2024-10-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Mycket bra skrivet 🙏👍 jag är väl en av dom som sätter på sig offerkoftan misstänker jag .
Mkt lätt att sitta bakom en skärm och säga att man inte ska ta åt sig och att man får håna & pika .
Nu handla det inte bara om hån och pik för mig & Danielllleeeeee utan rena personangrepp
Bla för mitt Handikapp ( dyslexi)
Har kämpat som fan för att våga skriva öppet Bla i forum olika trådar mm att man då ska
behöva stå upp för sig själv hur man skriver el stavar tycker jag är lågt . Att vi blir kallad för diverse saker är inte ok
Har försökt ignorera men inte lätt när man får en spydig kommentar i var och vartannat inlägg ett tag.

Jag själv är här för att diskutera Om personer som varit med i LI just nu handlar denna tråd nästan om A, N och lilla C ..
Jag själv skriver i från det jag vet ser el hör och delar med mig av det .

Ja det gå över mitt förstånd hur man gång på gång väljer bort sitt barn för att åter igen göra sånt man själv tycker är roligt och tycks vara mkt viktigare än att följa upp sitt barns utveckling och finnas till för henne .
Och sen sitta och spy gala över A att han inte finns där .snacka om dubbelmoralensmorsa

# Teamchiara #🙏👍🫶
Millan vi som fjölt tråden ett tag vet att du ej överdriver i ditt inlägg .
Det är modigt att berätta hur du känner och tycker du tillför mkt I denna tråd genom det du vet .
Tyvärr så får ju personen ännu mer luft under sina vingar bara se inlägget i tråden .
Och jag håller med dej N är ute på farlig is då hon spyr gala över hur dålig pappa A är skulle inte säga att N toppar årets morsa precis
2024-10-16, 18:48
Medlem
Verkar vara som om det är influencers och "inbördes beundranklubben" som håller till i köpenhamn. Man ser "jagdrickerinte🤥dömandepickmegirlnicci" i minglet och som det ser ut halloweenfest. Kolla på storys av frida, trubbeltanja, elinwoodie. Några av dessa verkar vara med i ett nytt program (glömde namnet, något med good luck guys typ) som verkar ledas med 3 programledare, Keyyo från Sverige och en från Dk och en från Norge. Någon undrade när N skulle åka hem till C, då gick "fjortisarna" till försvar direkt.

#teamChiarasRättigheter🩷
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-10-16 kl. 19:18.
2024-10-16, 19:25
Medlem
Undrar om avsnittet "korten på bordet" kommer vara är en clickbait som "heta stolen". Många vill få svar på vad som hände med A men de bara kringår med gammla uppgifter och massa ickesvar. Ren slöseri med tid. Får skylla mig själv, borde vetat bättre.
Detta ska podden handla om imorgon enligt youtube:

"I dagens avsnitt snackar Nicci om livet som ensamstående mamma – vad betyder det egentligen att vara ensam och när har man stöd? Vi pratar också om varför familjen blivit så viktig för henne sen hon fick barn. Dessutom tar vi upp momshaming och hur Nicci (och många andra mammor på sociala medier) hanterar all kritik men ändå hittar styrkan att fortsätta."

FYI ingen hade "momshamat" om hon inte gått åt så hårt mot A hur han inte "bryr sig" och sedan inte bry sig själv. Hon såg till att han inte kunde ge stöd i flera månader han bodde i stockholm. Finns sms på bloggbevakningen nyheter24, där hon hotar och hatar honom för att han ville bo kvar i stockholm, hur det gjorde saken värre. Hon visste mycket väl vad hon gjorde och han pallade inte stå emot till slut. Men gbg ligger inte mer några timmar bort med tåg så det borde inte vara problem.

Hoppas någon lyssnar/tittar och delar med sig, vill slippa ge dom oförtjänt trafik om det är en clickbait igen med inga svar.

#teamChiarasRättTillTvåFöräldrar🌸
2024-10-16, 19:28
Medlem
11 månader och sitter i babyskydd ?
2024-10-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87

Min uppfattning är att de inte förstår att barnsäkerhet inte är en åsiktsfråga. Det är tydligt att de är ointresserade av att göra enkel research om modern barnsäkerhet, trots att det bara är en googling bort. J gör uppenbarligen som hon gjorde med sina barn på 90-talet, och Nicci är totalt ointresserad av allt som har med barn att göra som inte är att köpa söta och opraktiska bebiskläder och posera med henne på bild.

