2024-10-19, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av papi555
Hhej! Jag undrar om någon jobbat eller vet om kycklingköttet som finns i pizzerior, vad är det för kött? Tex bara kycklingbröst eller själva köttet eller även andra möjliga delar från kyckling? Vänligen ge ärliga svar , tack 🤗

Jag är helt övertygad om att det är "skrovköttet" som de använder. Dvs det köttet som är kvar på kycklingen efter att man styckat bort bröst, lår, klubba och vingar.
Citera
2024-10-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Känner en kille som jobbar som inspektör på restauranger utskickad av kommunen.
Från pizzerior och thaikök/thaivagnar har de hittat när de analyserat kött allt ifrån gråsgås, gräsand, mås, svan som säljs som kyckling. Kött/file är häst vanligt förekommande, köttfärs kan vara vad som helst även från djur som de inte kunnat hitta ursprung ifrån.

Han säger dock att de flesta är renliga och inga konstigheter, men 30% är rena katastrofen.
Under pandemien ökade detta lavinartat, då färre människor faktiskt var PÅ restaurangen och istället beställde hem mat samt att ekonomin var skakig för pizzeriorna.
Nåt han varnade speciellt för var thairestauranger med buffe, där samma mat åker fram och in dag efter dag, spädes ut med lite roadkills och kryddstark mat så du inte känner någon egentlig köttsmak.
Vilket jävla fylleprat eller har du läst Bengt af Klintberg och varit hög samtidigt?
Citera
2024-10-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papi555
Hhej! Jag undrar om någon jobbat eller vet om kycklingköttet som finns i pizzerior, vad är det för kött? Tex bara kycklingbröst eller själva köttet eller även andra möjliga delar från kyckling? Vänligen ge ärliga svar , tack 🤗

Kråka, fiskmås, kanadagås...
Citera
2024-10-19, 12:21
Medlem
Yungvidzibois avatar
Kebaben är iallafall hästkött (eller var iallafall), kyckling är säkert kyckling men knappast någon dyr variant.
Citera
2024-10-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi