2024-08-29, 23:15
Medlem
Kan hon vara gravid eller är det omöjligt i detta fall?

Så när vi hade sex för några dagar sen kom det lite blod (alltså några få droppar men varken innan eller efter den gången). Men ingen mens i över en månad nu. Det är inte första gången hennes mens är lite sen dock. Två tester är negativa med typ 10 dagar emellan. Vad tror ni?
Citera
2024-08-29, 23:33
Medlem
bellusorcas avatar
Inte gravid men om hon blöder vid sex borde hon kolla upp så det inte är något annat som pågår inne i fiffi.
Citera
2024-08-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Inte gravid men om hon blöder vid sex borde hon kolla upp så det inte är något annat som pågår inne i fiffi.

Hur kan du veta det? Och varför skulle det vara något farligt om det hänt knappt en gång?
Citera
2024-08-30, 00:07
Medlem
auruns avatar
(FB) Den stora "Är jag gravid// Är min sambo/fru/flickvän gravid"-tråden
Citera
2024-08-30, 06:56
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoin4ever
Hur kan du veta det? Och varför skulle det vara något farligt om det hänt knappt en gång?

”Du blöder under eller efter slidsamlag. Det kan vara tecken på cellförändringar på livmoderhalsen. Då behöver du lämna ett cellprov.”

”Du har blödningar när du inte ska ha mens och vet inte vad de beror på.”

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...de-flytningar/

Du ger för lite info om hennes cykel och när ni hade sex men om hon tagit två tester med 10 dagars mellanrum så låter det inte som hon är gravid?

Lycka till bror.
Senast redigerad av bellusorca 2024-08-30 kl. 07:31.
Citera
2024-08-30, 07:32
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Finns egentligen alldeles för lite info för att kunna svara på frågan. Man behöver egentligen veta när sista mensen var och hur långa menscyklerna brukar vara. Men svaret på frågan borde ändå vara nej, eftersom det gick så pass lång tid som 10 dagar mellan testerna. Men samtidigt tänker jag på när i menscykeln testerna gjordes. Mer info pls.
Citera
2024-08-30, 11:29
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Så när vi hade sex för några dagar sen kom det lite blod (alltså några få droppar men varken innan eller efter den gången). Men ingen mens i över en månad nu. Det är inte första gången hennes mens är lite sen dock. Två tester är negativa med typ 10 dagar emellan. Vad tror ni?

Är ni unga? Mensen kan vara väldigt opålitlig när man är ung, eller om man går på och av diverse preventivpiller.

Koppla av, är hon gravid kommer det att visa sig, och ni kan ta nytt test om någon vecka. Det är inte roligt att genomgå abort men det är ett alternativ om ni inte vill ha barn. Sedan är det lämpligt att sätta in en spiral i sådant fall.
Citera
2024-08-30, 11:33
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2024-08-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Finns egentligen alldeles för lite info för att kunna svara på frågan. Man behöver egentligen veta när sista mensen var och hur långa menscyklerna brukar vara. Men svaret på frågan borde ändå vara nej, eftersom det gick så pass lång tid som 10 dagar mellan testerna. Men samtidigt tänker jag på när i menscykeln testerna gjordes. Mer info pls.

Senaste mensen började ca 27 juli och slutade typ 1:a augusti. Sen dess har vi haft sex i princip 2-3 gånger varenda dag. Hon tar ingenting så min fråga är hur i helvete kan hon inte ha blivit gravid då? Menscyklerna brukar variera lite men allt mellan 28 till typ 38 dar.
Citera
2024-08-30, 15:13
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Senaste mensen började ca 27 juli och slutade typ 1:a augusti. Sen dess har vi haft sex i princip 2-3 gånger varenda dag. Hon tar ingenting så min fråga är hur i helvete kan hon inte ha blivit gravid då? Menscyklerna brukar variera lite men allt mellan 28 till typ 38 dar.

Ok. Eftersom senaste mens var 27 juli och mensen är så pass oregelbunden, jag menar eftersom cyklerna är olika långa, rekommenderar jag att vänta en vecka och göra ett nytt graviditetstest. Om denna period är så pass lång som 38 dagar har hennes mens inte kommit ännu. Vänta en vecka till. Kommer inte mensen om en vecka, gör ett nytt test.
Citera
2024-10-18, 16:22
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Kollat så att du eller hon inte har några problem, steril eller annat som gör det svårt att bli gravida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in