2024-10-19, 17:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJonasLJ
Jag har länge undrat. Har Djurgården och Hammarby alltid samma klack-kortsida oavsett om man är hemmalaget eller bortalaget. Elementärt?! Men mycket klarnar om jag får veta hur det ligger till. 😌
Ja.

Aik har spelat hemmamatch/er på Tele2, och då har jag för mig att man valde Bajens kortsida.
Citera
2024-10-19, 19:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ja.

Aik har spelat hemmamatch/er på Tele2, och då har jag för mig att man valde Bajens kortsida.

Ge gärna ett exempel?

Vi står på norra sidan när vi möter er på tele2 och södra mot djurgårn men då är det alltid bortamatch.
Citera
2024-10-19, 19:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ge gärna ett exempel?
Orkar inte googla, men visst har ni spelat någon hemmamatch i cupen på Tele2?
Eller blandar jag ihop med när ni mött BP (som haft hemmamatchen) i cupen?

Citat:
Vi står på norra sidan när vi möter er på tele2 och södra mot djurgårn men då är det alltid bortamatch.
Tvärtom va?
Citera
2024-10-19, 19:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Orkar inte googla, men visst har ni spelat någon hemmamatch i cupen på Tele2?
Eller blandar jag ihop med när ni mött BP (som haft hemmamatchen) i cupen?

Tvärtom va?

Nej mot BP var det inga gnagare på plats pga protest i omgång 2.

Vadå tvärtom? Menar du att vi någonsin stått på Norra på Tele2 i ett derby mot Djurgårn? Har ALDRIG skett vad jag kan påminna mig men motbevisa mig gärna
Citera
2024-10-19, 19:57
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej mot BP var det inga gnagare på plats pga protest i omgång 2.

Vadå tvärtom? Menar du att vi någonsin stått på Norra på Tele2 i ett derby mot Djurgårn? Har ALDRIG skett vad jag kan påminna mig men motbevisa mig gärna
Du har blandat ihop det.
Citera
2024-10-19, 20:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Du har blandat ihop det.

Isf har ni era egna regler på tele2
Citera
2024-10-19, 20:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Isf har ni era egna regler på tele2
Vi har standardväderstreck i Stockholm...
Citera
2024-10-19, 20:33
Medlem
ErikJonasLJs avatar
Citat:
Ja.

Ett tydligt ja! Men något blir ologiskt. Imorgon åker Djurgården till Blåsut. Går alltså in till arenan från södra sidan. När Djurgården har hemmamatch går de in från Norra vid Globen-området. Det får mig att undra när de alltid har samma klack-kortsida. Finns säkert en förklaring. Tele2 Arena måste ha en speciell konstruktion?!
Citera
2024-10-19, 20:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJonasLJ
Ett tydligt ja! Men något blir ologiskt. Imorgon åker Djurgården till Blåsut. Går alltså in till arenan från södra sidan. När Djurgården har hemmamatch går de in från Norra vid Globen-området. Det får mig att undra när de alltid har samma klack-kortsida. Finns säkert en förklaring. Tele2 Arena måste ha en speciell konstruktion?!
Vid deras hemmamatcher så är det inte 20 000 Bajare som håller till på norra sidan, så därför är det inget problem för dem att gå till Södra via norra sidan av arenan.
Citera
2024-10-19, 22:17
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Gais, elfsborg, helsingborg, västerås, malmö, sirius, örebro. Varför är peking kaosiga enligt dig? Dom blir inte det bara för att man håller på dom. Vad har peking lyckats med, sno ycc’s banderoll? 12åringar som åkte minibus med supporterföreningen röd mani. Riktigt tunga asså

Peking var uppe med 50 Ultras i Stockholm och körde mot äldre kat-c, DFG. Inga av de lagen du nämner utöver HBG hade vågat göra det.
Senast redigerad av CasualCapybara 2024-10-19 kl. 22:23.
Citera
2024-10-19, 22:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Vid deras hemmamatcher så är det inte 20 000 Bajare som håller till på norra sidan, så därför är det inget problem för dem att gå till Södra via norra sidan av arenan.
Borde det inte vara minst 100 000 som står där varje match oavsett vem som spelar? Alla är ju bajare?
Citera
2024-10-19, 22:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Borde det inte vara minst 100 000 som står där varje match oavsett vem som spelar? Alla är ju bajare?
Jag pratade om de som går på matchen, men ja sedan står det ytterligare 80 000 Bajare utanför varje match och gråter för att dom inte får tag på biljetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in