2024-10-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men hennes ben sticker ut så stolen är för liten :/
Håller helt med dej ,så har jag oxå lärt mig och som jag sa den ser för liten och obekväm ut
2024-10-17, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Fortsätt du med det, tycker du är modig som vågar och kämpar på🫶 Låt dig inte tystas🙏. Inte lätt för alla att uttrycka sig på rätt sätt eller formulera vad man menar. Tråden hade dött ut (vilket vissa tycks vilja) för länge sedan. Precis som du pratar vi just nu om A,C, N och hennes familj som lagt sig i. Jag är glad att du delar med dig av det du vet och sett. Ibland missar man trots att man ser och läser själv.

#teamChiarasRättigheter🌸
Godmorgon och tack detsamma ☺️☕️ Ja tyvärr har tråden tappat sitt syfte med onödigt tjafs Ja du vet vad jag menar .

Och som du säger ibland missar man saker för att man ej orka läsa pga olika anledningar då är det jättebra att andra kan återberätta det dom sett hört el vet .

Sen tror jag inte nån personligen hittar på utan man vill veta saker och ting då man själv kanske har hört något helt annat och vill ha svar på det . Så ser inget konstigt I det

Men över till Nicci ! Hur tänker man då man gång på gång väljer att resa från sitt barn .
Ingenting stämmer övrens om det hon sagt och för mig och fler blir det en ända står gåta 🤔
Hon har vid flera tillfällen gått ut med att hon vill vara en ung mamma och vet inte hur länge hon har längtat efter barn .
Men det hon har sagt stämmer verkligen inte övrens med verkligenheten.
Har man längtat så mkt efter barn så gör man allt för sitt barn man vill inte missa någonting under årets första år
Skulle aldrig falla mig in att åka I väg om jag vet att jag har Bvc kontroll som var det bästa man visste för att se att sitt barn växt gått upp i vikt och fjölt sin kurva osv .
Hon missade ju även börja krypa då var hon i väg på resa . Tänk om hon missar hennes första små steg.

Usch fy stackars chiara som har en sån frånvarande mamma. Man kan inte bara vara mamma när det passar utan du är det hela livet Undra om N ens känner sitt barn ?!
Får inte den uppfattningen iallafall man kan tex bara ta morgon rutinen då vi är fler som upptäckt att C vänder bort huvudet när N vill kramas el pussas lika så vid mormor J medans när morfar tagit upp henne kryper hon in och vill gosa det säger ganska mkt I mina ögon

Nä hoppas verkligen A el vem än som är pappan får träffa sin dotter snart

#Teamchiara #🙏👍🫶
Senast redigerad av Millan75 2024-10-17 kl. 10:10.
2024-10-17, 10:25
Medlem
Citat:
11 månader och sitter i babyskydd ?

Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Ja, jag menade att det är galet att de inte är mer pålästa! Håller med dig, jag fick mitt barn ungefär samtidigt som du och skulle jag få ett till barn idag skulle jag se till att uppdatera mina rutiner. Man gör ju allt för sitt barns säkerhet och välmående. Kommer aldrig tänka att ”jag vet vad som är bäst för mitt barn” i stället för att läsa på.

Vill egentligen inte hacka på J då hon inte är mamman, men hon verkar ju onekligen vara den som tar hand om barnet i första hand. Undrar om Nicci har varit helt ensam med sin dotter i ett helt dygn? Eller ens en dag? Blir spännande att se hur det blir när (om) Nicci lämnar flickrummet och flyttar hemifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja men ja! Helt sinnessjukt faktiskt, jag menar det är ju mer än 7-8 år sen hon fick sitt sista barn, kanske närmre 10? Dålig koll. Då känner jag att om man har hand om sitt barnbarn såpass mycket som J har så får man uppdatera sina kunskaper om säkerheten för barn.
Men jag håller med dig, verkligen. Tror tyvärr inte de lär ske inom närmsta tiden, hon har de alldeles för bekvämt nu när hon bor hemma & har tillgång till barnvakt 24/7. Tycker det är helknäppt, jag hade gärna velat vara med mitt barn 24 timmar om dygnet om jag hade fått bestämma. Sen tycker jag självklart oxå att man som mamma ska få tid för sig själv, men hon har mer tid för sig själv än va hon har tid med sin dotter.

Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Jag var in och googla faktiskt då man själv fick höra att man skulle ändra till bilbarnstol från 9 mån och uppåt i dagens babyskydd kan du sitta upp till 1 år och visa 1 1/2 år vilket jag personligen låter skumt . Då det ser ut som chiara är alldeles för stor .
Jag tänker vad händer i en krock om benen sticker ut så mkt när du sitter bakåtvänd .
Jag personligen skulle bytt till bilbarnstol för det såg inte bekvämt ut el trygg då den såg för liten ut . Bara min personliga uppfattning . Kan ha fel .

Så länge Nicci får allt serverat så kommer hon aldrig flytta då hon är för bekväm och behöver sin fritid som hon hela tiden trycker på
Därför ställer jag frågan igen varför ska barn om du aldrig är el vill vara med det utan låter andra ta hand om ditt barn .
Och jag kommer aldrig heller förstå varför man utesluter pappan i det hela när man själv är en frånvarande mamma.
Och nej N har aldrig varit själv med chiara inte ens en dag.
Man trodde äntligen då föräldrarna var i väg på spa över helgen .
Då tog hon hjälp av Elton och syrran och la själv ut att hon gyma på morgon så många reagera på och skrev en hel del kommentarer som sedan togs bort .
var oxå tvungen att kolla upp det ! Hur kan man få godkänna en babysitter till 1 år-1 1/2 år som du Millan & Hello87 säger benen sticker utanför fattar faktiskt inte det . Dom små benen blir ju mossade vid ev krock borde ändras så att det blir som förr upp till 9 mån sen sätter man dom i en bilbarnstol.
2024-10-17, 10:29
Medlem
Citat:
Godmorgon och tack detsamma ☺️☕️ Ja tyvärr har tråden tappat sitt syfte med onödigt tjafs Ja du vet vad jag menar .

Och som du säger ibland missar man saker för att man ej orka läsa pga olika anledningar då är det jättebra att andra kan återberätta det dom sett hört el vet .

Sen tror jag inte nån personligen hittar på utan man vill veta saker och ting då man själv kanske har hört något helt annat och vill ha svar på det . Så ser inget konstigt I det

Men över till Nicci ! Hur tänker man då man gång på gång väljer att resa från sitt barn .
Ingenting stämmer övrens om det hon sagt och för mig och fler blir det en ända står gåta 🤔
Hon har vid flera tillfällen gått ut med att hon vill vara en ung mamma och vet inte hur länge hon har längtat efter barn .
Men det hon har sagt stämmer verkligen inte övrens med verkligenheten.
Har man längtat så mkt efter barn så gör man allt för sitt barn man vill inte missa någonting under årets första år
Skulle aldrig falla mig in att åka I väg om jag vet att jag har Bvc kontroll som var det bästa man visste för att se att sitt barn växt gått upp i vikt och fjölt sin kurva osv .
Hon missade ju även börja krypa då var hon i väg på resa . Tänk om hon missar hennes första små steg.

Usch fy stackars chiara som har en sån frånvarande mamma. Man kan inte bara vara mamma när det passar utan du är det hela livet Undra om N ens känner sitt barn ?!
Får inte den uppfattningen iallafall man kan tex bara ta morgon rutinen då vi är fler som upptäckt att C vänder bort huvudet när N vill kramas el pussas lika så vid mormor J medans när morfar tagit upp henne kryper hon in och vill gosa det säger ganska mkt I mina ögon

Nä hoppas verkligen A el vem än som är pappan får träffa sin dotter snart

#Teamchiara #🙏👍🫶
Klockrent skrivet 👍🫶
Tro mig du är absolut inte ensam i dessa tankar . Skulle gråta floder om jag missa ett enda lite framsteg med mina barn och även dom barnen jag tagit hand om .
Då modernistisken sätter igång tyvärr upptäcket vi att N inte har nån . För hade hon det så hade hon ej kunnat vara borta i 14 dar från sitt barn
2024-10-17, 10:30
Medlem
Citat:
Jag var in och googla faktiskt då man själv fick höra att man skulle ändra till bilbarnstol från 9 mån och uppåt i dagens babyskydd kan du sitta upp till 1 år och visa 1 1/2 år vilket jag personligen låter skumt . Då det ser ut som chiara är alldeles för stor .
Jag tänker vad händer i en krock om benen sticker ut så mkt när du sitter bakåtvänd .
Jag personligen skulle bytt till bilbarnstol för det såg inte bekvämt ut el trygg då den såg för liten ut . Bara min personliga uppfattning . Kan ha fel .

