2024-10-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
For å kunne lande på intet straffbart forhold bevist, så må han faktisk bevise at TH er uskyldig. Politiet selv har ikke landet på den konklusjonen og henla på bevisets stilling, noe som Statsadvokaten også gjorde, så det er nok en god mulighet for at Maurud har valgt dette for at han var redd for søksmål. At Holden har presset på. TH er medlem av losjen, og dette er mektige folk.

En skandale. intet mindre. Det er ingen konspiration å tro att noe ikke stemmer her. Tom Hagen er ingen Jørgen Hattemaker. Se bare på hvordan politiet beskytter Borg Høiby...
Citera
2024-10-18, 18:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hagens advokat slakter politiet: – Grove brudd på taushetsplikten

Gå nå å ta deg en dram eller ti slik du pleier, så blir det stille, du skriver jo bare tull og tøys.
Citera
2024-10-18, 18:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nå må vi slutte å si at de skyldige er i familien. Vi sier det, bare fordi vi ikke kjenner andre mulige skyldige.

Jeg skriver "krets" og det betyr ikke nødvendigvis familien.
Så lenge saken ikke er oppklart, må det være greit å spekulere i mulige motiver, så det
kommer jeg definitivt ikke til å slutte med så lenge jeg gidder å skrive i denne tråden.

TH har jo selv antydet at det kan finnes folk i hans nære krets som bærer såpass
nag til ham og AE at de kan ha utført dette. Han navnga dem jo i eposter til politiet.
Spørsmålet da blir hvem som ønsket at dette primært skulle ramme hans kone.

Det er heller ikke slik at frifinnelsen av TH automatisk tilsier at dette var en reell
kidnapping med profittmotiv. Politiet har fremdeles ikke uttalt at de har returnert
til den opprinnelige hypotesen. De har gjentatt at de etterforsker et drap. Med forbehold
selvsagt om at de nå ligger rimelig lavt på troverdighetsskalaen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har fulgt saken i alle disse årene. Jeg har gjort meg opp en mening om hvem som kan ha hatt motiv for å drepe Anne-Elisabeth. Jeg mener at det eneste troverdige motivet for drapet var de ca 800 millionene som Anne-Elisabeths lovfestede andel av felleseiet utgjorde i 2018. Og som Tom Hagen ulovlig har tilegnet seg, ved enten å drepe Anne-Elisabeth selv, eller å medvirke til drapet. For å hindre Anne-Elisabeth i å ta skilsmisse til retten slik at hun ville bli tilkjent hennes rettmessige andel av felleseiet.

At det ikke finnes beviser mot Tom Hagen, endrer ikke på fakta i saken.

Og så lenge det ikke fremkommer nye opplysninger så vil min opprinnelige mening om saken ligge fast.

Det er vel ikke så rart?

Men det er ikke sant. Jeg tror fremdeles at Tom Hagen er skyldig.

Men jeg aksepterer at så lenge det ikke finnes gyldige beviser mot Hagen så vil han gå fri.

Det er jo trist. Men slik er det.

Da må jeg minne deg om min teori. Denne kidnappingen ble begått av amatører. Som politiet enkelt ville funnet hvis de i første fase hadde unnlatt å lete blant store internasjonale kriminelle nettverk, og deretter i flere år brukte all energi på å bevise at TH var den skyldige. Motivet var enkelt; «det finnes en milliardær på Lørenskog, som vi kan få tjene millioner på, hvis vi kidnapper kons hans» Det du har låst deg fast i er en gammel ektepakt fra den litt dumme, lettere sjalu TH, en gjerrig gubbe, hadde tvunget sin kone til å skrive under på - fordi hun hadde vært utro. Men: Den ville aldri stått seg i en rettssak. Dermed ikke slik, at TH satt i saksa. AEH ville tatt til takke med et rekkehus og 1 million i året. Se på Stordalen og Røkke. De ble selvfølgelig ikke ruinert av en skilsmisse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Det finnes selvsagt en direkte årsak til at politiet nå er sikre på at TH er uskyldig 😉 den som lever får se den direkte årsaken 😎 Og Ås er korrekt min gode mann 😉

Nå vil kanskje også flere ta de faktiske sporene i saken mer bokstavelig, og begynne å se i retning av det som IKKE er sjekket ut av saken.

Brekkeveien, Ås.

Bakhon, storfe avføring mm.
Citera
2024-10-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Så du reaksjonen til SH når denne partneren, Gimse, fikk fortalt at de har sendt skriv til Riksadvokaten og pekt på kritikkverdige forhold ved politiets arbeid med saken? Hadde vært interessant med innsyn i skriv sendt denne riksadvokaten under hans arbeide med denne innstillingen fra disse gutta. Kanskje ikke rart Nettavisen kunne meddele at henleggelsekoden for intet straffbart forhold bevist ble diskutert sånn helt på tampen.

