2024-10-16, 20:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är inte förbjudet att använda de fördelar man har. Män vill ju inte betala för att se kvinnor spela fotboll i så himla stor utsträckning eller hur. Och ni vill helst ha färre kvinnor i politiken och olika högavlönade yrken. Men OF kan man bli rik på. Eller på att driva en instagram om smink och kläder.

Men sen är det såklart upp till varje person att veta var gränserna går, så att man inte far illa. Långt ifrån alla kvinnor är bekväma med allt det du beskriver, som var kryddat med en rejäl dos kvinnoförakt för övrigt, och försörjer sig inte heller på något av de sätten.

Är det de enda fördelar så många har, menar du? Det lät MYCKET kvinnoförnedrande om dina medsystrar, må jag säga... Varför skulle folk vilja se på damfotboll, menar du? Är det någons fel att man vill se en undermålig produkt? Till och med de flesta kvinnor ser hellre på manlig fotboll - hur kommer detta sig, anser du? Har inget emot kvinnor inom politiken eller i arbetslivet - bara de är vettiga och detta gäller även män. Inga, djävla inkvoteringar. Så bara man kan bli rik så kan man tumma lite på reglerna, menar du? Fläka upp fittan och förnedra sig själv, bara cashen flyter in? Instagram om smink och kläder är såklart inga problem, men lite skillnad på att erbjuda sexuella tjänster!

Vad var "kvinnoförakt" i mitt inlägg, menar du? Att jag kallar luder för luder? Den som uppvisar ett kvinnoförakt är du, iom med detta inlägg ovan - det osar av ett förakt över dina medsystrar och kan du inte se detta tycker jag synd om dig...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2024-10-16 kl. 20:56.
Citera
2024-10-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Du tror inte att de som undersöker (gynekolog?) henne enkelt kan se om det är en äkta våldtäkt eller inte?
Nej, det kan dom inte. Om övergreppet varit av våldsam karaktär kan man givetvis se eventuella skador, vilket bör stärka misstankarna om att det rör som om övergrepp. Det är dock ingen självklarhet att sådana skador finns. Våldtäkt fastställs primärt genom DNA tillsammans med bevis om att samtycke inte fanns.
Citera
2024-10-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja. Vi är i Sverige. Inte i USA eller något U-land. Han står inte över lagen och kan inte köpa sig fri. Hans anhang verkar okunniga och det är till hans nackdel i en ev. rättegång. Han behöver nog skaffa ett svenskt biträde. Alla kommer vara på kvinnans sida iaf här i Sverige bland etablissemang.

Sen överskattar du honom rejält. Idrottsstjärnor har ingen jättestatus egentligen jämfört med andra inom kultursfären...typ rockstjärnor eller skådespelare..såvida dom inte har något annat som gjort dom kända utanför. Många vet knappt vem han är. Jag vet att det låter konstigt men så är det.

Klart han kan köpa sig fri. Bara att betala henne utanför rättssystemet för att hon skall ändra sitt vittnesmål och säga att hon ljugit om hela saken. Vad skall då åklagaren gå på när inte ens målsägarens vittnesmål finns att tillgå/använda? Många kvinnor/män som gärna tar xx antal miljoner för att få ett straff för falsk tillvitelse och högst någon månad i fängelse, om ens detta...
Citera
2024-10-16, 20:41
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har ingen aning om vad du svamlar om och därför avslutas konversationen här - ha det gott!

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Han kunde krävt underskrift på samtycke

Really?
Citera
2024-10-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kvinnor är inte ansvariga för mäns beslut. Ett utbud existerar inte särskilt länge i ett vakuum, det finns en efterfrågan ockdå. En väldigt stark sådan.

Ta ett exempel: förbjud all typ av sexhandel. Det tycker jag. Varje gång detta debatteras så dyker det upp mängder med män som försvarar kvinnors rätt att ”välja själva”. Så… ni verkar inte särskilt angelägna att detta utbud ska försvinna.

Förr i tiden kunde det vara snudd på omöjligt för kvinnor att hitta en bra och trygg försörjning på egen hand. Så är det tack och lov inte längre. Men det är inte alla som har det så bra som vi här i Sverige, med hög levnadsstandard, statligt finansierad utbildning osv.

Om då kvinnor slutar sälja sig frivilligt, vad tror du händer då? Jo, då stryps tillgången. Svårare än så är det inte.
Citera
2024-10-16, 20:46
Medlem
Citat:
Fläka upp fittan och förnedra sig själv

Citat:
Vad var "kvinnoförakt" i mitt inlägg, menar du? Att jag kallar luder för luder?

är det du som bestämt att 'fläka upp fittan' är att förnedra sig själv? varför använder du ett språkbruk på internet som du skulle hamna i en sjukhussäng om du försökte bruka i vardagsspråk regelbundet?

ja, din "kvinnosyn" är helt skev, och att du sitter och försöker hävda annorlunda är urtypen av en dåres försvarstal.
Citera
2024-10-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
är det du som bestämt att 'fläka upp fittan' är att förnedra sig själv? varför använder du ett språkbruk på internet som du skulle hamna i en sjukhussäng om du försökte bruka i vardagsspråk regelbundet?

ja, din "kvinnosyn" är helt skev, och att du sitter och försöker hävda annorlunda är urtypen av en dåres försvarstal.

