2024-10-15, 20:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Har du någon länk där ME uttalar sig om misstankarna mot SE?
Nej men jag har för mig att hon var lite skeptisk men du har möjligen en länk där hon kritiserar TP för fulspel? Tänkte bara att du valde kommentera mitt inlägg där jag antydde att hon inte kritiserat TP.

I mitt inlägg fanns alltså inget om vad hon ansåg i skuldfrågan.
Citera
2024-10-15, 20:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej men jag har för mig att hon var lite skeptisk men du har möjligen en länk där hon kritiserar TP för fulspel? Tänkte bara att du valde kommentera mitt inlägg där jag antydde att hon inte kritiserat TP.

I mitt inlägg fanns alltså inget om vad hon ansåg i skuldfrågan.

Om ME inte varit så flitig att träda fram i media är väl din slutsats/påstående att hon "inte kritiserar TP" en ganska svag slutsats/påstående?

ME hävdar inte heller att jorden inte kan vara platt enligt samma logik?

Finns det en stor mängd av uttalanden av ME som gör att man kan landa i din slutsats/påstående?

Det var främst det jag tyckte vore intressant att själv göra sig en uppfattning om.
Citera
2024-10-15, 20:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Om ME inte varit så flitig att träda fram i media är väl din slutsats/påstående att hon "inte kritiserar TP" en ganska svag slutsats/påstående?

ME hävdar inte heller att jorden inte kan vara platt enligt samma logik?

Finns det en stor mängd av uttalanden av ME som gör att man kan landa i din slutsats/påstående?

Det var främst det jag tyckte vore intressant att själv göra sig en uppfattning om.
Okej som jag misstänke, du kunde inte tåla att ME av allt döma tyckte att TP behandlade henne respektfullt.

Det var din anti-TP-reflex som slog till än en gång.
Citera
2024-10-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
"Nu har Netflix serie om Palmemordet och Stig Engström premiär.

– Jag pendlar mellan illamående, gråtfärdig och migränilska, säger Ulrika Glaser Rydberg, dotter till den så kallade vapensamlaren.

Hon växte upp med Engström som familjevän och vänder sig emot teorin om hans skuld – liksom Robert Gustafssons rolltolkning."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/pendlar-mellan-illamaende-gratfardig-och-migranilska/

Favorit i repris
Citera
2024-10-15, 20:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Favorit i repris
Ja Netflix-serien ska inte blandas ihop med boken men det har ju avhandlats ett antal gånger i tråden, och har använts som slagträ för att försöka svärta ner TP.
Citera
2024-10-15, 20:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja Netflix-serien ska inte blandas ihop med boken men det har ju avhandlats ett antal gånger i tråden, och har använts som slagträ för att försöka svärta ner TP.

Citat:
Favorit i repris
Oj. Det var ord och inga visor.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/pendlar-mellan-illamaende-gratfardig-och-migranilska/
Ulrika Glaser Rydberg beskriver Stig Engström som ett ”socialt geni”.

– Han var en drömmänniska att placera på en middag, bredvid vem som helst. Han hade social skills, han kunde prata med en dörrknopp.

– Det här är ett skämt, kan jag säga baserat på de snuttar och bilder jag sett.

Hon kallar Thomas Petterssons bok för lögn.

– Sedan gör man en serie baserad på lögnen och har konstnärlig frihet. Så det blir ännu mer skruvat och långt bort från verkligheten.

Hur känner du inför seriens premiär?

– Vad ska jag säga? Det är klart jag måste se den. ”Känn din fiende”. Jag ser den inte som nöje – ”nu ska vi ha en mysig fredagskväll, poppa lite popcorn!” – utan för att jag måste. Jag måste ju veta, jag kan inte lyssna på andras tolkningar utan måste veta själv.
Jag antar att MrBarnabys "påstående/slutsats" att UG inte kritiserade TP tog avstamp i UGs uttalande:
Hon [UG] kallar Thomas Petterssons bok för lögn.

