2024-10-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Den ukrainska armén är NATO. De attackerar ryska styrkor med NATO-vapen. Dussintals rika västländer gråter som små flickor för att de inte kan slå Ryssland. Nu började Ryssland, som hade kämpat ensamt mot väst, få hjälp från antivästliga länder. Det är Ukrainas tur att betala för brottet att attackera ryska trupper med västerländska vapen och döda människor. Konsekvenserna kommer att bli allvarliga.

Ukraina försvarar sig mot Ryssland.
Stora mäktiga Ryssland gråter och måste få hjälp med nått de inte klarade av själv.

Tiktok chechenerna var tog de vägen?
Jo, många strider med Ukraina idag mot Ryssland.

Tyvärr innebär NKs inblandning en eskalering som kan sluta riktigt illa.
Men många av dessa unga NK grabbar kommer nog försöka desertera rätt snabbt när de inser att de är cannonfodder
Citera
2024-10-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Ja, men Ryssland ockuperar och expanderar över 20 % av Ukrainas territorium. Den ukrainska armén, beväpnad med västerländska vapen, lider av enorma förluster i ett utmattningskrig med den ryska armén. Samtidigt får Ryssland förstärkning från vänliga länder. Ju längre kriget pågår, desto fler ukrainare kommer att försvinna. De måste betala priset för sina val.

Dör fler ryssar helt ionödan.
Men det bryr sig inte Rysk ledning om.
Unga Ryssar är inte lika hjärntvättade som de gamla pensionärerna pga internet , resor etc.
Citera
2024-10-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuravi
Ryssarna är på offensiven i Kursk-området och har nästan halverat storleken på det land Ukraina ockuperat i Kursk. Visst verkar Ryssarna kunna återta sitt eget territorium.

Var hittar du den informationen??
Ryssarna fick stordäng då de lurades in i en fälla.
Citera
2024-10-19, 00:32
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag brukar ofta räknas som ett rysstroll, då min åsikt är "sköt oss själva och skit i andra".
När det gäller nordkoreaner i rysk tjänst, då är min uppfattning helt solkar!
-"Vad fan angår det mig och Sverige, vilka legoknektar ryssarna anlitar?"

Du är ingen riktig svensk om du ignorerar nordkoreanska soldater som strider i Europa mot vår livstil och världsåskådning!
Quisling.
Citera
2024-10-19, 00:53
Medlem
BushwickBills avatar
Snart nordkoreanska trupper på "europeisk" mark, det trodde man inte!
Citera
2024-10-19, 00:56
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBrainWash
Var hittar du den informationen??
Ryssarna fick stordäng då de lurades in i en fälla.
Ptja, du kan titta på Deepstatemap.live. Sedan början av september har de endast förlorat mark i Kursk, och en hel del dessutom.
Senast redigerad av Shuravi 2024-10-19 kl. 00:59.
Citera
2024-10-19, 01:02
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad

/Mod
Citera
2024-10-19, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoBrainWash
Dör fler ryssar helt ionödan.
Men det bryr sig inte Rysk ledning om.
Unga Ryssar är inte lika hjärntvättade som de gamla pensionärerna pga internet , resor etc.
Ingen person föds eller dör i onödan. Bara idioter som fantiserar så.

Ja, ryssar har alltid gjort skitjobbet och spec i WW2.
Nu dax igen, tack!
Citera
2024-10-19, 01:32
Medlem
Intressant läge
Med tusentals nordkoreaner utanför sitt land för första gången sen.. ja när? Deras krig
De är inte få heller
Kan nån leta sig in i Eu?..detta blir oväntat att följa
Citera
2024-10-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Snart nordkoreanska trupper på "europeisk" mark, det trodde man inte!
Ja
Historiskt!
Citera
2024-10-19, 01:37
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/k%C3%A4llor-hel-nordkoreansk-bataljon-g%C3%B6rs-stridsklar/ar-AA1sjeAR?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=41486b45ec294d 96b02b15186493a111&ei=7

En bataljon, 3000 nordkoreaner sänds till Ukraina för att utföra högriskuppdrag, dvs strida som marktrupper mot Ukraina i Kurskregionen. Jag undrar hur duktiga dessa kommer vara på att strida? Jag gissar på att dom är relativt välutbildade, uthålliga och väl motiverade, eller vad tror du?

Jag ser också dessa 3000 som en förtrupp inför att Nordkorea sänder 10 000-tals infanterisoldater för att kriga på rysk sida. Det tar sig, sade han som hade eld i håret.

Jag tror alltså att dom nordkoreanska marktrupperna kommer göra stor skillnad för kriget och att det kan bli spiken i kistan för Ukrainas del, om inte NATO väljer att sända in marktrupper, korrekt?

Varför tror du att springpojkar åt en bortskämd tjockis - som deras ledare är - skulle vara välmotiverade? Och vore dom välutbildade skulle dom vara kloka nog i att inte röra Ukraina, ett framtida NATO land. Uthålliga.. i relation till vad? Ukraina har stått emot ryssen i 10 långa år nu.
Citera
2024-10-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Ser framför mig kaos när ryssar, som bara tala ryska, ska kommendera koreaner som bara kan koreanska.
Tänkte detsamma
Har de tänkt på det grundläggande hur de ska prata med varandra,ge order etc
Maten? (De kommer säkert gå upp i vikt) sen röker väl alla nordkoreaner med
Sen är väl ryssar inte förtjusta o asiater de är väl ganska rasistiska generellt? (För att inte tala om Ukrainare!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in