2024-10-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Offensiven er igang.

Nekter straffskyld for allt, med unntak av det han må, men legger til at forholdet var turbulent, og at også kvinnen har sin del av skylden. Hevder også att han selv er et offer.

Og nå: Heksejakt!

"Jeg ber alle som har uttalt seg og synset om denne saken om å gå i seg selv. Det bør også medføre at alle blir litt mer forsiktige i sin synsing fremover, sier Høibys forsvarer Øyvind Bratlien til VG.

– Saken viser hvor lett en heksejakt gjør at man aksepterer alle påstander som fremsettes om en person helt ukritisk. Det har vært sjokkerende å være vitne til, tilføyer han."

https://www.vg.no/rampelys/i/eMdo8a/tv-profil-anmeldte-hoeiby-for-brukstyveri-vil-ikke-hente-scooteren

Det kan ju hända att ägaren av scootern fruktade honom i sådan grad att hon inte ville hämta den på Skaugum och utsätta sig för fara. Utagerande människor på blandningsdroger är inget att skoja om.
Citera
2024-10-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiligenberg
Hun kunne feks. sagt: "Jeg har ikke lyst å uttale meg om saken som vedrører sønnen min. Men jeg føler for å uttrykke at jeg ta avstand fra all bruk av vold, på generell basis".

Ja, enig med deg at det kunne vært kokt i starten, men jeg tenker at det kommer. Videre har Kronprinsen uttalt at de ikke ønsker å uttale seg og det hele er vanskelig og svært alvorlig. Men at de ikke ønsker å uttale seg på nåværende tidspunkt.
Citera
2024-10-17, 14:38
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Det er absolutt ikke victimshaming å påpeke at slike forhold er turbulente, og at saken i media har fremstått svært unyansert. Vi har hatt flere saker i media der slike nettverk og miljøer er godt beskrevet. Dette er kvinner som har vært sammen med MBH over lengre tid, så selvfølgelig har de hatt omgang med hans venner og hatt samme omgangskrets.

Haukland beskriver MBH lite interesse i å være en offentlig person, så hvem er det som har foretrukket rampelyset? Han beskrives videre som en mann med mange gode kvaliteter. Men når rus og psykiske problemer er en faktor, er det ikke unormalt at det skjærer seg i flere arena.
Syns å huske at du skreiv "Ompa-lompa", eller noe. Som NH sa i Girls of Oslo i morsom tone, for å sette spiss på teaser om den nye podcasten sin. Det hadde null med saken å gjøre (som du er så opptatt av vedr. andre, at de holder seg til saken). Og bare skrevet for å shame.
Citera
2024-10-17, 14:42
Medlem
Citat:
Syns å huske at du skreiv "Ompa-lompa", eller noe. Som NH sa i Girls of Oslo i morsom tone, for å sette spiss på teaser om den nye podcasten sin. Det hadde null med saken å gjøre (som du er så opptatt av vedr. andre, at de holder seg til saken). Og bare skrevet for å shame.

Jeg nevnte det for å beskrive dynamikken som kunne vært tilfelle i det forholdet. Hvor det jeg oppfatter er et stikk mot MBH. Mulig hun har spesiell humor og er lite kritisk. Det virker som det når hun planlegger å ta et nytt bilde med «falsk hvitt» pulver til å promotere podkasten. Resten av jentene mente at det kom til å være fryktelig dumt.
Citera
2024-10-17, 14:59
Avslutad
Citat:
Når et av ofrene selv har gått ut med at dette føles som en heksejakt, og ber folk la være å spekulere så sier det sitt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/henlegger-scooter-sak-heksejakt/82093057
Mener du MBH? Det er ham som beskrives som offer i artikkelen.
Citera
2024-10-17, 15:07
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Jeg nevnte det for å beskrive dynamikken som kunne vært tilfelle i det forholdet. Hvor det jeg oppfatter er et stikk mot MBH. Mulig hun har spesiell humor og er lite kritisk. Det virker som det når hun planlegger å ta et nytt bilde med «falsk hvitt» pulver til å promotere podkasten. Resten av jentene mente at det kom til å være fryktelig dumt.
Hva i helsike har det å gjøre med saken, uansett? NH har aldri mishandlet eller slått noen.Victim shaming i sin nedrigeste form.
Citera
2024-10-17, 15:14
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nujaevlarihavet
Mener du MBH? Det er ham som beskrives som offer i artikkelen.
Hehe...
Citera
2024-10-17, 16:44
Avslutad
Marius Borgs nästa liv blir intressant.
Citera
2024-10-17, 16:49
Avslutad
«Allerede i sine første avhør sa Marius Borg Høiby (27) at hans ekskjæreste Juliane Snekkestad (29) har vært voldelig mot ham»

Hadde det vært noe som helst hold i disse anklagene, så hadde nok JS vært siktet for lenge siden.
Isteden så mener politiet dette:

«Ifølge TV 2s opplysninger mener politiet at Høiby utsatte Juliane Snekkestad for både fysisk og psykisk vold fra en gang i 2018 til januar 2022. Den fysiske volden skal dreie seg om slag, dytting og lugging»

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-mener-snekkestad-var-voldelig-mot-ham/17087690/

Er vanskelig å karaktisere MBH som noe annet enn en nedrig type
Citera
2024-10-17, 18:04
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
«Allerede i sine første avhør sa Marius Borg Høiby (27) at hans ekskjæreste Juliane Snekkestad (29) har vært voldelig mot ham»

Hadde det vært noe som helst hold i disse anklagene, så hadde nok JS vært siktet for lenge siden.
Isteden så mener politiet dette:

«Ifølge TV 2s opplysninger mener politiet at Høiby utsatte Juliane Snekkestad for både fysisk og psykisk vold fra en gang i 2018 til januar 2022. Den fysiske volden skal dreie seg om slag, dytting og lugging»

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-mener-snekkestad-var-voldelig-mot-ham/17087690/

Er vanskelig å karaktisere MBH som noe annet enn en nedrig type
Man kan jo også se på modus operandi. MBH har vært i tre forhold, der han erkjenner å ha vært voldelig mot èn av desse. Og han har to andre forhold, der kvinnene også mener han har utsatt dem for vold. Ingen av de tre kvinnene i desse forholdene, har vært beskyldt for voldsbruk (meg bekjent).
Hvor mange forhold MBH har hatt totalt vet jeg ikke. Han var vel sammen men ei den gangen han flytta til Italia?
Citera
2024-10-17, 18:07
Medlem
Heiligenbergs avatar
Citat:
Man kan jo også se på modus operandi. MBH har vært i tre forhold, der han erkjenner å ha vært voldelig mot èn av desse. Og han har to andre forhold, der kvinnene også mener han har utsatt dem for vold. Ingen av de tre kvinnene i desse forholdene, har vært beskyldt for voldsbruk (meg bekjent).
Hvor mange forhold MBH har hatt totalt vet jeg ikke. Han var vel sammen men ei den gangen han flytta til Italia?
* Ingen av de tre kvinnene i desse forholdene, har vært beskyldt for voldsbruk, før eller senere, av andre (meg bekjent).
Citera
2024-10-17, 18:29
Avslutad
Citat:
* Ingen av de tre kvinnene i desse forholdene, har vært beskyldt for voldsbruk, før eller senere, av andre (meg bekjent).

Riktig. Men strategien med beskyldninger tilbake er ikke helt ukjent.
Husker godt Marie Valdar Longem saken

https://www.vg.no/nyheter/i/xmOv6G/sprangryttersken-longem-vant-anken-i-retten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in