• 1
  • 2
2024-10-19, 15:18
Medlem
Vilken typ av underställ ska man ha på sommaren? Jag vill att det ska vara så svalt som möjligt. Det ska alltså inte värma alls, endast leda bort svett från kroppen och agera mellanlager så att inte mc-kläderna sitter direkt mot huden.
Citera
2024-10-19, 15:35
Medlem
Linn är svalt. Annars tunn bomull. Sen är ju bra ventilation i stället bra om du använder det.
Citera
2024-10-19, 16:04
Avstängd
knark-kungens avatar
Såna där träningskläder med hål i kanske kan vara något?
Citera
2024-10-19, 16:20
Medlem
A-apollons avatar
Undvik syntetmaterial som smälter av friktionsvärmen om man klotar och hasar iväg på asfalten.
Citera
2024-10-19, 16:51
Medlem
Glostrups avatar
Varför kan inte kläderna sitta mot huden, kör du läderställ? Köp kevlarjeans och en Knox Urbane PRO så kan du köra i vilken T-shirt du vill.
Citera
2024-10-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabatterat
Vilken typ av underställ ska man ha på sommaren? Jag vill att det ska vara så svalt som möjligt. Det ska alltså inte värma alls, endast leda bort svett från kroppen och agera mellanlager så att inte mc-kläderna sitter direkt mot huden.
Ull och syntet har den funktionen, men som någon skrev kan syntet smälta vid en smäll. Värmer dock.

Bomull är mindre bra.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-19 kl. 17:56.
Citera
2024-10-20, 07:56
Medlem
Tack för svaren! Köper ett underställ i merinoull och hoppas att det inte ska vara för varmt.
Citera
2024-10-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabatterat
Tack för svaren! Köper ett underställ i merinoull och hoppas att det inte ska vara för varmt.

Det finns ju underställ som inte värmer utan bara leder bort fukt.
Kallas coolmax ibland.
Tex HH har olika graderingar på sina underställ där det står hur varmt det är. Den svala heter Lifa active och är visserligen syntet, men hur ofta vurpar du, och hur ofta glider man så långt på asfalt så att det ens blir ett problem med värme? Har vurpat en gång och det var inga problem alls.

Merinoull är ju pissevarmt.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-10-20 kl. 08:48.
Citera
2024-10-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns ju underställ som inte värmer utan bara leder bort fukt.
Kallas coolmax ibland.
Tex HH har olika graderingar på sina underställ där det står hur varmt det är. Den svala heter Lifa active och är visserligen syntet, men hur ofta vurpar du, och hur ofta glider man så långt på asfalt så att det ens blir ett problem med värme? Har vurpat en gång och det var inga problem alls.

Merinoull är ju pissevarmt.
Tack, det var denna info jag var ute efter. Dock när jag läser om Lifa Active på HH's hemsida verkar den vara varm.
Citera
2024-10-20, 10:25
Medlem
Många kör i underställ av bambu, själv har jag inte provat.
Citera
2024-10-20, 12:53
Medlem
Neksnors avatar
Efter några mil börjar även varm fartvind kyla.
Citera
2024-11-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Många kör i underställ av bambu, själv har jag inte provat.

Jag kör bambu sommartid. Absolut skönast!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in