– Sedan gör man en serie baserad på lögnen och har konstnärlig frihet. Så det blir ännu mer skruvat och långt bort från verkligheten.
Själv tolkar jag faktiskt UGs uttalande som kritik mot TP. Att UG uttryckligen nämner TPs bok tolkar jag som kritik mot boken också.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-10-15 kl. 21:08.
Citera
2024-10-15, 20:57
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Finns nog en hel del nyttigt i dessa album beroende på vilken väst man bär och genom vilken monokel man tittar. Men det mesta är nog totalt ointressant. Mest bilder av typen; SE i hängmatta, SE löser korsord, SE groggar, SE lagar indiskt, SE groggar, SE avbildar en finsk traktor, SE groggar, SE ser i korten, SE krattar manegen, SE installerar en video, SE bolmar cigarretter, SE åker telemark, SE groggar, SE imiterar kungen, osv.

Men för den som i framtiden ska författa den ultimata SE-biografin är ju dessa solblekta fotografier (eventuellt) guld värda. Lite synd ur historiskt perspektiv att låta bilderna gå upp i rök, de borde stoppas undan i något arkiv.

Kakan borde kakan få en bemärkelsedag trots allt? Få kakor har ju fått en sådan plats i den moderna litteraturen som just ME:s Tigerkaka, kanske kommer den rent av att bli en madeleinekaka för framtida läckergommar och tillbakablickare inom privatspaneriet?

Eller:

SE har en keps med öronlappar och knäppen på en hatthylla i tamburen.

SE har ett axelhölster hängande i en garderob i bakgrunden.

SE på besök i en okänd, hemlig lokal.

SE på skjutbanan ...

Nudge, nudge!
Citera
2024-10-15, 20:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Okej som jag misstänke, du kunde inte tåla att ME av allt döma tyckte att TP behandlade henne respektfullt.

Det var din anti-TP-reflex som slog till än en gång.

Var hittar du uttalanden som styrker ditt påstående: "Att ME av allt döma tyckte att TP behandlade henne respektfullt."

Har ME verkligen sagt det i någon intervju?

Här kunde man tänka sig en länk.
Citera
2024-10-15, 21:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Eller:

SE på skjutbanan ...

Nudge, nudge!

Du ska se att de som fastnat i att SE är mördaren snart kommer med liknande ogrundade spekulationer i tråden.
Citera
2024-10-15, 21:07
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du ska se att de som fastnat i att SE är mördaren snart kommer med liknande ogrundade spekulationer i tråden.

Man kan ju inte veta förrän bilderna gåtts igenom.

Något av intresse kommer garanterat hittas!

Skandiamannens fotopärmar borde tillhöra MOP-forskningen.

P.S. Hur går det med polisspåret? Sprakar det i Walkie Talkien fortfarande?
Citera
2024-10-15, 21:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Var hittar du uttalanden som styrker ditt påstående: "Att ME av allt döma tyckte att TP behandlade henne respektfullt."

Har ME verkligen sagt det i någon intervju?

Här kunde man tänka sig en länk.
Jag väntar på din länk där hon kritiserar TP. Har för mig varken UG eller ME har snackat om att väcka förtalsåtal mot boken, däremot serien.

I Expressenartikeln verkade det som UG inte hade koll på vad som finns i boken och vad som finns i serien.

Så, nog om detta, åtminstone tills du kommer med en länk där ME kritiserar TP för att fara med osanning.
Citera
2024-10-15, 21:10
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Eller:

SE på skjutbanan ...

Nudge, nudge!

Det skulle ju smaka både fågel och mumma?

Dock skulle ju detta innebära att ME ljög vid förhör? Jag utgår nämligen ifrån att hon kikat på bilderna i sitt eget album? Men å andra sidan är det ju inte lätt att komma ihåg allt. Hon mindes ju heller inte makens medverkan i Rapport, SvD, Expressen, rättegångarna, förhören, att han fläckvis bar glasögon (missade jag nått?).

Vem vet, det kanske finns en hel bildserie när SE tecknar karikatyrer av OP med ME ståendes i bakgrunden hållandes i en rykande färsk tigerkaka? Kanske finns det även en bild när han hårdkokt riktar en Magnum mot den klassiska piltavlan (som han gjort) likt en Täbys Dirty Harry? Endast fantasin sätter gränser. Lätt att bli gränslös. ;-)

Förfärligt att dessa bilder förmodligen hamnat på tippen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in