2024-10-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det är för långt tillbaka i tiden för att vara relevant i den här diskussionen.
Nej, inte alls. Du bara bevisar din otroliga dumhet och obildning.

Dagens Svenska har till största delen av sitt DNA från Yamnaya-folket.

Vi har lika mycket gemensamt med ryssjävlarna som med negrerna i Kongo.
Citera
2024-10-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Kan du hålla dig till tråden? Ingen har påstått det du skriver och tråden handlar om vår vän Ryssens berikning av Sverige för 10 000 år sedan.

Fast nu talade vi om kultur för 10000-5000 år sedan, vad har det med vad som hände för 1000 år sedan?
När det gäller stenålderskultur så särskiljer sig vi nordskandinavier oss från vår ärkefiende danskarna (sydskandinaverna) eftersom vi berikades av vår vän Ryssens mer avancerade kultur.
Det folk som kom in för 5000 år sedan är våra absolut huvudsakliga förfäder. Det var ett beridet folk ur Yamnaya-kulturen.

De folk som hade funnits här tidigare lämnar små spår i vårt DNA.
Citera
2024-10-17, 14:48
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Du har fel.

Våra förfäder, i Sverige, är enkannerligen indoeuropéer från Yamnaya.

De tidigare folken har avsatt små spår i vårt DNA.

Helt fel. Läs TS igen om det är så svårt att förstå den. Grunden till nordskandinavier bildades genom den friktionsfria sammanfogningen mellan vår vän Ryssen och sydskandinavier längst upp i norr för ca 10000 år sedan. Alla forskare i de nordiska länderna är överens om detta och vad du sitter och hittar på förändrar inte det faktum att Svenskar i grund och botten fick sin etnicitet och sin första kultur av vår vän Ryssen.

Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Herregud du har inte alla hästar hemma eller hur Yamnaya var inte Ryssar, bara därför att de råkade befinna sig under en period i historien runt Svarta havet, en plats som inte blev Ryskt förrän långt in på 1500- och 1600-talet...

Yamnaya är det man kallar Urindoeuropeer https://sv.wikipedia.org/wiki/Urindoeurop%C3%A9er de spred sig i alla väderstreck (de är alltså förfäder till alla indoeuropeer) och vissa av dessa vandrade upp i Skandinavien, där utvecklades de till vad som kom att bli stridsyxefolket, vilket är den stora genetiska pol som alla Skandinaver har ursprung i. De har ingenting med de folk som sedan blev slaver(också ursprung i Yamnaya, men vandrade en annan väg) att göra.

Vad har detta med tråden att göra? Läs TS ordentligt. Ta ett djupt andetag innan om du nu måste.

Grunden till nordskandinavier bildades genom den friktionsfria sammanfogningen mellan vår vän Ryssen och sydskandinavier längst upp i norr för ca 10000 år sedan. Alla forskare i de nordiska länderna är idag överens om detta och vad du sitter och hittar på förändrar inte det faktum att Svenskar i grund och botten fick sin etnicitet och sin första kultur av vår vän Ryssen.
Citera
2024-10-17, 14:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Nej, inte alls. Du bara bevisar din otroliga dumhet och obildning.

Dagens Svenska har till största delen av sitt DNA från Yamnaya-folket.

Vi har lika mycket gemensamt med ryssjävlarna som med negrerna i Kongo.
Usch vad otrevligt du uttrycker dig. Ska det vara nödvändigt tycker du?

Jag sa ju bara att det är för långt tillbaka för att vara relevant för diskussionen. Och det håller du alltså inte med om?
Citera
2024-10-17, 14:53
Medlem
Citat:
Helt fel. Läs TS igen om det är så svårt att förstå den. Grunden till nordskandinavier bildades genom den friktionsfria sammanfogningen mellan vår vän Ryssen och sydskandinavier längst upp i norr för ca 10000 år sedan. Alla forskare i de nordiska länderna är överens om detta och vad du sitter och hittar på förändrar inte det faktum att Svenskar i grund och botten fick sin etnicitet och sin första kultur av vår vän Ryssen.

