Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Baserat på vad, de kommer från mardrömslikt usla förhållanden (se tex samma
klipp som ovan).
Alla nordkoreaner har 12 års värnplikt, det räcker för att fungera grundläggande fältmässigt och ha en god uppfattning om det militära livet, gott och väl. Vapen från Ryssland vilket betyder dom nordkoreanska trupperna kommer vara minst lika bra som dom ryska soldaterna. Ryska uniformer på det. Artilleri kommer bli nordkoreanernas starkaste sida. Det är vad som behövs i kriget nu, vilket bevisligen behövs. Sedan är det inte omöjligt att nordkoreanerna sänds in för att utföra strid i bebyggelse. Där kommer dom få bekänna färg.
Sedan vill jag se WWW2 liknande scener där gulingarna bränner ihjäl sin motståndare med eldkastare och bygger bambuspett som spetsar ihjäl sin fiende. Här har vi en guling som inte gav upp så lätt:
https://www.gettyimages.se/detail/nyhetsfoto/former-japanese-imperial-army-intelligent-officer-hiroo-nyhetsfoto/463218755?adppopup=true
Jag beräknar att stridsvärdet på nordkoreanerna är minst lika bra som för dom ryska inhemska soldaterna, även nordkoreanerna kommer lära sig strida mitt under brinnande krig, precis som britter, fransmän och amerikaner som redan fått lära sig den läxan. Heja Nordkorea!