Så länge Nicci får allt serverat så kommer hon aldrig flytta då hon är för bekväm och behöver sin fritid som hon hela tiden trycker på
Därför ställer jag frågan igen varför ska barn om du aldrig är el vill vara med det utan låter andra ta hand om ditt barn .
Och jag kommer aldrig heller förstå varför man utesluter pappan i det hela när man själv är en frånvarande mamma.
Då tog hon hjälp av Elton och syrran och la själv ut att hon gyma på morgon så många reagera på och skrev en hel del kommentarer som sedan togs bort .

Håller helt med dig Millan75 och övriga. Ni vet vilka ni är.❤️👌
N är det största superego jag någonsin har skådat & det förunderliga är att hennes egna mor J Inte har förmågan att förstå och se att hon klampar in på.N:s revir och ansvarsområde på tok för mycket.

Det är väl helt okej att man vill hjälpa och umgås med sitt barnbarn någon gång ibland som mormor, men att alltid vara där N är blir bara så tokigt....

J raljerar ju över att hon är utbildad Socionom vilket gör det ännu mer sjukt att man inte kan se var gränsen för vad som är normalt och ej går.
J har själv gått ut med i en story att hon inte har så jättebra koll på vad "bebis/barn" ska använda sig av i en viss ålder, att hon glömt bort mycket och det märks verkligen.
Men som du säger. Allt går att googla sig till idag så man undrar ju hur de tänker eller är det bara ren slöhet. (Gåstol är säkert i deras ögon en "bra" barnvakt där man har koll på barnet samtidigt som det inte kryper fritt omkring och upptäcker samtidigt som de pillar på allt). Egoistiskt, eftersom det kan hämma barnets utveckling och rent av göra skada.

Efter hård Kritik om gåstolen som använts för ofta och för tidigt på C och varningslänk som kopierats från nyhetsmedia skickats i kommentarsfältet på IG så ser det ut som om de nu ställt gåstolen lite åt sidan. Men ska det ens behövas??
Man får känslan av att dessa människor närmast C inte är särskilt streetsmarta varpå det sunda förnuftet aldrig uppdagas och eller träder i kraft.

Tyvärr så drabbas lilla C av detta och många gånger har man sett att lillflickan inte kännt sig fullt bekväm.
Senast redigerad av Artmovie 2024-10-17 kl. 10:38.
2024-10-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ja men hennes ben sticker ut så stolen är för liten :/

Det är viktigare att köpa svindyra väskor m.m & åka på partyresor framför att investera i en ny säker stol till C. Me myself and I 🤮
2024-10-17, 11:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
var oxå tvungen att kolla upp det ! Hur kan man få godkänna en babysitter till 1 år-1 1/2 år som du Millan & Hello87 säger benen sticker utanför fattar faktiskt inte det . Dom små benen blir ju mossade vid ev krock borde ändras så att det blir som förr upp till 9 mån sen sätter man dom i en bilbarnstol.

Britax babyskydd håller upp till Max 13 kg eller 1 års ålder. Men när barnet kan sitta upp själv är det säkrast att byta till stol nummer 2 eftersom babyskyddet inte är lika säker vid en krock som stol nummer 2. Egentligen hänvisas man att byta stol så tidigt det går (dvs när barnet kan sitta själv vilket bör va runt 6 mån)
2024-10-17, 13:19
Medlem
Citat:
Britax babyskydd håller upp till Max 13 kg eller 1 års ålder. Men när barnet kan sitta upp själv är det säkrast att byta till stol nummer 2 eftersom babyskyddet inte är lika säker vid en krock som stol nummer 2. Egentligen hänvisas man att byta stol så tidigt det går (dvs när barnet kan sitta själv vilket bör va runt 6 mån)
Tack så mkt för mer infon sökte bara på babysitter och fick upp dem infon . Håller helt med dej har reagerat på det tidigare varför dom ej byter stol . Kanske beror det då på att C inte väger några 13 kilo och dom går bara efter vikt & ålder tror jag.
El det verkar så iallafall, tycker man borde se själv hur illa sitt barn sitter i den och tänka själv vad som händer vid ev krock då benen är utanför 😱