.
2024-10-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tycker din reaktion är lite väl hård. Exakt vad jag gjort! Svarar alla andra men inte hen.. Inte gjort mer än par gånger när jag var ny här och inte visste hur det fungerade. Däremot så adresserar hen mig oavsett (får jag till mig i notis). Kan förstå att det provocerar och att folk reagerar när de blir hånade eller ser andra bli det. Jag läser inget från det hållet eller svarar!!!!! Som du säger, ignorera är bäst. Men tycker inte folk "spelar offer" och vi är olika hur vi reagerar.
Man kan också välja att scrolla förbi "tjafs" vilket jag inte sett på ett bra tag. Så lite förvånad över din reaktion🤷‍♀️ha en fortsatt bra dag✌️

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Så känner jag med🫶✌️😊

Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
URSÄKTA! Så du tycker inte vi andra ska få säga ifrån när det varit ren & skär mobbning här inne mot några här särskilt Millan75 & Danielllleeeeee .
Ska dom bara tacka och ta emot all skit tycker du ?!
Tror inte du själv skulle varit tyst påhopp efter påhopp .
Vi har försökt ignorera personen men hen svarar ändå
El postar saker i vårt namn
Stör det dej så mkt så skrolla förbi svårare än så är det inte .
Kan dock förstå att det kan bli jobbigt
Men rikta kritiken till personen det berör istället för att kasta skit på oss

Citat:
Mycket bra skrivet 🙏👍 jag är väl en av dom som sätter på sig offerkoftan misstänker jag .
Mkt lätt att sitta bakom en skärm och säga att man inte ska ta åt sig och att man får håna & pika .
Nu handla det inte bara om hån och pik för mig & Danielllleeeeee utan rena personangrepp
Bla för mitt Handikapp ( dyslexi)
Har kämpat som fan för att våga skriva öppet Bla i forum olika trådar mm att man då ska
behöva stå upp för sig själv hur man skriver el stavar tycker jag är lågt . Att vi blir kallad för diverse saker är inte ok
Har försökt ignorera men inte lätt när man får en spydig kommentar i var och vartannat inlägg ett tag.

Jag själv är här för att diskutera Om personer som varit med i LI just nu handlar denna tråd nästan om A, N och lilla C ..
Jag själv skriver i från det jag vet ser el hör och delar med mig av det .

Ja det gå över mitt förstånd hur man gång på gång väljer bort sitt barn för att åter igen göra sånt man själv tycker är roligt och tycks vara mkt viktigare än att följa upp sitt barns utveckling och finnas till för henne .
Och sen sitta och spy gala över A att han inte finns där .snacka om dubbelmoralensmorsa

# Teamchiara #🙏👍🫶

Ni är grymma 🫶🏼
2024-10-16, 21:20
Medlem
Citat:

Resgera oxå på de, BVC bör väl sagt att det är dags att byta stol förra kontrollen när dom ”fråga” om dom skulle ta bort spädbarnsilägget

Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Min uppfattning är att de inte förstår att barnsäkerhet inte är en åsiktsfråga. Det är tydligt att de är ointresserade av att göra enkel research om modern barnsäkerhet, trots att det bara är en googling bort. J gör uppenbarligen som hon gjorde med sina barn på 90-talet, och Nicci är totalt ointresserad av allt som har med barn att göra som inte är att köpa söta och opraktiska bebiskläder och posera med henne på bild.

.
Alltså, nu uppdaterar jag mig med kunskap om barnsäkerheten men den är ju till o med förändrad från att jag fick mitt barn-21. Men man kan ju inte skriva något heller utan att det tas som negativt.

Eller jag kanske missuppfatta dig 😅
2024-10-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Resgera oxå på de, BVC bör väl sagt att det är dags att byta stol förra kontrollen när dom ”fråga” om dom skulle ta bort spädbarnsilägget

Alltså, nu uppdaterar jag mig med kunskap om barnsäkerheten men den är ju till o med förändrad från att jag fick mitt barn-21. Men man kan ju inte skriva något heller utan att det tas som negativt.

Eller jag kanske missuppfatta dig 😅

Ja, jag menade att det är galet att de inte är mer pålästa! Håller med dig, jag fick mitt barn ungefär samtidigt som du och skulle jag få ett till barn idag skulle jag se till att uppdatera mina rutiner. Man gör ju allt för sitt barns säkerhet och välmående. Kommer aldrig tänka att ”jag vet vad som är bäst för mitt barn” i stället för att läsa på.

Vill egentligen inte hacka på J då hon inte är mamman, men hon verkar ju onekligen vara den som tar hand om barnet i första hand. Undrar om Nicci har varit helt ensam med sin dotter i ett helt dygn? Eller ens en dag? Blir spännande att se hur det blir när (om) Nicci lämnar flickrummet och flyttar hemifrån.
2024-10-17, 01:42
Medlem
Citat:
Ja, jag menade att det är galet att de inte är mer pålästa! Håller med dig, jag fick mitt barn ungefär samtidigt som du och skulle jag få ett till barn idag skulle jag se till att uppdatera mina rutiner. Man gör ju allt för sitt barns säkerhet och välmående. Kommer aldrig tänka att ”jag vet vad som är bäst för mitt barn” i stället för att läsa på.

Vill egentligen inte hacka på J då hon inte är mamman, men hon verkar ju onekligen vara den som tar hand om barnet i första hand. Undrar om Nicci har varit helt ensam med sin dotter i ett helt dygn? Eller ens en dag? Blir spännande att se hur det blir när (om) Nicci lämnar flickrummet och flyttar hemifrån.

