2024-10-17, 09:43
Medlem
bananjuices avatar
Alla urval utom från tidernas begynnelse blir ju godtyckliga, och det objektiva framstår ju rätt irrelevant vilket förtydligas av att man till exempel hänvisar till en 7-1-seger 1916. Jag har också läst twittertråden.

Jag tycker att Hammarbys återkomst till allsvenskan är en ganska bra punkt. Men man kan ta andra, antar lite fördomsfullt att många här närmar sig medelåldern, så vi kan köra 1990 som startpunkt? Då får gridif med 9-1 segern också.

dif 16
X 9
Hammarby 22

Okej den passade inte.. Vi testar efter bådas dipp ned i lägre divisioner dvs från säsongen '99

dif 13
x 8
Hammarby 18

Fan också! Och då har jag inte med cupmatcher vilket väger över ännu mer till Bajens favör.

Som sagt dif har historiska siffror med sig. Hammarbys övertag är enbart i modern tid, men lyckligtvis är det där vi lever.

https://en.wikipedia.org/wiki/Djurg%C3%A5rdens_IF_Fotboll%E2%80%93Hammarby_Fotbo ll_rivalry
Citera
2024-10-17, 09:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Alla urval utom från tidernas begynnelse blir ju godtyckliga, och det objektiva framstår ju rätt irrelevant vilket förtydligas av att man till exempel hänvisar till en 7-1-seger 1916. Jag har också läst twittertråden.

Jag tycker att Hammarbys återkomst till allsvenskan är en ganska bra punkt. Men man kan ta andra, antar lite fördomsfullt att många här närmar sig medelåldern, så vi kan köra 1990 som startpunkt? Då får gridif med 9-1 segern också.

dif 16
X 9
Hammarby 22

Okej den passade inte.. Vi testar efter bådas dipp ned i lägre divisioner dvs från säsongen '99

dif 13
x 8
Hammarby 18

Fan också! Och då har jag inte med cupmatcher vilket väger över ännu mer till Bajens favör.

Som sagt dif har historiska siffror med sig. Hammarbys övertag är enbart i modern tid, men lyckligtvis är det där vi lever.

https://en.wikipedia.org/wiki/Djurg%C3%A5rdens_IF_Fotboll%E2%80%93Hammarby_Fotbo ll_rivalry
Fast jämfört med siffrorna mot AIK så upplever nog Djurgårdare dessa siffror som rena övertaget?
Citera
2024-10-17, 10:06
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fast jämfört med siffrorna mot AIK så upplever nog Djurgårdare dessa siffror som rena övertaget?

Ja och där är det ännu mer tydligt hur de få segrar man har i första hand kom i förfäders tid.

Vi kan bara hoppas att denna utveckling är indikativ för föreningens framtid.
Citera
2024-10-17, 10:50
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice

dif 16
X 9
Hammarby 22

dif 13
x 8
Hammarby 18

Leva på uråldriga meriter är tvillingklubbarnas gemensamma nämnare. Som sagt, tur vi lever i nutid. Vi är fortfarande enda laget från Sthlm med titel på 2020-talet och jag ser inga tendenser på att det kommer ändras.
Citera
2024-10-17, 11:52
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Leva på uråldriga meriter är tvillingklubbarnas gemensamma nämnare. Som sagt, tur vi lever i nutid. Vi är fortfarande enda laget från Sthlm med titel på 2020-talet och jag ser inga tendenser på att det kommer ändras.
Hur gick det för damlaget som tydligen helt plötsligt är så jävla häftigt? Trazke får uppdatera sin signatur.
Senast redigerad av Teu 2024-10-17 kl. 11:55.
Citera
2024-10-17, 12:26
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hur gick det för damlaget som tydligen helt plötsligt är så jävla häftigt? Trazke får uppdatera sin signatur.
Glöm inte att de flesta bajare var mer taggade på att kvala till UWCL än derbyt mot oss tydligen. Hoppas de inte gått ner sig allt för mycket nu.

Villket resultat önskar du dig på söndag? Djurgårdstorsk och fullständigt horhus hade väl inte vart heltokigt
Citera
2024-10-17, 13:06
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Damerna är i princip klara för europakval även nästa säsong om dom inte tappar 30+ mål på dom 3 sista matcherna.

Igår gick det däremot åt helvete men det var ju inte Djurgårn vi mötte precis.
Citera
2024-10-17, 14:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Damerna är i princip klara för europakval även nästa säsong om dom inte tappar 30+ mål på dom 3 sista matcherna.

Igår gick det däremot åt helvete men det var ju inte Djurgårn vi mötte precis.
Nä. Men det var ju inte heller direkt FC Barcelona ni mötte.
Citera
2024-10-17, 14:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Glöm inte att de flesta bajare var mer taggade på att kvala till UWCL än derbyt mot oss tydligen. Hoppas de inte gått ner sig allt för mycket nu.

Villket resultat önskar du dig på söndag? Djurgårdstorsk och fullständigt horhus hade väl inte vart heltokigt

Så sjukt pinsamt
Citera
2024-10-17, 14:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nä. Men det var ju inte heller direkt FC Barcelona ni mötte.
Snygg avatar Trazkei!
Varför diskuteras det damfotboll och hockey i denna tråd?
Är det dom enfaldiga tvillingarna som är igång igen?
Senast redigerad av Enterprise 2024-10-17 kl. 14:52.
Citera
2024-10-17, 15:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snygg avatar Trazkei!
Varför diskuteras det damfotboll och hockey i denna tråd?
Är det dom enfaldiga tvillingarna som är igång igen?

Eftersom du gillar trazkes avatar så är det ju de dina du kan klaga på när det gäller flickboll.
Citera
2024-10-17, 15:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Eftersom du gillar trazkes avatar så är det ju de dina du kan klaga på när det gäller flickboll.
Oavsett lagsympatier så bör enbart herrallsvenskan i fotboll diskuteras i denna tråd.
On Topic: Ser fram emot derbyt på söndag. Blir det KoTs sista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in