2024-10-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Tveksamt om det är riktig oxfilé på pizzerior. Men skinka och kyckling lär vara vad de säger att det är.
Är du säker på att det inte består till 100% av slaktavfall, som med chicken nuggets?
Citera
2024-10-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Har sett en del pizzerior där skinkan är någon typ av konstiga rosa trådar som absolut inte påminner om skinka i varken textur eller smak. mer gummi aktigt.

Om du googlar ”strimlad skinka” så kommer du se att det är rätt vanligt…
Citera
2024-10-19, 18:50
Medlem
Vad jag hört görs så kallad "pizzaskinka" av det som finns kvar av grisen efter att allt kött avlägsnats.
Citera
2024-10-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Hästkött? De tror jag inte en sekund på. Det är svindyrt jämfört med pressad nöt.

Edit: de va som fan.
Hästkött som är avsett för livsmedel ja.

Travhästar fulla med steroider och annat gift är däremot billigt slaktavfall.
Citera
2024-11-02, 03:54
Medlem
Jag vet inte, med hur vanligt är det med kyckling på pizza?
Citera
2024-11-02, 04:30
Medlem
Kyckling eller höna är det nog men inte filé. Tycker själv att låren är betydligt godare då de är mera saftiga. Så länge det är kött är väl allt gott.
Citera
2024-11-02, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av papi555
Hhej! Jag undrar om någon jobbat eller vet om kycklingköttet som finns i pizzerior, vad är det för kött? Tex bara kycklingbröst eller själva köttet eller även andra möjliga delar från kyckling? Vänligen ge ärliga svar , tack 🤗
Tror det är kyckling, då det är hyfsat billigt. Oxfilé är nog sällan oxfilé dock. Bra oxkött är svårt att få tag i för oss vanliga dödliga idag, så varför skulle pizzerior ha förtur?
Citera
2024-11-02, 08:35
Medlem
Det här tycker jag är illa. Hur länge ska en pizzeria kunna lura sina kunder innan det verkligen händer något?
Trots flera påstötningar fortsätter en pizzeria i Alingsås att servera sina gäster fel råvaror på pizzan.

Bland annat har oxfilén bytts ut till vanligt oxkött.
Trots alla påstötanden har pizzerian inte ändrat råvarorna som lurat kunderna att tro att de varit något annat.

Nu har Alingsås kommun tröttnat och ålagt pizzerian se till att vidta åtgärder för att inte kunderna ska luras.
https://www.expressen.se/gt/pizzerian-lurade-sin-kunder-i-flera-ars-tid/

Gammal artikel dock (2016). Förhoppningsvis är myndigheten snabbare med åtgärder i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Oxfilé är nog sällan oxfilé dock. Bra oxkött är svårt att få tag i för oss vanliga dödliga idag, så varför skulle pizzerior ha förtur?
Inte är det svårt att få tag på oxfilé, eller riktigt bra oxfilé. Men den senare kostar bra mycket mer än oxfilé av sämre kvalitet från exempelvis Naturkött.

Om nu en pizzeria använder sig av oxfilé, så är det nog knappast sådan av bästa kvalitet. Och det behövs nog inte ens knappast, då den ofta är tunt skivad.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in