2024-10-18, 22:57
Medlem
greta75s avatar
Jag har inte sett ett enda rysstroll i tråden. Det brukar ju vara vartannat eller var tredje inlägg annars i den här typen av trådar.

Har de kanske inte bestämt hur de skall förhålla sig utåt angående NK soldater ännu så trollarmen får snällt chilla eller kötta på med annat.

Men det tar nog inte lång tid innan de hittar hit med sina argument som "varför åker du inte ner och krigar själv då om du bryr dig så mycket?"
Senast redigerad av greta75 2024-10-18 kl. 23:06.
Citera
2024-10-18, 23:05
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Dom får huvudsakligen mat. Olja och gas är dom inte i så stort behov av.

Grattis till ett väldigt bra självförtroende. Man undrar ju dock, hur kan du veta det så säkert?
Citera
2024-10-18, 23:15
Medlem
Enligt svt skickas 12000 Nordkoreaner.
Frivilliga har ju stridit på bägge sidor, men dessa 12000 kan ingen påstå är frivilliga..
Farlig utveckling indeed.
Citera
2024-10-18, 23:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/k%C3%A4llor-hel-nordkoreansk-bataljon-g%C3%B6rs-stridsklar/ar-AA1sjeAR?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=41486b45ec294d 96b02b15186493a111&ei=7

En bataljon, 3000 nordkoreaner sänds till Ukraina för att utföra högriskuppdrag, dvs strida som marktrupper mot Ukraina i Kurskregionen. Jag undrar hur duktiga dessa kommer vara på att strida? Jag gissar på att dom är relativt välutbildade, uthålliga och väl motiverade, eller vad tror du?

Jag ser också dessa 3000 som en förtrupp inför att Nordkorea sänder 10 000-tals infanterisoldater för att kriga på rysk sida. Det tar sig, sade han som hade eld i håret.

Jag tror alltså att dom nordkoreanska marktrupperna kommer göra stor skillnad för kriget och att det kan bli spiken i kistan för Ukrainas del, om inte NATO väljer att sända in marktrupper, korrekt?
Frågan är väl hur mycket de drillats i strider. Att de är vältränade kan säkert stämma men framförallt är väl detta goa pengar för Nordkorea. Sedan är de inte vana vid bra militärutrustning så där kan det finnas utbildning att göra.

I längden tror jag inte att detta skulle räcka för Ryssland. Skulle det få ett positivt utfall kommer man att ösa på med vapen från Västs sida.

Allt detta betalas väl i olja och annat. Det känns ju ganska tveksamt hur många välutbildade bataljoner det kan finnas i Nordkorea men det lär ju inte bli några soldatstrejker...
Citera
2024-10-18, 23:31
Medlem
volvo 240s avatar
Det är naturligtvis lågt. Skulle tro att dessa kommer användas ungefär som Wagner-grupppen för att gå in i en köttkvarn oc dö och försöka försvaga ukrainara så mkt som möjligt innan vältränade och vlutrustade ryssar går in.

Yes det fnns ryssar ed värmesikten med mera men rätt så sällsynta så detta är ett sätt de använder de.

Sedan kan vi sitta här och skratta åt att ryssen köper vapen av Nordkorea. Men NK är bara mellanhand åt Kina som skickar in moderna saker. Undantaget artilleriammunition som även funkar i ryssens kanoner.
Senast redigerad av volvo 240 2024-10-18 kl. 23:35.
Citera
2024-10-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Nej, den ryska armén är inte svag. Dussintals rika västländer skickar vapen till Ukraina, men Ukraina kan inte återta sitt eget territorium och invaderar områden där civila bor.

Men ryska armén kan ju inte heller återta sitt eget territorium, utan hjälp av galna bananrepubliken Nordkorea? Det är uppenbart för hela världen att ryska armén är svag.
Citera
2024-10-18, 23:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
https://news.liga.net/politics/news/kndr-reshila-otpravit-12000-soldat-v-tom-chisle-spetsnaz-na-voynu-s-ukrainoy-yuzhnaya-koreya

National Intelligence Service meddelade i går att Nordkorea beslutat att skicka fyra brigader, inklusive specialstyrkor, till Rysslands krig i Ukraina. Detta kommer från sydkoreanska medier.

Detta kommer att vara den första storskaliga utplaceringen av nordkoreanska markstyrkor, noterade underrättelsetjänstemän.

En tjänstekälla sa att mobiliseringen av dessa trupper redan har börjat.

Chefen för den ukrainska militära underrättelsetjänsten, Kirill Budanov, sa att nu tränar nästan 11 000 infanterister från Nordkorea i östra Ryssland för att slåss mot Ukraina. Enligt honom kommer soldater från Nordkorea att använda rysk utrustning och ammunition, och den första personalen på 2 600 soldater kommer att åka till Kursk-regionen.

Vita husets talesman John Kirby har tidigare sagt att USA ännu inte entydigt kan bekräfta eller dementera uppgifter om nordkoreanska soldater i den ryska armén.

Krigets våg förändras. Precis som västerlänningar stödde Ukraina, går antivästliga länder också samman för att hjälpa Ryssland.

Det dör ju typ 1000 ryska soldater om dagen så dessa soldater kommer alltså räcka i tolv dagar. Förmodligen mindre eftersom många av dem kommer ta chansen att desertera.
Citera
2024-10-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Grattis till ett väldigt bra självförtroende. Man undrar ju dock, hur kan du veta det så säkert?

Stod i nån artikel. Minns inte vilken. Washington post eller liknande var det.

Men då det inte är Rysk propaganda-media så kanske du avfärdar det som fake news?
Citera
2024-10-18, 23:51
Medlem
Shuravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Men ryska armén kan ju inte heller återta sitt eget territorium, utan hjälp av galna bananrepubliken Nordkorea? Det är uppenbart för hela världen att ryska armén är svag.

Ryssarna är på offensiven i Kursk-området och har nästan halverat storleken på det land Ukraina ockuperat i Kursk. Visst verkar Ryssarna kunna återta sitt eget territorium.
Citera
2024-10-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuravi
Ryssarna är på offensiven i Kursk-området och har nästan halverat storleken på det land Ukraina ockuperat i Kursk. Visst verkar Ryssarna kunna återta sitt eget territorium.

Enligt trådskaparen är det nordkoreanerna som kommer att stå för återtagandet.
Citera
2024-10-19, 00:16
Medlem
12 000 extra måltavlor för ukrainska drönare och artilleri. Nordkorea ger Ryssland soldater som väger upp för tio dagars förluster. En generös gåva från en diktator till en annan.
Citera
2024-10-19, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag har inte sett ett enda rysstroll i tråden. Det brukar ju vara vartannat eller var tredje inlägg annars i den här typen av trådar.
Har de kanske inte bestämt hur de skall förhålla sig utåt angående NK soldater ännu så trollarmen får snällt chilla eller kötta på med annat.
Men det tar nog inte lång tid innan de hittar hit med sina argument som "varför åker du inte ner och krigar själv då om du bryr dig så mycket?"

Jag brukar ofta räknas som ett rysstroll, då min åsikt är "sköt oss själva och skit i andra".
När det gäller nordkoreaner i rysk tjänst, då är min uppfattning helt solkar!
-"Vad fan angår det mig och Sverige, vilka legoknektar ryssarna anlitar?"
Senast redigerad av Hultabultan 2024-10-19 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in