Såg oxå nu bland kommentarerna då vi prata om att Frida och Nicci är i Danmark. Då folk ifrågasatte är hon borta från Chiara igen ! Och Frida svara " Ingen fara hon är med sin mormor och Nicci är bara borta 2 dar "

För guds skull det är en liten människa vi pratar om inte nån du bara kan pussa och kramas på när du har tid & lust .
Och dom som tror att detta inte kommer att påverka C har helt fel .
Och kom inte och säga att Andreas gör si el så han har inte ens fått träffa sin dotter och knytit några band än
Men det har N då hon burit C i 9 mån och chiarat hört hennes röst och hjärtslag det ända hon känner igen när hon födds som förknippas med överlevnad
Varje gång N drar iväg känner sig C övergiven trots att mormor & morfar är där .
Det finns oxå en anledning till varför Cs söker efter mamma i hennes tomma säng jo pga att N just förknippas med överlevnad .

Jag hoppas nån skakar liv i Nicci så hon börja inse vad hon går miste om och vad det innebär att vara mamma

#Teamchiara # 🙏🫶
Senast redigerad av Millan75 2024-10-17 kl. 13:34.
2024-10-17, 15:21
Medlem
Citat:
Tack så mkt för mer infon sökte bara på babysitter och fick upp dem infon . Håller helt med dej har reagerat på det tidigare varför dom ej byter stol . Kanske beror det då på att C inte väger några 13 kilo och dom går bara efter vikt & ålder tror jag.
El det verkar så iallafall, tycker man borde se själv hur illa sitt barn sitter i den och tänka själv vad som händer vid ev krock då benen är utanför 😱

Såg oxå nu bland kommentarerna då vi prata om att Frida och Nicci är i Danmark. Då folk ifrågasatte är hon borta från Chiara igen ! Och Frida svara " Ingen fara hon är med sin mormor och Nicci är bara borta 2 dar "

För guds skull det är en liten människa vi pratar om inte nån du bara kan pussa och kramas på när du har tid & lust .
Och kom inte och säga att Andreas gör si el så han har inte ens fått träffa sin dotter och knytit några band än
Men det har N då hon burit C i 9 mån och chiarat hört hennes röst och hjärtslag det ända hon känner igen när hon födds som förknippas med överlevnad
Varje gång N drar iväg känner sig C övergiven trots att mormor & morfar är där .
Det finns oxå en anledning till varför Cs söker efter mamma i hennes tomma säng jo pga att N just förknippas med överlevnad .

Jag hoppas nån skakar liv i Nicci så hon börja inse vad hon går miste om och vad det innebär att vara mamma

#Teamchiara # 🙏🫶

Ja okunskap från deras sida. Tror dom tänker att så länge hon ej väger 13 kg så kan hon åka i den. Det är inga problem att köpa dyra väskor men att köpa en ny bilbarnstol verkar ta emot 🙄
Även fast babyskyddet tar Max 13kg är de bättre att byta direkt barnet kan sitta, är en helt annan uppbyggnad på stolarna då.. sen finns det stolar som är från 9kg i stol 2, men då får man helt enkelt välja en stol som går från 0-36 kg (bla besafe strech har en rek längd på 61cm-125cm, så den hade hon kunnat sitta i.)

