterar varandra. Det är ju bara pinsamt när de måste ha invändningar eller personliga teorier som inte riktigt stämmer mot vad vi vet.

Ja män är bättre på idrott 😎. Det tillhör grovmotorik. Tjejer är alltid bättre än killar inom allt som är finmotoriskt. Det är minst lika viktigt att behärska sådant. Det är därför båda könen överlåter olika uppgifter till varandra.
Senast redigerad av ResanTillMelonia 2024-11-06 kl. 16:03.
Citera
2024-11-06, 19:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Män är uppenbarligen väldigt bra på att se sig själva som väldigt överlägsna 😁

De verkar inte försökt att skillnaderna troligtvis är 50/50 mellan könen, och att dessa kompletterar varandra. Det är ju bara pinsamt när de måste ha invändningar eller personliga teorier som inte riktigt stämmer mot vad vi vet.

Ja män är bättre på idrott 😎. Det tillhör grovmotorik. Tjejer är alltid bättre än killar inom allt som är finmotoriskt. Det är minst lika viktigt att behärska sådant. Det är därför båda könen överlåter olika uppgifter till varandra.

Ja många män är helt klart väldigt duktiga på att överdriva sina förmågor. Superbra egenskap att ha vid löneförhandling och när CV:et ska skrivas. Men i alla andra sammanhang är det en pina för oss andra att tvingas hantera vuxna barn med grandios självbild.

Sålänge de har en finmotorisk tunga är jag nöjd
Citera
2024-11-06, 21:02
Avslutad
För oss är det en plåga att stå ut med er kvinnor, som är på gränsen till efterblivna, med minst 20 under oss svenska vita män i iq.

Skrämmande siffror. Det kommer inte gå att hämta sig som kvinna.
Citera
2024-11-06, 21:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja många män är helt klart väldigt duktiga på att överdriva sina förmågor. Superbra egenskap att ha vid löneförhandling och när CV:et ska skrivas. Men i alla andra sammanhang är det en pina för oss andra att tvingas hantera vuxna barn med grandios självbild.

Sålänge de har en finmotorisk tunga är jag nöjd

Återigen ett svar från dig som talar om vilka män du har på din bodycount och varför du skriver och tänker som du gör i andra trådar.
Citera
2024-11-06, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
För oss är det en plåga att stå ut med er kvinnor, som är på gränsen till efterblivna, med minst 20 under oss svenska vita män i iq.

Skrämmande siffror. Det kommer inte gå att hämta sig som kvinna.
Tänk på oss då som har lika många män som ni är uppe i toppskiktet, som är ännu mer efterblivna med minst 20 under oss dumma kvinnor. Så är det ju enligt siffrorna

Citat:
Kvinnor är MYCKET bättre än män på att shoppa!
Inte dagens män va…

Dagens män är metrosexuella modeintresserade män som har börjat använda tjejkläder.
Senast redigerad av ResanTillMelonia 2024-11-06 kl. 22:18.
Citera
2024-11-06, 21:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Återigen ett svar från dig som talar om vilka män du har på din bodycount och varför du skriver och tänker som du gör i andra trådar.

Sålänge de inte är som du som tog ut din frus sockerkaka från ugnen och vräkte i dig hela så är jag rätt nöjd med dem som håller sig till att äta bäver med andakt.
Citera
2024-11-07, 15:31
Bannlyst
Enligt det här skeäpforumet är många män riktiga fenor på att snedvrida statistik eller fakta till sin egna fördel. De utelämnar väsentligheter genom att inleda med en slutsats som enbart ska hylla mannen eller såga kvinnan. Ofta är det paradoxala värderingar som läggs fram också.

Ex: å ena sidan är kvinnor selektiva och ointresserade av män som de inte är attraherade till. Å andra sidan får en kvinna inte ha rört vid någon man tidigare.

Eller t.o.m. måste ha varit kär i den kille hon förlorade oskulden till. Vad är det för krav? Sorry, men känslor kan man inte ens tvinga fram själv. Hade jag väntat till det hade jag förlorat hela mitt biologiska syfte (inte fått barn).

Ingen kvinna ställer väl kravet att en kille inte får ha haft känslor för en annan kvinna före henne t ex.

Citat:
Vilka?
Citera
2024-11-07, 19:17
Avslutad
Nej män i swedistan har 5 i högre iwäq i snitt än swedistanskorna

Men räknar man bort all er förståndshandikappade mena invandring, så har svenska vita män minst tvåsiffrig högre iq än er.

Inte konstigt ni har mindervärdeskomplex etc osv
Citera
2024-11-08, 07:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Sålänge de inte är som du som tog ut din frus sockerkaka från ugnen och vräkte i dig hela så är jag rätt nöjd med dem som håller sig till att äta bäver med andakt.
Det var nog mer den här biten jag syftade på.
"Men i alla andra sammanhang är det en pina för oss andra att tvingas hantera vuxna barn med grandios självbild."
Fast det klart är man som du får man väl ta det som blir över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in