Citat:
Ursprungligen postat av
Molgan098
Hjälp vad är det jag nyss lyssna på fick stänga av efter 5 min . Då hon han ljuga 3 ggr på dessa minuterna . Det lilla jag hörde var att hon jämförde sig med klara . Och att hon alltid ville att C skulle sova i sin säng och ej borta för vill hon gå ut så ska hon kunna det för hon är inte bara mamma hon är Nicci och hon är ung fortfarande och 25 år och nyfiken på livet är hon glad mm så sprids detta över till hennes dotter som hon är 24 timmar om dygnet vi ser ju bara en liten del och inte allt heter det
Och resor hon långa resor så tar hon alltid med Chiara 🫣
Kände bara här stänger jag av spyr på detta och det sjuka är att J säger du har inte ens lämnat bort henne över Natten hos Elton. Men fortfarande fattar dom ej är inte det som är problemet el det vi reagerar på utan det är ditt ansvar som mamma vi reagerat på
Kanske nån annan kan orka lyssna på podden
Citat:
Ursprungligen postat av
Upp-till-bevis
Nä vad omogen Nicci är. Bara jag jag jag, i senaste avsnittet. Fick stänga av efter en stund för jag blev på dåligt humör. Varför inte vänta med att skaffa barn när hon är så fixerad vid att vara Nicci och ha roligt. Som att hon separerar rollerna. Nej en mamma är man alltid till 100%
Men joo. Hon tittar ju på C i en APP när hon är ute med vänner. Och hon är så överbeskyddande och ser ju till att hon har det bra hemma...
Andra är mest avundsjuka säger hon. Hade inget intresse alls av att gå ut på krogen och träffa vänner i såna sammanhang första åren. Och J säger att det är helt naturligt att pappan åker iväg, vid ombytta roller. Nej faktiskt inte...min man hade aldrig åkt iväg på samma vis. Han sov inte ens borta en natt första året, varken han eller jag. Men vi har väl "tappat bort oss själva"
N är ju en ung vuxen ju...
Jag var flera år yngre än henne när jag fick barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herefortheshow
Och sen också att hennes mamma får påminna henne flera gånger att man faktiskt får uppoffra lite när man blir förälder när nicci hela tiden pratar om att hon minsann ska kunna leva som hon gjort innan och vara ”nicci”. Sen jämföra sig med klara som åkte på resa utan sin dotter första gången efter sin dotter fyllt ett år. Klara är en superbra mamma, nicci är så långt ifrån det som det går. Blir så JÄVLA provocerad
Detta är verkligen något av det sjukaste jag har hört.
Nej livet stoppar inte för att man blir mamma, men det kommer med förändringar & anpassningar, man får anpassa sig lite efter barnet & vilken typ av barn man får. Men hon är värre än hon va innan hon fick barn & saknar anknytning till sitt barn, vilket jag tycker är uppenbart. Det ska slängas i henne maten, C hinner knappt ens svälja innan dom är där med skeden igen, eller trycker in skeden i munnen när hon kollar bort. Absolut noll intresse att lära sig barnets signaler öht.
Så festresan med belissas så hade hon med sig C då? Konstigt.
Ska man ljuga & påstå att saker & ting inte är som det är så kanske man ska sluta filma C hela tiden? Sluta visa upp morgonstunder, sluta filma när man gör saker, att mamma är med på BVC hela tiden. Hade ju inte varit konstigt att dölja sitt barn på sociala medier eftersom många offentliga personer väljer att göra det pga barnets integritet. Men här gör man tvärtom & lägger ut allt & sen ljuger ihop saker & sen blir provocerade för att man får kritik.
Jag undrar verkligen om hon hade resonerat samma om hon bodde ensam, att hon kan gå ut för C ligger i egen säng & sover & hon ser henne på babykameran, helt ärligt hade de inte förvånat mig ett dugg om hon hade gjort det.