2024-10-18, 11:34
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Håller helt med, det finns ingen utredning.
Man får ju inte veta nånting och när det väl börjar hända nåt, så ska dom avsluta "utredningen" när dom inte får nån respons på sitt skrikande om "WHO ARE YOU!?" och "SHOW YOURSELF!!".

Jag tänkte även på en sak i det senaste avsnittet, Pierre började vid flera tillfällen att beskriva vem/vilka han kände av men han blev direkt tystad.
Varför ens ha med ett medium?

När J&J först inte tänkte vara med så hade jag en förhoppning om att det skulle bli ett bra avsnitt, men såklart åkte dom till slottet.
När Jocke började tjatade om att han har barn hemma osv så skulle han väl isf ha tänkt på det tidigare.
Om han får/har fått med sig något hem, så får han skylla sig själv som han håller på att provocera för att sen skita på sig när det händer nåt.

Ja det är bara patetiskt. Om inte Pierre hade varit med hade jag inte sett på skiten. För jag undrar hur han tar det, att bli helt överkörd när han ska börja göra sitt jobb och sin del i det hela? Han var lite kritisk, i avsnitt två tror jag det var. Men han gav bra info om vad som kan hända om man ger sig i in i det här med demoner och negativa andar utan kunskap om det (i avsnitt tre).

Jag har mött människor som inte förstått vad de håller på med och som fått in en demon i sig och som plågas av det. Undrar om inte Jocke fick det i sista avsnittet som visats, i 3:an? Och han och Jonna har ju fått med sig dessa negativiteter hem, helt säkert. Men de bor väl inte ihop längre? Hela atmosfären kan bli superjobbig i hemmet av att ha sånt omkring sig.
Citera
2024-10-18, 11:47
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja det är bara patetiskt. Om inte Pierre hade varit med hade jag inte sett på skiten. För jag undrar hur han tar det, att bli helt överkörd när han ska börja göra sitt jobb och sin del i det hela? Han var lite kritisk, i avsnitt två tror jag det var. Men han gav bra info om vad som kan hända om man ger sig i in i det här med demoner och negativa andar utan kunskap om det (i avsnitt tre).

Jag har mött människor som inte förstått vad de håller på med och som fått in en demon i sig och som plågas av det. Undrar om inte Jocke fick det i sista avsnittet som visats, i 3:an? Och han och Jonna har ju fått med sig dessa negativiteter hem, helt säkert. Men de bor väl inte ihop längre? Hela atmosfären kan bli superjobbig i hemmet av att ha sånt omkring sig.

Du överdriver innebörden av en demon med hästlängder...

Har denna vecka bemött och raderat 2 demoner från folks närhet, drama queens bör sluta överdriva vid detta laget då det uppfattas som amatörmässigt eller story för kidsen att skrämmas med.

Länge leve spökjakt, länge leve sanningen!
Citera
2024-10-18, 11:55
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du överdriver innebörden av en demon med hästlängder...

Har denna vecka bemött och raderat 2 demoner från folks närhet, drama queens bör sluta överdriva vid detta laget då det uppfattas som amatörmässigt eller story för kidsen att skrämmas med.

Länge leve spökjakt, länge leve sanningen!

Jaja, det är väl bara att kolla på Pierres reaktion på dem för att veta vad det handlar om. För mig är Pierre ett proffsigt medium. Vilket inte alla är.
Citera
2024-10-18, 11:57
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jaja, det är väl bara att kolla på Pierres reaktion på dem för att veta vad det handlar om. För mig är Pierre ett proffsigt medium. Vilket inte alla är.

Jag gillar Pierre, är själv som honom med förmågor på min egen fritid.

Citerar mig själv för att förstärka din bild utav riktigt farlig aktivitet.

Fan ta er demon dyrkare, är en demon dräpare här.
Kom inte för nära kan ta och göra dig normal igen.
Citera
2024-10-18, 12:10
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Jag gillar Pierre, är själv som honom med förmågor på min egen fritid.

Citerar mig själv för att förstärka din bild utav riktigt farlig aktivitet.

Fan ta er demon dyrkare, är en demon dräpare här.
Kom inte för nära kan ta och göra dig normal igen.

Så du jämför dig med Pierre? Ok.

Själv jobbar jag inte med och fokuserar inte på sånt som andar och demoner, men är synsk och stött på det nu och då. Inga demoner, vilket jag är tacksam för, men andar som dock inte är så negativa som visas i Det okända eller Spökjakt. Andarna i Spökjakt borde verkligen få hjälp med att ta sig över till ljuset, speciell barnen och de olyckliga som fastnat i mellanlagret av olika anledningar.
Citera
2024-10-18, 12:14
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Så du jämför dig med Pierre? Ok.