Ja men ja! Helt sinnessjukt faktiskt, jag menar det är ju mer än 7-8 år sen hon fick sitt sista barn, kanske närmre 10? Dålig koll. Då känner jag att om man har hand om sitt barnbarn såpass mycket som J har så får man uppdatera sina kunskaper om säkerheten för barn.
Men jag håller med dig, verkligen. Tror tyvärr inte de lär ske inom närmsta tiden, hon har de alldeles för bekvämt nu när hon bor hemma & har tillgång till barnvakt 24/7. Tycker det är helknäppt, jag hade gärna velat vara med mitt barn 24 timmar om dygnet om jag hade fått bestämma. Sen tycker jag självklart oxå att man som mamma ska få tid för sig själv, men hon har mer tid för sig själv än va hon har tid med sin dotter.
2024-10-17, 08:26
Medlem
Citat:

Citat:

.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Ja men ja! Helt sinnessjukt faktiskt, jag menar det är ju mer än 7-8 år sen hon fick sitt sista barn, kanske närmre 10? Dålig koll. Då känner jag att om man har hand om sitt barnbarn såpass mycket som J har så får man uppdatera sina kunskaper om säkerheten för barn.
Men jag håller med dig, verkligen. Tror tyvärr inte de lär ske inom närmsta tiden, hon har de alldeles för bekvämt nu när hon bor hemma & har tillgång till barnvakt 24/7. Tycker det är helknäppt, jag hade gärna velat vara med mitt barn 24 timmar om dygnet om jag hade fått bestämma. Sen tycker jag självklart oxå att man som mamma ska få tid för sig själv, men hon har mer tid för sig själv än va hon har tid med sin dotter.
Jag var in och googla faktiskt då man själv fick höra att man skulle ändra till bilbarnstol från 9 mån och uppåt i dagens babyskydd kan du sitta upp till 1 år och visa 1 1/2 år vilket jag personligen låter skumt . Då det ser ut som chiara är alldeles för stor .
Jag tänker vad händer i en krock om benen sticker ut så mkt när du sitter bakåtvänd .
Jag personligen skulle bytt till bilbarnstol för det såg inte bekvämt ut el trygg då den såg för liten ut . Bara min personliga uppfattning . Kan ha fel .

Så länge Nicci får allt serverat så kommer hon aldrig flytta då hon är för bekväm och behöver sin fritid som hon hela tiden trycker på
Därför ställer jag frågan igen varför ska barn om du aldrig är el vill vara med det utan låter andra ta hand om ditt barn .
Och jag kommer aldrig heller förstå varför man utesluter pappan i det hela när man själv är en frånvarande mamma.
Och nej N har aldrig varit själv med chiara inte ens en dag.
Man trodde äntligen då föräldrarna var i väg på spa över helgen .
Då tog hon hjälp av Elton och syrran och la själv ut att hon gyma på morgon så många reagera på och skrev en hel del kommentarer som sedan togs bort .
Senast redigerad av Millan75 2024-10-17 kl. 08:58.
2024-10-17, 08:54
Medlem
Citat:
Undrar om Nicci har varit helt ensam med sin dotter i ett helt dygn? Eller ens en dag? Blir spännande att se hur det blir när (om) Nicci lämnar flickrummet och flyttar hemifrån.

Det tror jag inte. Har sett N lägga upp en gång att hon skulle ha mor och dotter-tid. Dvs ensamma några h.
Aldrig nånsin hört en mamma till en bebis säga nåt liknande.
Jag tror inte hon kommer lämna flickrummet närmsta 10 åren, det är bekvämt, och C skulle nog sakna mormor och morfar för mkt dessutom. Är ju som hennes föräldrar.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-17 kl. 09:02.
2024-10-17, 09:18
Medlem
Citat:
Jag var in och googla faktiskt då man själv fick höra att man skulle ändra till bilbarnstol från 9 mån och uppåt i dagens babyskydd kan du sitta upp till 1 år och visa 1 1/2 år vilket jag personligen låter skumt . Då det ser ut som chiara är alldeles för stor .
Jag tänker vad händer i en krock om benen sticker ut så mkt när du sitter bakåtvänd .
Jag personligen skulle bytt till bilbarnstol för det såg inte bekvämt ut el trygg då den såg för liten ut . Bara min personliga uppfattning . Kan ha fel .

Så länge Nicci får allt serverat så kommer hon aldrig flytta då hon är för bekväm och behöver sin fritid som hon hela tiden trycker på
Därför ställer jag frågan igen varför ska barn om du aldrig är el vill vara med det utan låter andra ta hand om ditt barn .
Och jag kommer aldrig heller förstå varför man utesluter pappan i det hela när man själv är en frånvarande mamma.
Och nej N har aldrig varit själv med chiara inte ens en dag.
Man trodde äntligen då föräldrarna var i väg på spa över helgen .
Då tog hon hjälp av Elton och syrran och la själv ut att hon gyma på morgon så många reagera på och skrev en hel del kommentarer som sedan togs bort .

Ja men hennes ben sticker ut så stolen är för liten :/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in