*klipp*
Jag har läst din hjärndöda TS och du har fel.
Citera
2024-10-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Usch vad otrevligt du uttrycker dig. Ska det vara nödvändigt tycker du?

Jag sa ju bara att det är för långt tillbaka för att vara relevant för diskussionen. Och det håller du alltså inte med om?
Nej det håller jag inte med dig m eftersom man kan spåra vårt DNA tillbaka till Yamnaya.

Du är fortfarande en obildad dåre.
Citera
2024-10-17, 14:57
Medlem
Citat:

Vad har detta med tråden att göra? Läs TS ordentligt. Ta ett djupt andetag innan om du nu måste.

Grunden till nordskandinavier bildades genom den friktionsfria sammanfogningen mellan vår vän Ryssen och sydskandinavier längst upp i norr för ca 10000 år sedan. Alla forskare i de nordiska länderna är idag överens om detta och vad du sitter och hittar på förändrar inte det faktum att Svenskar i grund och botten fick sin etnicitet och sin första kultur av vår vän Ryssen.

Jag svarade ju på ditt påstående, om inte du kan hålla dig till tråden så får jag väl börja rapportera dig för off topic istället om du föredrar det?
Citera
2024-10-17, 15:01
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:

Problemet med ditt argument är att jag själv inte påstår något eget i TS.
TS bygger på det det som samtliga forskare i de nordiska länderna, dvs Norge, Sverige och Finland samstämmigt menar är belagt bortom tvivel.
Men det verkar väldigt trögt för dig att ta in detta, så att du påstår att min TS är hjärndöd borde väl vara ett tydligt kast med sten i glashus?
Det är bara att acceptera att vi svenskar är produkten av vår vän Ryssens berikning, både när det gäller etnicitet och kultur.
Citera
2024-10-17, 15:02
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Jag svarade ju på ditt påstående, om inte du kan hålla dig till tråden så får jag väl börja rapportera dig för off topic istället om du föredrar det?

Skärp dig. Tråden handlar INTE om samer och inte om Yamnaya utan det handlar om vad alla seriösa nordiska forskare idag samstämmigt kommit fram till, vilket är att det var vår vän Ryssens berikning som gav upphov till det nordskandinaviska folket och dess tidigaste kultur.
Citera
2024-10-17, 15:04
Medlem
Ormen Långes avatar
Slaverna i det som idag kallas för "Ryssland" grundade inte svensk kultur och ryssen har aldrig varit vårat brödrafolk. Ryssen är vår arvsfiende sedan 1100-talet. Detta gäller så klart f.f.a. efter det att moskoviterna från Mustajoki, tog över den ryska kultursfären med sin mongoliska stäppkultur.

Ukraina och ukrainsk kultur har vi mycket mera gemensamt med, men det kan så klart inte jämföras med vår kulturella närhet till våra bröder i Finland, Norge och Danmark.
Citera
2024-10-17, 15:05
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:

Du får gärna förklara vad som är fel med följande. Det är samma citat som i TS och vad forskare samstämmigt anser är exakt vad som hände för ca 10 000 år sedan när nordskandinavier skapades:

Citat:
Vid norska kusten möts två folkgrupper men ingenting tyder på ett fientligt möte och genetikerna tror att grupperna snabbt smälter samman. Norden får en kort tid Europas mest blandade befolkning, genetiskt sett. Evolutionen ger att nordborna blir ljusare i hyn. Mutationen för ljus hud ökade förmågan att bilda D-vitamin i huden.
Citera
2024-10-17, 15:05
Medlem
Citat:
Skärp dig. Tråden handlar INTE om samer och inte om Yamnaya utan det handlar om vad alla seriösa nordiska forskare idag samstämmigt kommit fram till, vilket är att det var vår vän Ryssens berikning som gav upphov till det nordskandinaviska folket och dess tidigaste kultur.

Nej det är inga seriösa forskare som kommit fram till att det funnits ryssar för tiotusen år sedan som skulle vandrat in i skandinavien norr ifrån. Herregud vatnik, druckit för mycket vodka redan eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in