2024-10-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det är löjligare att yttra åsikter om inredning innan man knappt fått av sig ytterkläderna. Sedan tjatade hon om bordet dessutom, till och med inför väninnan på tlfn.

Det var på rundturen i lägenheten, dvs då brukar känna in rummen.. försök inte göra det värre för din sak.

Det är 18 årsgräns på flashback, det sitter alltså en bunt med myndiga män (ja, jag antar att ni är det..) som blir butthurt av en observation kring ett malplacerat soffbord.
Citera
2024-10-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Haha, du måste skoja...den snoken!
Rosanna tjatar ständigt om att hon är så kräsen. Hon är knappast vidare snygg eller perfekt själv.
Håller med, Rosanna är inte snygg alls, bara bekräftelse sökande o neurotisk
Citera
2024-10-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Jag är luuugn.

Har du sett avsnitt tre? I så fall, tycker du fortfarande att Adam har ett "skönt game"?

Elsa säger rakt ut att hon är otrygg och gråter, jag muckar inte utan jag vill höra vad du tycker.
Jag tycker att Adam fortfarande sköter sig utmärkt. Elsa är framför allt svajig för att hon är trött, stressad och inte har ätit, vilket Adam hanterar smidigt med att ge henne egentid att älta lite med "Annie" (vem fan det nu är?) samtidigt som han ordnar det grundläggande: fixa käk, titta lite på nån TV-serie och återställ hennes comfort level. Inte direkt "game", utan snarare manlig problemlösning. Han kunde kanske ha agerat lite mer kramigt, men jag förstår honom: Adam har varit i samma känslostorm som Elsa och är precis lika utmattad, dessutom är bölande tjejer en energitjuv av rang. Så jag kan förstå att han inte orkar dra fram stora trygghets-famnen.

Det finns saker som Adam kunde gjort bättre (sovrummet! För HELVETE Adam!!!), men överlag känns han fortfarande som en catch. Tyvärr misstänker jag att Elsa har blivit bortskämd av rika och/eller halvkriminella killar, och därmed inte riktigt ser Adams kvaliteter. Det återstår väl att se om Adam kan - eller vill - rädda upp det.

Ska man psykologisera lite, så kanske Elsa också drabbats av nån slags förvirring: hon tycker att hon är city girl och tror att hon bor i NY, men egentligen hör hon hemma i en knegarstad där folk slåss med knogjärn. Nu har hon hamnat i Stockholm, där man har danska designer-soffbord och använder ord med fler än två stavelser. Har "stadstjejen" Elsa hamnat i en inre kris?

När det gäller kommentaren om Gynning verkar folk också vilja analysera ihjäl sig. På 00-talet var Carolina Gynning en sexig blond tjej i vit tshirt. Elsa såg ut som en sexig blond tjej i vit tshirt. Det är inte mer med det.
(Gynning var för övrigt runkobjekt för miljontals killar i över två decennier. Att bli jämförd med ett runkobjekt är inte en dålig sak)
Citera
2024-10-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Jag tänkte faktiskt på det, gick igenom mitt lilla stasi-arkiv i hjärnan för att försöka komma på om nån någonsin i gvfö bott i en villa men kom inte på nån.
Visst, det är ju inte jättevanligt att bo ensam i ett hus, men det förekommer ju (bland annat jag )
Raw-Danne som var med för ett par år sedan hade villa, eller i alla fall radhus. Värt att nämna eftersom Danne, trots en del flummerier, ändå hade sitt shit together mer än många andra i programmet: han hade ett fint hus, vettigt jobb, körde en BMW och hade en vuxen son som var trygg och självständig. Tyvärr drog han samma nitlott som Adam, Agust med flera och matchades med en neurotisk kvinna som grinade och nojade över allt (och dessutom hade en son med starkt oidipala tendenser). Men kåken var ju fin.

Numera sysslar Danne bl.a med en podcast som går ut på att hans syrra blir fingerpullad (hmm): https://attvaraman.se/flumpodden.html
Citera
2024-10-20, 18:36
Medlem
Ninni och Nicklas ser ut som syskon.
Citera
2024-10-20, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
När det gäller kommentaren om Gynning verkar folk också vilja analysera ihjäl sig. På 00-talet var Carolina Gynning en sexig blond tjej i vit tshirt. Elsa såg ut som en sexig blond tjej i vit tshirt. Det är inte mer med det.
(Gynning var för övrigt runkobjekt för miljontals killar i över två decennier. Att bli jämförd med ett runkobjekt är inte en dålig sak)

Det kan OMÖJLIGT vara sant. Inte miljontals och absolut inte miljontals i över två decennier.
Pamela Andersson på 90-talet i möjligtvis ett decennie Max. Salma Hayek. Monica Bellucci. Tuva Novotny. Malin i Saltkråkan 😇.
Men inte Carolina Gynning. Hon var känd som en skränig och korkad bimbo med asjobbig röst redan då, precis som Anna Anka och nån som hette ”Olinda”.
Hon har aldrig varit känd som nåt slags sexobjekt.
Prinsessan Sofia kan jag däremot tänka mig var ett ”runkobjekt” under hennes Paradise Hotel-dagar.
Citera
2024-10-20, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Ninni och Nicklas ser ut som syskon.

Det gör många par och folk som attraheras av varandra.
Citera
2024-10-20, 19:15
Avslutad
Citat:
Raw-Danne som var med för ett par år sedan hade villa, eller i alla fall radhus. Värt att nämna eftersom Danne, trots en del flummerier, ändå hade sitt shit together mer än många andra i programmet: han hade ett fint hus, vettigt jobb, körde en BMW och hade en vuxen son som var trygg och självständig. Tyvärr drog han samma nitlott som Adam, Agust med flera och matchades med en neurotisk kvinna som grinade och nojade över allt (och dessutom hade en son med starkt oidipala tendenser). Men kåken var ju fin.

Numera sysslar Danne bl.a med en podcast som går ut på att hans syrra blir fingerpullad (hmm): https://attvaraman.se/flumpodden.html

Ja hon och hennes son, det var helt sjukt 🤣.
Men den säsongen var iaf rolig.
Det är inte kul att se 25-åriga incels och femcels utan livserfarenhet gifta sig.
Citera
2024-10-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Fast är Adam så ful? Han verkar ju ha självförtroende och det på plats så det bör räcka för en Elsa som ju faktiskt inte är särskilt snygg.

Hon är dock säkert en sån där som ansetts snygg i hela sitt liv och det har nog fuckat upp henne.

Ninni eller vad hon heter har ju betydligt finare och mer feminina drag.

Han är verkligen inte ful! Men tror att hon tycker att hon är snyggare med sina ankläppar!

Adam borde ha parats med Ninni istället så kunde Elsa ha parats ihop med smygbögen!
Citera
2024-10-20, 21:32
Medlem
Jag gissar att när Adam tröttnat rejält på Elsa och inte orkar anstränga sig att vara trevlig, då kommer hon att tvärvända och bli efterhängsen och vilja ha honom. Hon har nog bara haft killar som är dysfunktionella och som behandlat henne som en förbrukningsvara.
Citera
2024-10-20, 22:03
Medlem
Ograsts avatar
Elsa dricker alltså Celsius energidryck till frukost? Och är hennes läppar fixade?
Citera
2024-10-20, 22:46
Medlem
Citat:

Jag vet faktiskt inte vilka killar som verkligen gillar såna här blondiner som Carolina Gynning och Victoria Silvstedt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in