Ja hon är ”bara” borta i 2 dagar, men för ett så litet barn så uppfattar inte dom tiden, därför barn oxå blir ledsna när man försvinner ur rummet ex för dom förstår itne att man kommer tillbaka. Och 2 dagar för mycket, när hon redan vart borta flertalet gånger
2024-10-17, 16:02
Medlem
Citat:

#Teamchiara # 🙏🫶

Citat:
Ja okunskap från deras sida. Tror dom tänker att så länge hon ej väger 13 kg så kan hon åka i den. Det är inga problem att köpa dyra väskor men att köpa en ny bilbarnstol verkar ta emot 🙄
Även fast babyskyddet tar Max 13kg är de bättre att byta direkt barnet kan sitta, är en helt annan uppbyggnad på stolarna då.. sen finns det stolar som är från 9kg i stol 2, men då får man helt enkelt välja en stol som går från 0-36 kg (bla besafe strech har en rek längd på 61cm-125cm, så den hade hon kunnat sitta i.)

Ja hon är ”bara” borta i 2 dagar, men för ett så litet barn så uppfattar inte dom tiden, därför barn oxå blir ledsna när man försvinner ur rummet ex för dom förstår itne att man kommer tillbaka. Och 2 dagar för mycket, när hon redan vart borta flertalet gånger
kloka ord från er båda 👍👊
Tyvärr har denna familj inget tänk över huvudtaget det har dom bevisat mer än en gång
Ser man fasiken inte att stolen är för liten .
Det är viktigare att åka på dyra resor spela in Tiktoks dregla över killar och köpa väskor för 40 Lax
Än att ta ansvar för att sitt barn sitter säkert och mår bra .
Skulle gärna vilja veta vilken socialtjänst som varit i kontakt med denna fam då dom blundar för alla varningsklockor .
Dom syna både mig och min sambo varje litet steg vi tog för att se om vi begick några misstag . Men inte här , vet att man inte ska jämföra fall till fall men något stämmer inte. Men blir så chockad då mitt ex har gjort nästan lika dant som N på många fall bla resor festande prioritera sig själv före sonen mm
Så varför kan dom se igenom detta, är det för att N är en offentlig person då borde dom väl granska henne ännu mer som dom gjort på 2 andra kända individer kan man tycka särskilt när det finns belägg för det
Senast redigerad av Hulken52 2024-10-17 kl. 16:14.
2024-10-17, 16:29
Medlem
Hjälp vad är det jag nyss lyssna på fick stänga av efter 5 min . Då hon han ljuga 3 ggr på dessa minuterna . Det lilla jag hörde var att hon jämförde sig med klara . Och att hon alltid ville att C skulle sova i sin säng och ej borta för vill hon gå ut så ska hon kunna det för hon är inte bara mamma hon är Nicci och hon är ung fortfarande och 25 år och nyfiken på livet är hon glad mm så sprids detta över till hennes dotter som hon är 24 timmar om dygnet vi ser ju bara en liten del och inte allt heter det

Och resor hon långa resor så tar hon alltid med Chiara 🫣
Kände bara här stänger jag av spyr på detta och det sjuka är att J säger du har inte ens lämnat bort henne över Natten hos Elton. Men fortfarande fattar dom ej är inte det som är problemet el det vi reagerar på utan det är ditt ansvar som mamma vi reagerat på
Kanske nån annan kan orka lyssna på podden
Senast redigerad av Molgan098 2024-10-17 kl. 16:39.
2024-10-17, 16:46
Medlem
Nä vad omogen Nicci är. Bara jag jag jag, i senaste avsnittet. Fick stänga av efter en stund för jag blev på dåligt humör. Varför inte vänta med att skaffa barn när hon är så fixerad vid att vara Nicci och ha roligt. Som att hon separerar rollerna. Nej en mamma är man alltid till 100%
Men joo. Hon tittar ju på C i en APP när hon är ute med vänner. Och hon är så överbeskyddande och ser ju till att hon har det bra hemma...

Andra är mest avundsjuka säger hon. Hade inget intresse alls av att gå ut på krogen och träffa vänner i såna sammanhang första åren. Och J säger att det är helt naturligt att pappan åker iväg, vid ombytta roller. Nej faktiskt inte...min man hade aldrig åkt iväg på samma vis. Han sov inte ens borta en natt första året, varken han eller jag. Men vi har väl "tappat bort oss själva"
N är ju en ung vuxen ju...
Jag var flera år yngre än henne när jag fick barn.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-17 kl. 17:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in