2024-10-17, 21:48
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Riktig. Men strategien med beskyldninger tilbake er ikke helt ukjent.
Husker godt Marie Valdar Longem saken

https://www.vg.no/nyheter/i/xmOv6G/sprangryttersken-longem-vant-anken-i-retten
Ja, den er et kjempegodt eksempel, faktisk!
Citera
2024-10-17, 23:33
Medlem
Får en følelse av at MBH er vant til å få viljen sin. Så lenge han gjør det er han sikkert verdens beste kjæreste og gir masse komplimenter. I neste øyeblikk fanger han kanskje sine kjærester i ett edderkoppnett av nedsettende kommentarer, forsøker å kontrollere alle bevegelser og driver dem til vanvidd gjennom å stille dem til veggs og at de må rettferdiggjøre alle ord handlinger. I en slik setting vil de fleste som orker å være der til slutt miste balansen og kanskje få unormalt sterke følelsereaksjoner.

Da kan personen som har manipulert frem reaksjonene lene seg tilbake og vise verden styrke og selvmedlidenhet, få litt sympati, for dama var jo gal -det ser jo alle.

JS har stått frem med bipolar lidelse, en diagnose som gjør at man i utgangspunktet kan være i ubalanse. En eventuell manipulativ personlighet, enten medfødt personlighet eller ødelagt av rusmidler, vil kunne oppleve hennes ubalanse som fordelaktig for det gir vedkommende en lettere kontroll.

https://shows.acast.com/chit-chat-med-helle/episodes/juliane-snekkestad-del-1-bipolar-lidelse-marius-og-fysisk-og

Jeg tror MBH er ganske høy, kanskje rundt 1.90. JS ser ut til å være ganske spinkel og google sier hun er 1.68. Så jeg vil si JS er mer sårbar enn MBH. Måten han normaliserer vold; han sier: "jeg klappa litt til deg litt med flat hånd" samt at i følge ham selv så er damene hans voldelige også. Kanskje han mener at når damene flipper ut og blir voldelig, så rettferdiggjør det nå i ettertid at han raserte en leilighet, satte kniven i veggen og tok kvelertak på sin daværende kjæreste. Ved så omfattende vold, er det trolig ikke første gang.

Han har kanskje diagnoser og problemer med rusmidler. Disse diagnosene og problemene kan forklare, men ikke rettferdiggjøre hans handlinger.

Dette er en tolkning. Jeg kan ikke si at det er slik det har vært, virkeligheten ser kanskje ganske annerledes ut.

Til slutt vil jeg si at jeg håper at saken blir rettferdig behandlet og at alle involverte får den hjelp de behøver.
Senast redigerad av Bakvendt 2024-10-17 kl. 23:49.
Citera
2024-10-19, 09:44
Avslutad
«Politidirektoratet og andre kreditorer så seg nødt til å ta pant i boligen til Marius Borg Høiby (27) da han bodde sammen med Juliane Snekkestad (29) i Tønsberg»

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krav-fra-politiet-tok-pant-i-boligen-til-hoiby-og-snekkestad/17042822/
Citera
2024-10-19, 10:48
Medlem
Vossevangens avatar
Litt mer info her:

https://www.nettavisen.no/kjendis/politidirektoratet-tok-pant-i-marius-borg-hoiby-og-juliane-snekkestads-tonsberg-bolig/s/5-95-2079123

Rangert etter størrelsen på kravene har følgende kreditorer tatt utlegg i boligen:

1.
Statens lånekasse for utdanning - kr.83.009

2.
Politidirektoratet - kr.11.925

3.
Politdirektoratet - kr.10.225

4.
Vegfinans AS - kr.5.193

5.
Riverty Norway AS - kr.2.773

Marius betaler altså ikke tilbake studiegjelden sin.

Gjelden til P direktoratet er åpenbart gjeld til en offentlig instans, men som fremgår avslår P direktoratet å gi oppl’er.
Viser til SI (som også har taushetsplikt).

Vegfinans AS innkrever bompenger for Innlandet, Buskerud, Telemark, Akershus, Østfold og Vestfold.

Riverty Norway innkrever litt ulike krav, men statistisk sett holder jeg på P-avgifter som ikke er betalt.

Alt i alt forsterkes bildet av en usedvanlig pliktoppfyllende ung mann.

(Ironi kan forekomme i teksten over)
Senast redigerad av Vossevangen 2024-10-19 kl. 11:03.
Citera
2024-10-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Litt mer info her:

https://www.nettavisen.no/kjendis/politidirektoratet-tok-pant-i-marius-borg-hoiby-og-juliane-snekkestads-tonsberg-bolig/s/5-95-2079123

Rangert etter størrelsen på kravene har følgende kreditorer tatt utlegg i boligen:

1.
Statens lånekasse for utdanning - kr.83.009

2.
Politidirektoratet - kr.11.925

3.
Politdirektoratet - kr.10.225

4.
Vegfinans AS - kr.5.193

5.
Riverty Norway AS - kr.2.773

Marius betaler altså ikke tilbake studiegjelden sin.

Gjelden til P direktoratet er åpenbart gjeld til en offentlig instans, men som fremgår avslår P direktoratet å gi oppl’er.
Viser til SI (som også har taushetsplikt).

Vegfinans AS innkrever bompenger for Innlandet, Buskerud, Telemark, Akershus, Østfold og Vestfold.

