2024-10-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Lite som signaturen ”aimiamore” var inne på tidigare i tråden; varför fick han stryk, vad hade han gjort? Inte alls att det är så att jag skuldbelägger offret men allt har hänt av en anledning.
Då är jag återigen inne på det jag nämnt några gånger tidigare; varför hamnade han där han hamnade?

I tumultet sa någon av ungdomarna att han hade snott någons jacka eller väst på festen.
Citera
2024-10-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Helt riktigt, den här tråden syftar inte till att skuldbelägga, utan nysta upp händelseförloppet.

Jo, först befinner sig alltså offret på hållplats Söderhall *norra*, som ligger på norra sidan av E18, vid bron.

Där blir han misshandlad och den misshandeln avbryts av en buss (ej i trafik) som tar med honom ner till Sibylla.

I den bussresan larmar bussföraren polis och väktare.

När offret förstår att polis/väktare är kontaktade, vill han snabbt lämna den buss som "räddat" honom från misshandeln. Han blir avsläppt och försvinner åt något håll.

Det förefaller, av videoklipp från polisundersökningen, som att kroppen hittats på E18 i nordöstlig riktning, alltså INTE PÅ AVFARTEN till Söderhall! Min hypotes är att offret försökt korsa hela E18, men blivit påkörd på vägen.

Det kan han ha gjort om delar av det ungdomsgäng som misshandlat honom tidigare har tagit sig ner till Sibylla och jagar honom.

Han kan även ha gjort det för att undkomma den polispatrull som han vid det här laget kanske tror är på väg till platsen.

Värt att nämna här är också att bussföraren ringde trafikledningen per telefon (ej via överfallslarm) som i sin tur larmade polis och väktare. Om någon av dessa dök upp eller inte är oklart. Om ungdomarna redan hade hunnit med bussen mot stan så kanske allt såg lugnt ut på platsen, om det nu var någon som åkte på larmet.
Citera
2024-10-19, 21:35
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Nej. Han hittades några hundra meter längre ner. Enligt uppgift följde han också med bussen till macken. Vad som hände sen är oklart.
Jag tänkte att han kunde ha ramlat efter det att han klivit av bussen vid macken/Sibyllan. Ramlat ned på norrgående körfält .

Men så kan det ju inte ha gått till om han nu hittades några hundra meter mot Stockholm till.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2024-10-19 kl. 21:37.
Citera
2024-10-19, 21:37
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Bron över E18, alltså Gamla Norrtäljevägen, är en bra bit bort från den plats där kroppen låg.

I det här inlägget har jag försökt pricka in den plats där kroppen hittades på en karta: (FB) Person påkörd, senare avliden, på E18 i Vallentuna (2024-10-13)
Tack! Inget fall från viadukten m a o.
Citera
2024-10-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntemina
I tumultet sa någon av ungdomarna att han hade snott någons jacka eller väst på festen.

Kanske var den som låg i påsen. Det var en tröja eller väst (samt hårgelén då). Påsen jag hängde upp på stolpen.
Citera
2024-10-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthslakt
De ska ju ha tagit in en lastbilschaufför.. beroende på var de sett skador på lastbilen.. kan det vara fullt möjligt att han har kört på personen utan att faktiskt märka det?

Edit, sry trött och slarvig så läste inte igenom allt. Missade några sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Hur är sikten och ljuset på olycksplatsen? Om det är en lastbil behöver det inte ens märkas av föraren. Finns ju ingen vettig anledning att smita om man kört på nån "osynlig" gående mitt på motorvägen.

Det är inte alltid det märks när du kör lastbil o släp att du känner att du kör in i något.
Det beror helt på vart objektet körs på.
Citera
2024-10-19, 21:49
Medlem
Citat:

Citat:
Kanske var den som låg i påsen. Det var en tröja eller väst (samt hårgelén då). Påsen jag hängde upp på stolpen.

Så öffret kanske misshandlades pga misstänkt stulen jacka/väst? Herregud

Citat:
Värt att nämna här är också att bussföraren ringde trafikledningen per telefon (ej via överfallslarm) som i sin tur larmade polis och väktare. Om någon av dessa dök upp eller inte är oklart. Om ungdomarna redan hade hunnit med bussen mot stan så kanske allt såg lugnt ut på platsen, om det nu var någon som åkte på larmet.

Låter rimligt. Väktare/polisen kom vid Söderhalls norra busshållplats, såg ingen (ungdomsgänget åkte med bussen mot Stockholm), det var lugnt och lämnade. Och sedan återkom på E18 när någon bilist som hittade kroppen ringde.
Senast redigerad av liapunov13 2024-10-19 kl. 21:53.
Citera
2024-10-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, det var inte ambulans. Nyheterna skriver det var någon bilister som hittade kroppen och ringde polisen.

Om busschauffören ringe polisen pga misshandlat pojke, nyheterna skulle skriva den säkert. Kanske busschauffören ringde aldrig polisen? Super konstigt

Det tar några minuter från sekunden busschauffören hjälpte pojken och ringde polisen (om det stämmer som hor ju ringe polisen) upp till gänget promenerad från Söderhals norra tills de fick bussen mot Stockholm på 676an busshålplats. Så om hon ringde för riktigt, måste hon har ringd innan 01.20

Nyheterna skrev att det var en ambulans som upptäckte kroppen och larmade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...oppad-av-polis
Citera
2024-10-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag tänkte att han kunde ha ramlat efter det att han klivit av bussen vid macken/Sibyllan. Ramlat ned på norrgående körfält .

Men så kan det ju inte ha gått till om han nu hittades några hundra meter mot Stockholm till.

Nej den bussen stannar vid busshållsplats vid pendlarparkeringen en bit bort från själva butiken och Sibylla
Busshållplatsen för bland annat 676 mot norrtälje ligger i anslutning till motorvägen
Citera
2024-10-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nyheterna skrev att det var en ambulans som upptäckte kroppen och larmade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...oppad-av-polis

Initialt så skrev man så, ambulans. Sedan vet jag inte om det ändrades.

Vidare: Känns inte som ett självmord hursomhelst. Chauffören blir väl inte vållande till olyckan. Smitningen kan han också klara sig ifrån, antar jag.

Vet man ens vem som orsakade det hela? De som misshandlade, chauffören eller……?

En kille går på hemmafest, glad och förväntansfull. Därefter bara elände.
Citera
2024-10-19, 23:30
Medlem
Citat:

Vidare: Känns inte som ett självmord hursomhelst. Chauffören blir väl inte vållande till olyckan. Smitningen kan han också klara sig ifrån, antar jag.

Ja det var en ambulans som hittade kroppen och larmade. De skulle hämta eller lämna en patient i Norrtälje.
Citera
2024-10-19, 23:52
Medlem
Citat:

Ja väldigt tragiskt
Sen vet vi inte vad som hänt runt denna fest och varför han inte ville ha kontakt med polisen
I vanliga fall där människor förolyckas i trafiken brukar någon som saknar den personen tända ett ljus vid vägen eller lägga en ros eller dylikt men jag har inte sett någonting, vet inte om någon annan sett något?
Inte heller något i sociala medier
Det får mig att tänka i helt andra banor.. hade han ingen som brydde sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in