Citat:
Ursprungligen postat av
LarsaDelRey
Jag är luuugn.
Har du sett avsnitt tre? I så fall, tycker du fortfarande att Adam har ett "skönt game"?
Elsa säger rakt ut att hon är otrygg och gråter, jag muckar inte utan jag vill höra vad du tycker.
Jag tycker att Adam fortfarande sköter sig utmärkt. Elsa är framför allt svajig för att hon är trött, stressad och inte har ätit, vilket Adam hanterar smidigt med att ge henne egentid att älta lite med "Annie" (vem fan det nu är?) samtidigt som han ordnar det grundläggande: fixa käk, titta lite på nån TV-serie och återställ hennes comfort level. Inte direkt "game", utan snarare manlig problemlösning. Han kunde kanske ha agerat lite mer kramigt, men jag förstår honom: Adam har varit i samma känslostorm som Elsa och är precis lika utmattad, dessutom är bölande tjejer en energitjuv av rang. Så jag kan förstå att han inte orkar dra fram stora trygghets-famnen.
Det finns saker som Adam kunde gjort bättre (sovrummet! För HELVETE Adam!!!), men överlag känns han fortfarande som en catch. Tyvärr misstänker jag att Elsa har blivit bortskämd av rika och/eller halvkriminella killar, och därmed inte riktigt ser Adams kvaliteter. Det återstår väl att se om Adam kan - eller vill - rädda upp det.
Ska man psykologisera lite, så kanske Elsa också drabbats av nån slags förvirring: hon tycker att hon är city girl och tror att hon bor i NY, men egentligen hör hon hemma i en knegarstad där folk slåss med knogjärn. Nu har hon hamnat i Stockholm, där man har danska designer-soffbord och använder ord med fler än två stavelser. Har "stadstjejen" Elsa hamnat i en inre kris?
När det gäller kommentaren om Gynning verkar folk också vilja analysera ihjäl sig. På 00-talet var Carolina Gynning en sexig blond tjej i vit tshirt. Elsa såg ut som en sexig blond tjej i vit tshirt. Det är inte mer med det.
(Gynning var för övrigt runkobjekt för miljontals killar i över två decennier. Att bli jämförd med ett runkobjekt är inte en dålig sak)