2024-10-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Detta i kombination med många bitcoiners som har tillgång till att handla med den i sitt pensionskonto.
Samt folk har tröttnat på att förlora pengar i alts så tror att MSTR kan spela en stor roll här. Lägre risk än en altcoin och fortsatt hög uppsida. Finns bra argument till att hålla den i en björnmarknad till skillnad från alts.

Det är betydligt sundare och bättre för bitcoin, om de som vill ha mer risk och mer potentiell uppsida satsar pengar på MSTR i stället för på altcoins. Kapitalflöden in i MSTR medför indirekt att det köps upp mer bitcoin som försvinner från marknaden. Kapitalflöden in i altcoins är till stor del förlorade flöden för bitcoin, åtminstone för ett bra tag framåt.
Citera
2024-10-15, 19:29
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är betydligt sundare och bättre för bitcoin, om de som vill ha mer risk och mer potentiell uppsida satsar pengar på MSTR i stället för på altcoins. Kapitalflöden in i MSTR medför indirekt att det köps upp mer bitcoin som försvinner från marknaden. Kapitalflöden in i altcoins är till stor del förlorade flöden för bitcoin, åtminstone för ett bra tag framåt.

Ska jag tolka ditt inlägg som ett försök att håsa din påse?
Du har bara Bitcoin, right?
Citera
2024-10-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Ska jag tolka ditt inlägg som ett försök att håsa din påse?
Du har bara Bitcoin, right?

Ja, bara bitcoin (och lite ädelmetaller). Tror inte det spelar någon roll för min påse vad folk här på flashback placerar i dock.

Men faktum är att det är bättre för bitcoinpriset om folk köper MSTR i stället för altcoins.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-15 kl. 19:41.
Citera
2024-10-15, 19:52
Avslutad
nu bara 9% till 73000, Dollar. Det ska fint gå på 3-4 dagar.
3 % om dagen, eller 7 % ena dagen + 2 % andra dagen
Citera
2024-10-15, 19:59
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
När tror ni kommande bullrun är över om man tänkt skala av lite av sitt innehav framöver?

500 dagar efter halving sägs vara en tumregel. Hittills har det åtminstone stämt någorlunda..
Citera
2024-10-15, 20:20
Avslutad
I eftermiddags var bitcoinen uppe i 67900 dollar. Nu är det bara 67311 dollar. Men vi får följa med på utvecklingen över kvällen. Ett försök till på 68000 vore oerhört intressant.
Citera
2024-10-15, 20:32
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
I eftermiddags var bitcoinen uppe i 67900 dollar. Nu är det bara 67311 dollar. Men vi får följa med på utvecklingen över kvällen. Ett försök till på 68000 vore oerhört intressant.

Enligt bets på Polymarket är det för tillfället 65% chans att BTC gör ett nytt ath under 2024.
https://polymarket.com/markets?_q=Bitcoin

I förra veckan var det "bara" 55% chans.
Citera
2024-10-15, 23:05
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Kanske tar tid för forumet att uppdatera korrigeringar av inläggen?
Okej, fortsätter med analyserna några dagar till.

Det var mest ett erkännande ifrån min sida att du har rätt i sak, - det finns i princip inga traders i tråden med ett uttalat intresse för prisutveckling. Det mesta som diskuteras är diverse fundamentala faktorer.

Diskussionerna oss emellan har mest handlat om att du har kommenterat mina inlägg och avfärdat nivåerna som ointressanta och uttryckt att ditt fokus ligger mer på extremiteterna av range:en, - vilket i sin tur är helt legitimt såklart. Men det finns ju inte så mycket att diskutera då bara kan jag känna, vi är överrens i sak och om att nivåer på högre timeframes är mer relevanta men det är ju inget vi behöver konstatera i tråden på daglig basis. Jag bara analyserar dagsgrafen i väntan på att strukturskifte ska inträffa som kan ge avtryck på högre timeframes.

Stannar du uppe till kl 02:00 i natt? Hur dagen stänger förefaller vara hyperviktigt.. Hehe.
Citera
2024-10-16, 00:15
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Stannar du uppe till kl 02:00 i natt? Hur dagen stänger förefaller vara hyperviktigt.. Hehe.

Notera särskilt att min kommentar inte syftar till att provocera.
Det skulle kunna vara ett försök till att få knekten ur sin mentala rundgång. Vore ju trist att fastna i en loop. Inte sant?
Citera
2024-10-16, 08:32
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
15/10 - 08:40

64,2k utgjorde inte mycket till motstånd och dagen stängde på 66,1k. Priset befinner sig i skrivande stund på ca 65,5k.

En stängning över 66,1k - bullish
En stängning under 64,2k - inte lika bullish

16/10 - 08:30
Gårdagen stängde på 66,8k.
68,2k är nästa problemområde, skulle vara väldigt bullish om vi kan stänga över den prisnivån och sedan fortsätta upp eller alternativt konsolidera ovanför ett tag utan att förlora nivån.
Är fortsatt optimistisk så länge vi stänger över 65,9k.
64,2k måste hålla, stänger vi under så börjar det att se skit ut.
Citera
2024-10-16, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
16/10 - 08:30
Gårdagen stängde på 66,8k.
68,2k är nästa problemområde, skulle vara väldigt bullish om vi kan stänga över den prisnivån och sedan fortsätta upp eller alternativt konsolidera ovanför ett tag utan att förlora nivån.
Är fortsatt optimistisk så länge vi stänger över 65,9k.
64,2k måste hålla, stänger vi under så börjar det att se skit ut.

Ser inte 64.2 som något "måste hålla".

60.4 vore bra att hålla medans 55k är lite mer "måste"
https://i.imgur.com/90hJO9t.png

Kanske om du bifogar bilder på dina tankar så blir det lättare att förstå?
Senast redigerad av Leaston 2024-10-16 kl. 10:21.
Citera
2024-10-16, 10:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ser inte 64.2 som något "måste hålla".

60.4 vore bra att hålla medans 55k är lite mer "måste"
https://i.imgur.com/90hJO9t.png

Kanske om du bifogar bilder på dina tankar så blir det lättare att förstå?

Förlorar vi 64,2k är min uppfattning att vi kan förvänta oss mer konsolidering eller nedgång. Det finns såklart relevanta nivåer på högre timeframes som måste hålla för att den 8 månader långa konsolideringen inte ska sluta med ett blodbad men det är återigen bara i kontexten 1D jag diskuterar här.
Håller helt med om 60,4k nivån. Mitt resonemang är att hela prisstrukturen är i fara om vi skulle hamna där, således är det viktigare att 64,2k håller enligt min mening sett ur ett struktur och momentumperspektiv.

Kan ordna med en bild senare!

Edit: 60,4k skulle även bryta trenden med higher lows som du har noterat på din bild.
Senast redigerad av hazenectar 2024-10-16 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in