Själv jobbar jag inte med och fokuserar inte på sånt som andar och demoner, men är synsk och stött på det nu och då. Inga demoner, vilket jag är tacksam för, men andar som dock inte är så negativa som visas i Det okända eller Spökjakt. Andarna i Spökjakt borde verkligen få hjälp med att ta sig över till ljuset, speciell barnen och de olyckliga som fastnat i mellanlagret av olika anledningar.

Pierre den älskade jäveln som ställer upp framför folkmassan av hatet gentemot Gud, modigt gjort.

Demoner kan vara otäcka ibland, förståeligt.

Ingen behöver hjälp med att ta sig över till ljuset vanligtvis.
Dom har levt livet och nu är dom på läktarbänken där dom kan observera människosläktet kvar i livet.

Se det som en semester/avklarat livet och nu är på läktaren istället.
Mer än 70% av dom som är spöken har inte hört talats om ljuset eller himmelriket/helvetet tidigare utan är rädd och vandrar mållöst runt i dödens dal.

Har cirka 10-100 spöken kring mig dagligen, är det något du undrar över fråga det jättegärna är världsledande expert inom detta området.
Citera
2024-10-22, 12:32
Medlem
Någon som vet om Pierre är en "warm reader" eller "cold reader"? Förutom att han är lite fransk, enligt egen utsago...
Citera
2024-10-22, 17:02
Medlem
snooper123s avatar
Jag vill tro på spöken men vissa saker tycker jag är lite löjligt. T.ex att Jocke blir otrevlig och Pierre börjar göra massa ljud.
Citera
2024-10-22, 22:37
Medlem
Faronstreams avatar
Märks tydligt att de andra börjar tröttna eller så har de blivit så förbannat fega att de inte vill gå tillbaka till samma rum efterförsta genomgången av huset som ska utredas, bara laxton som verkar ha samma engagemang som tidigare och de var de enda som i avsnitt 3 villle stanna kvar i houska castle

Skönt att det verkar bli sista säsongen av spökjakt, bättre att sluta halvbra än att det går ner sig riktigt illa som andra serier kan göra, synd om pierre med som blir totalt överkörd i de flesta avsnitt, även om han är lite väl introvert för att vara ett medium.
Senast redigerad av Faronstream 2024-10-22 kl. 22:41.
Citera
2024-10-23, 10:56
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Märks tydligt att de andra börjar tröttna eller så har de blivit så förbannat fega att de inte vill gå tillbaka till samma rum efterförsta genomgången av huset som ska utredas, bara laxton som verkar ha samma engagemang som tidigare och de var de enda som i avsnitt 3 villle stanna kvar i houska castle

Skönt att det verkar bli sista säsongen av spökjakt, bättre att sluta halvbra än att det går ner sig riktigt illa som andra serier kan göra, synd om pierre med som blir totalt överkörd i de flesta avsnitt, även om han är lite väl introvert för att vara ett medium.

Jo, man blir lite irriterad på folk. Hade de inte vunnit något fint pris för den här serien? De bara kör rakt ner i diket med hela produktionen. Fanns ju hur bra förutsättningar som helst att utveckla konceptet och göra något bra av det. Problemet tror jag är att de inte kan växa ur sin youtube kostym. Kommer alltid vara kaos-youtube produktion vad de än gör. Och det funkar bara ett tag. Nu börjar de dessutom bli äldre. Vuxna youtubers som springer omkring och skriker i ödehus och ett vuxet medium som bryter ihop så fort det börjar spöka ... jisus. Laxon är väl mest seriösa, iallafall i senaste avsnittet men de har 0 utstrålning. 0 energi. Och de börjar också bli trötta. Orkar inte sammanfatta undersökningen längre, orkar inte sammanställa bevis på fenomen.
Citera
2024-10-24, 13:36
Avstängd
Har kollat ett par säsonger vid det här laget men har tröttnat helt på allt Jocke och Jonna gör.
För mig är det uppenbart att dom gör vad som helst för att fortsätta driva in pengar.

Bara att se hur svårt dom har att hålla masken varje gång det händer något eller när någon berättar vad som känt, hört eller upplevt stör mig så hårt.
Citera
2024-10-29, 08:32
Medlem
Titsdontlies avatar
Danjal e bra iaf i serien… jocke o jonna e alltid ”vi avbryter” skit tråkigt.

När de blir som mest spännande så ska de avbryta, förra säsongerna va bättre när
De skulle övernatta

Nya mediumet ”de sånt tryck, supermycke tryck här” allt han säger..
Senast redigerad av Titsdontlie 2024-10-29 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in