Citat:
Ursprungligen postat av admin2
En fundering
Är det från och med datumet då tråden skapades eller från och med sista inlägget i tråden som man bör räkna från för att avgöra om tråden är gammal?
Jag glömde bort att redovisa en så viktig detalj

. Enligt min subjektiva bedömning, bör en tråd där sista inlägget är tre till fyra veckor gammalt gå till handlingarna då sökfunktion finns. Sedan är det givetvis upp till respektive moderator att göra en bedömning, då det vore dumt att låsa sig vid en fast gräns för om trådar ska få slås ihop eller inte.
Jag menar att det inte bör vara något självändamål med långa trådar. Mitt motstånd mot sammanslagningar bygger således på mitt motstånd mot långa trådar.
* Om jag varit borta några dagar, så läser jag sällan trådar som uppnår hundra inlägg eller fler
* Chansen att kärnfrågan som startade tråden forfarande diskuteras efter så många inlägg är minimal
* Ett bra forum är även till för besökare som inte deltar i debatten, även sporadiska sådana. Orkar de läsa igenom trådar på hundra inlägg?
* Många trådar når av egen kraft upp till hundra inlägg eller fler. Låt oss inte göra dem fler genom onödiga sammaslagningar
Tippi har några kloka synpunkter ovan.
Citat:
1. Tio trådar med förfrågningar om vem som knullade i Big Brother skräpar ned forumet. Eftersom dom handlar om samma sak kan man gott och väl samla dom.
Jag håller med. Big Brother är ett fenomen och kan med fördel diskuteras enhetligt. Programmet sänds säsongsvis och en tråd "Vem knullar vem?" lämpar sig nog bäst som en enhet över säsongen
Citat:
2. Diskussioner om ett ämne kan vara intressant ur flera olika aspekter. Dom som är intresserade av en sak i Big Brother brukar tycka att andra samtalsämnen runt BB är lika intressanta. En diskussion runt ett ämne med flera olika utgångspunkter höjer intresset för ämnet som sådant.
Jag håller med. Det är upp till varje moderator att avgöra. I vissa forum och vissa ämnen kan en sammanslagning vara en fördel. I andra sammanhang passar det sig inte lika bra. I vissa forum är deltagarna diciplinerade och följer ämnet för tråden, medan de gärna spårar ur i andra forum. Jag är således inte en fanatisk motståndare till trådsammanslagningar. Mitt syfte med denna tråd var att få igång en förutsättningslös diskussion kring ämnet och pejla stämningen lite ifall det är fler som tycker som jag.
Om nu någon tror något annat, vill jag klargöra att jag anser att våra moderatorer på sin fritid gör ett alldeles fantastiskt arbete här på Flashback Forum (gäller även trådsammanslagningsfacisten Tippi

). Det ska ni ha heder av.
Mitt syfte var som jag nämnde att få till stånd en diskussion,
så om det är någon som har synpunkter på när en tråd ska slås samman med en annan eller när det bör undvikas, så tag chansen och säg er åsikt nu!
PS: Tippi! Jag noterar att du även delat trådar

(Knutbytråden)