2024-10-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hoppas Mbappe stämmer Aftonbladet och Expressen, de visar ibland inte ens bilder på dömda brottslingar men här hade man däremot bråttom.

Om det är en offentlig person eller har stort allmänintresse är det till vanligheterna att namnge och visa bild..
Citera
2024-10-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kvinnor är inte ansvariga för mäns beslut. Ett utbud existerar inte särskilt länge i ett vakuum, det finns en efterfrågan ockdå. En väldigt stark sådan.

Ta ett exempel: förbjud all typ av sexhandel. Det tycker jag. Varje gång detta debatteras så dyker det upp mängder med män som försvarar kvinnors rätt att ”välja själva”. Så… ni verkar inte särskilt angelägna att detta utbud ska försvinna.

Förr i tiden kunde det vara snudd på omöjligt för kvinnor att hitta en bra och trygg försörjning på egen hand. Så är det tack och lov inte längre. Men det är inte alla som har det så bra som vi här i Sverige, med hög levnadsstandard, statligt finansierad utbildning osv.

Svarar dig bara denna gång. Orkar inte argumentera med såna som du som hoppar över några steg när du tänker. Och dina antaganden stämmer heller inte. Ex är jag inte någon homosexuell man, utan en heterosexuell kvinna.

Ang. det fetstilta: Kvinnor är ansvariga för sina egna beslut, det är inte enbart männens fel att det finns en efterfrågan. Att det finns en sådan är underförstått, därav att jag skrev enbart om utbudet.

Vi diskuterar vad kvinnor gör kontra vad de skulle kunna göra försörjningsmässigt idag, inte förr i tiden. Uppenbarligen vill ju vissa kvinnor leva på ett visst sätt trots att bättre alternativ finns.

Det vi kan enas om är förbud mot sexhandel. Men det är en utopi som aldrig kommer inträffa. Detta pga både män och kvinnor.

Angående det aktuella fallet är det pga hur många kvinnor livnär sig på män, lurar män på olika sätt för ekonomisk vinning som jag tror att det är en falsk anklagelse gentemot Mbappé.
Citera
2024-10-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swain
Om det är en offentlig person eller har stort allmänintresse är det till vanligheterna att namnge och visa bild..

Han är inte dömd för våldtäkt och media har gjort sig skyldiga till ärekränkning.
Citera
2024-10-16, 19:48
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Apropå klickljud kom jag att tänka på när Malou von Sivers intervjuade Joy M'bata och hon tyckte att det var fint namn "låter som en trumma" sa Malou. Joy tog dock lite illa vid sig sa hon i efterhand. Jag undrar således om man uttalar M i M'bappe, dvs, lite tyst M eller är det bara Bappe?

klick-bappe ?

Hans namn är ju Kamerunskt, pappan kamerunier

oklart om kamerunier talar med klickljud. kamerunier är ju ett bantufolk och klick språket kommer
ju historiskt från sydväst afrika
Citera
2024-10-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Han är inte dömd för våldtäkt och media har gjort sig skyldiga till ärekränkning.

Han behöver inte vara dömd för att allmänintresset eller offentlig person trumfar. Det är en del av pressetiken. Du kan tycka att de är hur hemskt du vill. Gör det inte mindre konstigt.
Citera
2024-10-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swain
Han behöver inte vara dömd för att allmänintresset eller offentlig person trumfar. Det är en del av pressetiken. Du kan tycka att de är hur hemskt du vill. Gör det inte mindre konstigt.

Hoppas hans entourage stämmer skiten ur gammelmedia
Citera
2024-10-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Precis, inte mer än rätt att han får tillbringa en längre tid på kronobergshäktet i Stockholm i det fall åklagaren finner grund för anhållande vilket är mycket sannolikt att hon kommer göra.

Kommer aldrig inträffa så du kan sluta drömma.
Citera
2024-10-16, 20:00
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Fast även om hon har det så betyder det väl inte våldtäkt bara för det. Skador i underlivet skulle kunna bero på att det är en oskulds feminist som fick en stor svart i sig, och Mbappe tömde slangen i henne. Sen fick hon lite ont och klassificerad det som våldtäkt i hopp om att nu få ett stort skadestånd.
Jag hoppas verkligen man kollar upp "offrets" bakgrund hur trovärdig denne är.
Du tror inte att de som undersöker (gynekolog?) henne enkelt kan se om det är en äkta våldtäkt eller inte?
Citera
2024-10-16, 20:09
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Alla som har varit ute i svängen vet att Martin Timell är ett svin och har en skev kvinnosyn...han tafsade inte lite på arselet på en dam...det han gjorde var att han tryckte upp sina fingrar mellan benen på en kvinna i en bubbelpool ute i skärgården mot hennes vilja....lite skillnad! förutom den isolerade händelsen finns flertalet liknande incidenter om honom...han är ett svin, tro mig!

det är han säkert men i rätten skall det finnas bevis för brottet och du kan inte dömmas till att vara ett svin av en domstol
Citera
2024-10-16, 20:13
Medlem
BombaySaphires avatar
Fortfarande inget namn på anmälaren här i tråden? Svagt.
Citera
2024-10-16, 20:15
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Du tror inte att de som undersöker (gynekolog?) henne enkelt kan se om det är en äkta våldtäkt eller inte?

Ingen aning om en sådan kan se det. Samma sak som åker in oavsett ju. Och är det en riktigt galen brud kanske hon orsakat de själv. Men det ska bli intressant att se utfallet av detta.
Citera
2024-10-16, 20:18
Medlem
Jilins avatar
Jag fattar inte varför det finns så många, främst tjejer, som blir så jävla starstruck av kändisar att dom vill hänga med dom överallt, tex hotell.
M’blatté lär ju knappast dricka en massa alkohol så nån vidare fest kan det knappast varit på krogen och än mindre efterfest. Finns knappast en massa gemensamma saker att prata om. Och bli inbjuden som ögongodis måste väl ändå vara förnedrande om man är normal i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in