Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Kvinnor är inte ansvariga för mäns beslut. Ett utbud existerar inte särskilt länge i ett vakuum, det finns en efterfrågan ockdå. En väldigt stark sådan.
Ta ett exempel: förbjud all typ av sexhandel. Det tycker jag. Varje gång detta debatteras så dyker det upp mängder med män som försvarar kvinnors rätt att ”välja själva”. Så… ni verkar inte särskilt angelägna att detta utbud ska försvinna.
Förr i tiden kunde det vara snudd på omöjligt för kvinnor att hitta en bra och trygg försörjning på egen hand. Så är det tack och lov inte längre. Men det är inte alla som har det så bra som vi här i Sverige, med hög levnadsstandard, statligt finansierad utbildning osv.
Svarar dig bara denna gång. Orkar inte argumentera med såna som du som hoppar över några steg när du tänker. Och dina antaganden stämmer heller inte. Ex är jag inte någon homosexuell man, utan en heterosexuell kvinna.
Ang. det fetstilta: Kvinnor är ansvariga för sina egna beslut, det är inte enbart männens fel att det finns en efterfrågan. Att det finns en sådan är underförstått, därav att jag skrev enbart om utbudet.
Vi diskuterar vad kvinnor gör kontra vad de skulle kunna göra försörjningsmässigt
idag, inte förr i tiden. Uppenbarligen vill ju vissa kvinnor leva på ett visst sätt trots att bättre alternativ finns.
Det vi kan enas om är förbud mot sexhandel. Men det är en utopi som aldrig kommer inträffa. Detta pga både män och kvinnor.
Angående det aktuella fallet är det pga hur många kvinnor livnär sig på män, lurar män på olika sätt för ekonomisk vinning som jag tror att det är en falsk anklagelse gentemot Mbappé.