Riverty Norway innkrever litt ulike krav, men statistisk sett holder jeg på P-avgifter som ikke er betalt.

Alt i alt forsterkes bildet av en usedvanlig pliktoppfyllende ung mann.

(Ironi kan forekomme i teksten over)
Pussig dette her. Hvorfor, tenker jeg. Fordi han driter i lover og regler? Fordi han har null kontroll på økonomi? Fordi han har vært for ruset til å ense at regningene kom? Eller fordi han ikke er intelligent nok til å forstå konsekvenser?

Jeg stusser også over at han har lugget henne. Hva slags tilsynelatende voksen mann er det som lugger kjæresten sin? Det er noe man driver med i barnehagen, gjerne når språket ikke er på plass enda.
Senast redigerad av Lotepusen 2024-10-19 kl. 12:28.
Citera
2024-10-19, 13:30
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Pussig dette her. Hvorfor, tenker jeg. 1) Fordi han driter i lover og regler? 2) Fordi han har null kontroll på økonomi? 3) Fordi han har vært for ruset til å ense at regningene kom? 4) Eller fordi han ikke er intelligent nok til å forstå konsekvenser?

( … )
Mitt forslag:
Han har vennet seg til i minst 10 år at «fordi han er den han er, så gjelder ikke samfunnets alm’e regler for ham».

For øvrig har jeg sans for dine 4 stk forslag.
Mitt forslag går på den underliggende årsaken - som ganske direkte fører til ditt pkt 1 + 2 (min nummerering av dine forslag).

Har han brukt nark i årevis, er ditt pkt.3 sannsynlig.

Hans IQ vet jeg ikke. Men mange vil vel mene at med hans priviligerte utgangspunkt i samfunnet, burde han i en alder av 27 år kunnet skaffet seg et yrke og/eller utdannelse. Lav IQ kan være en del av bildet. Eller ikke.
Senast redigerad av Vossevangen 2024-10-19 kl. 13:37.
Citera
2024-10-19, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Mitt forslag:
Han har vennet seg til i minst 10 år at «fordi han er den han er, så gjelder ikke samfunnets alm’e regler for ham».

For øvrig har jeg sans for dine 4 stk forslag.
Mitt forslag går på den underliggende årsaken - som ganske direkte fører til ditt pkt 1 + 2 (min nummerering av dine forslag).

Har han brukt nark i årevis, er ditt pkt.3 sannsynlig.

Hans IQ vet jeg ikke. Men mange vil vel mene at med hans priviligerte utgangspunkt i samfunnet, burde han i en alder av 27 år kunnet skaffet seg et yrke og/eller utdannelse. Lav IQ kan være en del av bildet. Eller ikke.

MBH er bortskjemt, og har kanskje hatt forståelse for at samfunnets regler ikke gjelder for ham, siden han var liten.
MBH er narkoman, han har ingen utdannelse og ingen jobb. Oddsene for at han lever på samme måte som i dag i framtiden, er dessverre høye
Citera
2024-10-19, 20:24
Medlem
Heiligenbergs avatar
MBH hadde fått en ny formue på 2,2 (?) mill siste ligning. Men ser at overskuddet fra hussalget i Tønsberg bare var på drøye millionen - så helt umulig at det var hussalget som førte til formuehoppet.

Eiendomsopplysningene som vedrører boligen i Tønsberg, samt kjøp- og salghistorikk:
https://imgur.com/a/95oZaaE
Citera
2024-10-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiligenberg
MBH hadde fått en ny formue på 2,2 (?) mill siste ligning. Men ser at overskuddet fra hussalget i Tønsberg bare var på drøye millionen - så helt umulig at det var hussalget som førte til formuehoppet.

Eiendomsopplysningene som vedrører boligen i Tønsberg, samt kjøp- og salghistorikk:
Med det vi vet i dag tror jeg det er mest sannsynlig at disse pengene stammer fra kriminell aktivitet. Mitt forslag er hvitvasking eller narko.
Citera
2024-10-19, 21:23
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Med det vi vet i dag tror jeg det er mest sannsynlig at disse pengene stammer fra kriminell aktivitet. Mitt forslag er hvitvasking eller narko.
Hvitvasking er ikke aldeles dumt forslag. Jeg tenker at det er arv eller gave fra familien. Far eller mor. Beløpet er for stort for hvitvasking, liksom på et år og en ligning? Han visste jo da at politiet visste han var i miljøet, helt på trynet i så tilfelle å ta en slik sjanse.
Citera
2024-10-19, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heiligenberg

Tror de brukte endel penger på å pusse opp. Så enig, hoppet i formue kommer ikke fra hussalget, med mindre han fikk cash som gave av mor eller far for å kjøpe halvparten av huset. Det rimer med 2,2 mill i formuehopp
Citera
2024-10-19, 21:55
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Tror de brukte endel penger på å pusse opp. Så enig, hoppet i formue kommer ikke fra hussalget, med mindre han fikk cash som gave av mor eller far for å kjøpe halvparten av huset. Det rimer med 2,2 mill i formuehopp
Ja, de sleit jo med å få solgt det. Satte det ned med 300.000,- fra opprinnelig salgssum.. Så tenker at alt i alt så gikk de i minus på det. For tenker som du, at de pussa det opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in