2024-10-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ryssfobin sitter djupt i ryggmärgen på svenskarna och då menar jag inte ny svenskar.
Ja, eftersom Ryssland alltid lyckas överraska negativt hur låga tankar man än har.
Fråga sca och Ikea vad det kostade att inte vara russofober
Citera
2024-10-18, 22:21
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Exakt! Det enda säkra är att då dyker du upp och sprider defatism!
Vi vet vad du tycker är och förhoppningsvis har vår säkerhetstjänst koll också..

Dumt att låta Putins propaganda lyckas.
Citera
2024-10-18, 22:21
Medlem
LeeVans avatar
Putin har gjort ett något märkligt uttalande inför journalister från BRICS- länder.

"Ryssland är redo för förhandlingar med Kievregimen, om vi tar det dokument som paraferades våren 2022 i Istanbul som grund, indikerade statschefen. Diskussionsplattformen denna gång kan vara Saudiarabien – en bekväm plats för förhandlingar."

Det är länge sedan vi hörde den ingångsnivån för fredsförhandlingar.

https://ria.ru/20241018/putin-1978802890.html
Citera
2024-10-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
På vilket sätt är Sverige en lydstat menar du? Bara för att det inte passar dina ryska intressen betyder det inte att Sverige är en lydstat till jag vet vilket land du vill nämna men skriver inte ut det, då ni drar upp det landet i varje svar.
Ryssar tror ofta att allt funkar likadant i hela världen. Warszawa pakten styrdes ju helt av Ryssland, då måste nato styras helt av USA osv...
Tanken på att flera självständiga länder kan samarbeta finns inte.
Citera
2024-10-18, 22:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Exakt!

Då bör du inte se ryska troll bakom varje hörn när man har en politiskt dialog kring en konflikt. Det är ju det Putin vill = splittra oss.
Citera
2024-10-18, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken77
Ja det gör den och det är inte hälsosamt anser jag då den leder till ett väldigt oflexibelt handlingsutrymme och ett väldigt snävt synfält.

Kolla på Turkiet som har haft mycket större konflikter med ryssarna genom åren. Det hindrar inte dem att när det passar och gynnar Turkiet samarbeta med ryssarna för att sedan anamma en helt annan politik. Det är att sätta sitt lands intressen först. Turkiet är dock ingens lydstat. Det hade inte Sverige behövt vara heller.

Få se nu. Du lyfter fram Turkiet som det bländande exemplet? Ja, det är klart, med 70% inflation 2023 så utgör de ju ett bländande exempel, t o m i jämförelse med PISS-ryzzland.

På svenska: Om man har en inflation på 70% - DÅ ÄR MAN EN LYDSTAT VARE SIG MAN VILL ELLER EJ!
Citera
2024-10-18, 22:40
Medlem
Enligt "Ukrinform" "Latest News" har Ukraina befriat byn Kruhliakivka i Kharkiv region.
Citera
2024-10-18, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "Ukrinform" "Latest News" har Ukraina befriat byn Kruhliakivka i Kharkiv region.

Vilka hjältar!

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3917694-ukrainian-forces-liberate-kruhliakivka-village-in-kharkiv-region.html
Citera
2024-10-18, 22:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ja, trollen som envist hävdar att Ryssland är precis på gränser till att vinna måste nog få nytt manus nu.

Det är väl inte troligt att uttalandet gjordes exklusivt för Flashback?

Dock va det nog så att "djävulen satt i detaljerna", men förmodligen köptes budskapet av de afrikanska deltagarna. Vilket nog va hela syftet med uttalandet. Han har ju även tidigare viftat med det dokumentet inför "samma" deltagare.
Citera
2024-10-18, 22:46
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jag tror mig ha bra koll.
Dina inlägg och historik är bra grund för mig. Putins invasion verkar inte stört dig tidigare...

Då har du verkligen ingen realistisk syn. Utan det pekar bara på märkligt omdöme att anklaga någon som stödjer Ukraina till och med praktiskt. Dessutom det jag lyfter idag är från SVT och svenska analyser.
Putins invasion har berört mig i den grad att jag är aktiv i hjälpsändningar till civila i Ukraina via privata ukrainska vänner.
Citera
2024-10-18, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Putin har gjort ett något märkligt uttalande inför journalister från BRICS- länder.

"Ryssland är redo för förhandlingar med Kievregimen, om vi tar det dokument som paraferades våren 2022 i Istanbul som grund, indikerade statschefen. Diskussionsplattformen denna gång kan vara Saudiarabien – en bekväm plats för förhandlingar."

Det är länge sedan vi hörde den ingångsnivån för fredsförhandlingar.

https://ria.ru/20241018/putin-1978802890.html

Ja, det är väl snart den enda plats utfanför piss-ryzzland som Bajs-Putin vågar ta sig till? Men det går väl inga tåg från Mockba till Rihjadh?
Senast redigerad av ABanderas68 2024-10-18 kl. 22:54.
Citera
2024-10-18, 23:06
Medlem
LeeVans avatar
Tydligen är Ryssland i behov av hårdvaluta euro / dollar.

"Att hålla besparingar i kontanter utländsk valuta är inte längre säkert, sa vice finansminister Alexey Moiseev. "Amerikanerna och schweizarna har redan begränsat acceptansen av sina gamla sedlar. Européerna kommer också att begränsa det någon gång," sa han."

Påståendet genomskådades och fick mycket kritik i kommentarsfältet. Ryssarna hade full koll på västerländska valutor o dess gångbarhet över tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in