2024-10-17, 02:30
Medlem
sebastian_s avatar
Hemmapremiär för Ducks i sina orangea tröjor idag. De "vita" bortatröjorna såg fantastiska ut i förra matchen.

https://sports.yahoo.com/anaheim-duc...HjSEpbQaDSvSk3 fyfan vad de såg ut innan bytet tillbaka till ankhuvudet. 18 bortslängda år.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-17 kl. 02:32.
Citera
2024-10-17, 02:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Vad tror ni om Elias Petterssons säsong?
Han har sett exakt lika dålig ut som i slutspelet i våras. En nivå som knappt är NHL mässig. Hur det blir vetefan, men några 100 poäng känns otroligt.
Citera
2024-10-17, 03:13
Medlem
MALKIN gjorde precis sitt 500 mål i NHL karriären.
Citera
2024-10-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Han har sett exakt lika dålig ut som i slutspelet i våras. En nivå som knappt är NHL mässig. Hur det blir vetefan, men några 100 poäng känns otroligt.

Mm håller med, det ser riktigt illa ut, har en känsla av att de bara kommer gå neråt för Pettersson nu
Citera
2024-10-17, 07:19
Medlem
-GGs avatar
Efter förra säsongens helgalna finalserie, och sista matchen, måste jag säga att Florida Panthers har intagit en speciell plats hos mig. Till och med det första laget i NHL jag nu aktivt stöttar och följer. Jag vet inte varför det har blivit så då jag sett finalserier tidigare men inte fastnat för något särskilt lag.

Vad är Utah för nykomling? En annan klubb som flyttat eller helt ny i systemet?
Citera
2024-10-17, 11:32
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Efter förra säsongens helgalna finalserie, och sista matchen, måste jag säga att Florida Panthers har intagit en speciell plats hos mig. Till och med det första laget i NHL jag nu aktivt stöttar och följer. Jag vet inte varför det har blivit så då jag sett finalserier tidigare men inte fastnat för något särskilt lag.

Vad är Utah för nykomling? En annan klubb som flyttat eller helt ny i systemet?
Kul att du fattat tycke för ett lag! Det är en speciell känsla när det händer.
Utah är föredetta Arizona Coyotes som blev flyttade.
Citera
2024-10-18, 02:41
Medlem
sebastian_s avatar
Jag börjar få känslan att Detroit, Ottawa och Buffalo är förlorade den här säsongen. De kommer inte ta sig till slutspel i år heller. Det är lite som tennisens generation av spelare födda i mitten av 90-talet. De som aldrig tog över då Federer, Djokovic, Nadal aldrig blev dåliga.
Citera
2024-10-18, 09:38
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag börjar få känslan att Detroit, Ottawa och Buffalo är förlorade den här säsongen. De kommer inte ta sig till slutspel i år heller. Det är lite som tennisens generation av spelare födda i mitten av 90-talet. De som aldrig tog över då Federer, Djokovic, Nadal aldrig blev dåliga.

Ottawas resultat hänger starkt på att Ullmark kan bli frisk, och hålla sig frisk. Killen kommer få ryggproblem av att bära Ottawa.

Detroit och Buffalo är väldigt lika, många talangfulla spelare som på pappret borde spela ett höghastighetsoffensiv, med stabila tvåvägsbackar. Buffalo har ju tre topp 5 draftade backar (Dahlin, Power, Byram), och Detroit har inte direkt brist på veterankompetens (Kane).

För mycket talang att bära upp helt enkelt.
Citera
2024-10-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ottawas resultat hänger starkt på att Ullmark kan bli frisk, och hålla sig frisk. Killen kommer få ryggproblem av att bära Ottawa.

Detroit och Buffalo är väldigt lika, många talangfulla spelare som på pappret borde spela ett höghastighetsoffensiv, med stabila tvåvägsbackar. Buffalo har ju tre topp 5 draftade backar (Dahlin, Power, Byram), och Detroit har inte direkt brist på veterankompetens (Kane).

För mycket talang att bära upp helt enkelt.

En gemensam nämnare för lag som vunnit Stanley Cup är att de har tre-fyra riktiga stjärnor att bygga laget kring. Nu senast Barkov, Tkchuck, Ekblad med flera i Panthers. Tidigare Stamkos, Kutcherov, Hedman i Tampa. MacKinnon, Makar, Landeskog, Rantanen i Avs och Crosby, Malkin med flera osv. Men det finns inte så många stjärnor att det räcker till alla lag. Detroit saknar sådana stjärnor, Buffalo med. Och många andra lag gör också det. Så länge inte stjärnorna dyker upp kommer lagen inte kunna utmana ordentligt. I exempelvis Buffalo trodde i alla fall jag att Tage T skulle bli en sådan stjärna men så har det inte blivit ännu i alla fall. Det här gör tyvärr NHL mer förutsägbart och därmed också lite tråkigare att följa. Detta riskerar dessutom att öka ju fler lag som ligan expanderar till.
Citera
2024-10-18, 10:37
Medlem
Noterar att Elias P börjat svagt igen. Vad har hänt?
Citera
2024-10-18, 20:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Märkligt att inte Utah bestämt klubbmärke/namn inför debutsäsongen.
Citera
2024-10-18, 23:58
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
En gemensam nämnare för lag som vunnit Stanley Cup är att de har tre-fyra riktiga stjärnor att bygga laget kring. Nu senast Barkov, Tkchuck, Ekblad med flera i Panthers. Tidigare Stamkos, Kutcherov, Hedman i Tampa. MacKinnon, Makar, Landeskog, Rantanen i Avs och Crosby, Malkin med flera osv. Men det finns inte så många stjärnor att det räcker till alla lag. Detroit saknar sådana stjärnor, Buffalo med. Och många andra lag gör också det. Så länge inte stjärnorna dyker upp kommer lagen inte kunna utmana ordentligt. I exempelvis Buffalo trodde i alla fall jag att Tage T skulle bli en sådan stjärna men så har det inte blivit ännu i alla fall. Det här gör tyvärr NHL mer förutsägbart och därmed också lite tråkigare att följa. Detta riskerar dessutom att öka ju fler lag som ligan expanderar till.
Fast det kommer ju inte vara så att vissa lag har fyra stjärnor och andra bara en. Följden kommer bli att inget lag har fyra stjärnor och att det räcker med tre för att vinna när ligan har 36 lag.

Men jag håller med om att de lagen börjar mynna ut i att de helt enkelt inte har tillräckligt bra spelare. De kommer snarare nå La kings resultat på 2020 talet än mästarna under 2020 talet och lag som Dallas , Rangers och Edmontons resultat.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-19 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in