Citat:
Ursprungligen postat av
Pelle-snabb
Tänk på att i Europadomstolen är det svenska staten som är svarande och att man ska uttömma de inhemska möjligheterna först. I sverie finns det två vägar för detta. Dels via domstolarna och hela överklagandeförfarandet men det anses tillräckligt att begära skadestånd från JK. Tillexempel skulle man kunna stämma staten för att IMY inte tar upp och prövar målen vilket få anses ha koppling till EKMR artikel 8 om jag nu minns rätt. Eller för den delen stämma staten för att de tillåter en sådan brutal spridning av känsliga personuppgifter.
Det du skriver stämmer, även om jag har svårt att se att ett GDPR-mål skulle hamna i Europadomstolen, i alla fall av anledningen att GDPR inte följts.
Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Det mest intressanta efter EU-domstolens besked är tvisten mot staten. De försöker slingra sig ur, men det finns inte en chans att jag släpper dem, särskilt inte när Lexbase först har besegrats. Varför skulle jag vara snäll och släppa målet mot staten? de ju helt obegripligt.
Va, vad har de nu hittat på då? Vad är det de har gjort/gör för att försöka slingra sig ur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjottaplingplong
Mena både den finska och den lettiska domen. Men jag tror jag förstår vad du menar vid närmare eftertanke.
Ah, okej, jag fattar!
Förhandsavgörandet i målet mot Lettland måste jag erkänna att jag inte har lika bra koll på, så det är mycket möjligt att jag missat något däri.
Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
För att jag ska kunna vinna det ena målet mot staten måste jag först vinna tvistemålet mot Lexbase, då de två målen är beroende av varandra.
Jag har inga planer på att släppa detta, särskilt med tanke på att staten indirekt har ingripit i Lexbase-målet. Min strategi är att först göra Lexbase, Verifiera och Gunnar Axén bankrutt, så att han till och med får köa till Arbetsförmedlingen, och därefter gå vidare med full kraft mot staten.
Det kan du nog glömma, är jag rädd. Även om du skulle lyckas stänga ner hela verksamheten så att företaget dör så är det bara just företaget som drabbas direkt; Axéns egna förmögenhet kommer inte drabbas eftersom företaget drivs som aktiebolag.
Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Det är också värt att nämna att de personliga attackerna mot mig har intensifierats. De har till och med skapat en hemsida i mitt namn där de hängt ut min bild, mina tvistemål och en dom. De tror att de kan stoppa mig på detta sätt och få mig att backa och dra tillbaka målen, men det kommer inte att hända.
Va? Vad är det för sida? Jag sökte på olika kombinationer men hittade ingenting?