Att kalla en spade för en spade, är alltså fel? Vad anser du att man skall kalla de som fläker upp fittan på OF och säljer sig för pengar på alla möjliga sätt? Madonnor?
Citera
2024-10-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Ju rikare /mäktigare en person är ju sjukare saker gör dom. Dom kommer alltid försöka uppleva nya spänningar. Känsla när du vet att du har allt och kan köpa / göra allt så kommer livet kännas meningslös.
Samtidigt vet dom att de kommer ta sig ut situationer vanliga människor inte gör

Han har iaf råd med bra advokater med tanke på hur mycket han fick i bonus och givetvis månadslönen. men jag tror faktiskt att just PSG historien som ligger och skvalpar på ca 450 mille som PSG är skyldig honom enligt tvisten. Bara det kan vara en stark anledning att s.a.s. sätta dit honom och hans krav på PSG hamnar i en helt annan dager. Sverige gjorde ju sitt bästa för att få dit Julian Assange fast det gick aldrig till domstol. Nu har ju Sverige inget för att Mb*appe åker dit för våldtäkt men det kan finnas andra väldigt starka intressen att han fälls.

Har jävligt svårt att tro/förstå att denna Mb*ppe utsätter sig för risk likt denna överhuvudtaget, men kanske efter några shots så tappar man konsekvenstänket. Han verkar ju haft bl.a. egna livvakter och säker en hord med folk ikring sig, borde då inte dessa tillse att deras skyddsobjekt inte utsätter sig för risk. Undrar var detta landar ???
Citera
2024-10-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
men jag tror faktiskt att just PSG historien som ligger och skvalpar på ca 450 mille

du tror att PSG har iscensatt en konspiration för att slippa en nota på 45 miljoner euro/pund? du applicerar denna förklaringsmodell som mer trolig än att en rik person gått över en gräns?

'ok'
Citera
2024-10-16, 20:58
Medlem
Citat:
Att kalla en spade för en spade, är alltså fel? Vad anser du att man skall kalla de som fläker upp fittan på OF och säljer sig för pengar på alla möjliga sätt? Madonnor?

varför bryr du dig? hur stör det din existens om/vad andra gör? blir du bombad 24/7 av alla dessa 'horor' som försöker lura ned dig fördärvet? det tvivlar jag på. en spade för en spade? som att kalla dig ett svin då menar du?

var arg på dina 'mans vänner' istället som köper alla dessa 'tjänster' tillgången skulle inte finnas om inte efterfrågan gjorde det, vad säger det om oss som "män" som ser till så att dessa 'hemska horor' kan försörja sig på detta vis?

en dum apflock.
Citera
2024-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han har iaf råd med bra advokater med tanke på hur mycket han fick i bonus och givetvis månadslönen. men jag tror faktiskt att just PSG historien som ligger och skvalpar på ca 450 mille som PSG är skyldig honom enligt tvisten. Bara det kan vara en stark anledning att s.a.s. sätta dit honom och hans krav på PSG hamnar i en helt annan dager. Sverige gjorde ju sitt bästa för att få dit Julian Assange fast det gick aldrig till domstol. Nu har ju Sverige inget för att Mb*appe åker dit för våldtäkt men det kan finnas andra väldigt starka intressen att han fälls.

Har jävligt svårt att tro/förstå att denna Mb*ppe utsätter sig för risk likt denna överhuvudtaget, men kanske efter några shots så tappar man konsekvenstänket. Han verkar ju haft bl.a. egna livvakter och säker en hord med folk ikring sig, borde då inte dessa tillse att deras skyddsobjekt inte utsätter sig för risk. Undrar var detta landar ???

Vad har PSG-affären med detta att göra, menar du? Hur skulle denna soppa kunna få PSG att undslippa betala redan intjänad lön (utgånget kontrakt) till Mbappé?
Citera
2024-10-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
varför bryr du dig? hur stör det din existens om/vad andra gör? blir du bombad 24/7 av alla dessa 'horor' som försöker lura ned dig fördärvet? det tvivlar jag på. en spade för en spade? som att kalla dig ett svin då menar du?

var arg på dina 'mans vänner' istället som köper alla dessa 'tjänster' tillgången skulle inte finnas om inte efterfrågan gjorde det, vad säger det om oss som "män" som ser till så att dessa 'hemska horor' kan försörja sig på detta vis?

en dum apflock.

Det är du som bryr dig om vad jag kallar uppenbara luder som du inte ens känner, för luder - varför bryr du dig om detta? Ja, du får kalla mig för svin - tror du jag bryr mig om vad en random användare på Flashback, som inte känner mig, anser?

Snälla, du vänder på problematiken - om inte kvinnor bjöd ut sig, så skulle tillgången sina, eller hur...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in