Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/k%C3%A4llor-hel-nordkoreansk-bataljon-g%C3%B6rs-stridsklar/ar-AA1sjeAR?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=41486b45ec294d 96b02b15186493a111&ei=7
En bataljon, 3000 nordkoreaner sänds till Ukraina för att utföra högriskuppdrag, dvs strida som marktrupper mot Ukraina i Kurskregionen. Jag undrar hur duktiga dessa kommer vara på att strida? Jag gissar på att dom är relativt välutbildade, uthålliga och väl motiverade, eller vad tror du?
Jag ser också dessa 3000 som en förtrupp inför att Nordkorea sänder 10 000-tals infanterisoldater för att kriga på rysk sida. Det tar sig, sade han som hade eld i håret.
Jag tror alltså att dom nordkoreanska marktrupperna kommer göra stor skillnad för kriget och att det kan bli spiken i kistan för Ukrainas del, om inte NATO väljer att sända in marktrupper, korrekt?
Vad har de för utbildning? Hur motiverade är de att utkämpa ett erövringskrig åt ett annat land?! Hur mycket stridsvana har de?
Eftersom du menar att de kommer att göra rent hus med ukrainarna - som befinner sig i sitt land och gissningsvis är motiverade att försvara det?
De gör värnplikt mellan 7-10 år, vilket innebär att de är fenomenalt hjärntvättade när de är klara. Det är ju bra, ur ett nordkoreanskt perspektiv.
Mindre bra är att många soldater är undernärda och använder materiel från Kritaperioden. Nordkoreas långa värnplikt är säkert effektiv i att bygga lojalitet, men den försvagas av bristen på modern militär teknologi och att Nordkorea i allmänhet ständigt balanserar på svältgränsen.