Politiet gikk, som kjent gjennom NRK, for henleggelse på bevisets stilling. Det gjorde også statsadvokaten i følge en debattant her inne. Mens riksadvokaten derimot, etter å ha på mirakuløst vis gjennomgått 40-50.000 sider med dokumenter i saken i løpet av to måneder i siste innspurt gikk for henleggelskoden som da gjennom beviser særlig skal peke bort fra THs involvering. Dette lukter det bokstavelig talt møkk av. For disse 40-50 tusen sidene kan ikke ha inneholdt klare beviser for THs uskyld. Da ville nemlig politiets henstilling ha måttet lydd på det samme som Riksadvokaten falt ned på.

Politiet selv vil ikke beklage til TH og kan heller ikke gi noe svar på hva som da eventuelt må ha tilkommet/blitt funnet de siste månedene som fullstendig skulle renvaske TH fra alle anklager rettet mot han. Men vent nå, ikke så rart det har ikke tilkommet eller blitt funnet noe. Det som skjedde var at riksadvokaten valgte henleggelseskode 103 sånn på tampen og det må politiet bare ta til etterretning og uttale seg i tråd med. De fikk mildt sagt en midt på trynet når Riksadvokaten viste seg, kanskje ikke upåvirket, å gå for fullstendig frifinnelse av TH.

Hele dagens første pressekonferanse, handlet om å redde ansikt, skylde på tidligere etterforskere og håpe på at ikke etterspillet blir dramatisk. Riksadvokaten er ingen reddhare, men så det som Holden så, at det ikke fantes fnugg av beviser, bare en uendelig lang indisiesuppe.
Citera
2024-10-18, 18:54
Medlem
Citat:
Jeg syntes det er mer interessant det som faktisk er lekket, enn om de hadde lov til å lekke.
Det som har kommet fram tegner jo et klart bilde av TH som skyldig.
Politiet har nok ikke lekket noe som kunne være skadelig for etterforskningen.

Det var ikke «politiet» som lekket, det var enkeltpersoner som ble sure for at TH slapp ut av varetekt. Disse folkene er for lengst borte fra etterforskning. Jeg håper at Holden ikke går for den vanlige erstatningssaken, men for en sak hvor enkeltpersoner i etterforskningen blir stilt ansvarlig. Face it: Dette er en gedigen skandale.
Citera
2024-10-18, 18:55
Medlem
Citat:
Gå nå å ta deg en dram eller ti slik du pleier, så blir det stille, du skriver jo bare tull og tøys.

Det er du som skriver tull og tøys.
Citera
2024-10-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skriver "krets" og det betyr ikke nødvendigvis familien.
Så lenge saken ikke er oppklart, må det være greit å spekulere i mulige motiver, så det
kommer jeg definitivt ikke til å slutte med så lenge jeg gidder å skrive i denne tråden.

TH har jo selv antydet at det kan finnes folk i hans nære krets som bærer såpass
nag til ham og AE at de kan ha utført dette. Han navnga dem jo i eposter til politiet.
Spørsmålet da blir hvem som ønsket at dette primært skulle ramme hans kone.

Det er heller ikke slik at frifinnelsen av TH automatisk tilsier at dette var en reell
kidnapping med profittmotiv. Politiet har fremdeles ikke uttalt at de har returnert
til den opprinnelige hypotesen. De har gjentatt at de etterforsker et drap. Med forbehold
selvsagt om at de nå ligger rimelig lavt på troverdighetsskalaen.

Dette er konstruktivt.
Citera
2024-10-18, 18:57
Medlem
Citat:
Hele dagens første pressekonferanse, handlet om å redde ansikt, skylde på tidligere etterforskere og håpe på at ikke etterspillet blir dramatisk. Riksadvokaten er ingen reddhare, men så det som Holden så, at det ikke fantes fnugg av beviser, bare en uendelig lang indisiesuppe.

Hvor mange skriv, alternativt telefonsamtaler tror du gikk til Riksadvokaten i de to månedene vedkommende jobbet med denne saken fra advokatfirmaet Hjort?
Senast redigerad av Kokadu 2024-10-18 kl. 18:58. Anledning: Tillegg
Citera
2024-10-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvor mange skriv, alternativt telefonsamtaler tror du gikk til Riksadvokaten i de to månedene vedkommende jobbet med denne saken?

Jeg bor i Norge. Vi nordmenn tror at myndighetene vil oss vel. Selvfølgelig har noen snakket sammen, men likevel tviler jeg ikke på at konklusjonen er riktig.
Citera
2024-10-18, 19:10
Avslutad
Det er bare å legge dette bak seg. Politiet møtte sik overmann, ferdig snakka. Jeg så dette komme for flere år siden. Politiet skal også kunne rettferdiggjøre ressursbruken. Hvis ikke bevis i saken, er det bare å glemme det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in