Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Jag lånar tråden. Vad tjänar man idag om man börjar från ingenting? Får man något extra, får man ta mat med sig hem? Min kompis som har jobbat på matindustri fick ta med sig då. Det vore bra om hon fick ett nytt bra jobb.
Ingångslönen baseras på ålder men skulle säga runt 120-130kr/h . Efter 3 års erfarenhet i handels får man en rätt stor löneökning. På Lidl var min heltidslön som säljledare cirka 26500kr efter skatt, och det är med 12 års erfarenhet. En kollega med cirka 3 års erfarenhet men i samma tjänst hade nästan samma lön. Så löneökningen är fruktansvärd efter 3 år.
Man får inte ta med sig något hem. Fast vår BC sa att det var på egen risk och blev man haffad så riskerade man kicken direkt och han hade inte försvarat en om det kom en hemgångskontrollant. Dock så har man ju möjligheten att snabbt köpa upp rabatterat kött och liknande då man är där på plats så i längden sparar man en hel del. Nu har ju alla chefer blivit extra dryga och vi tillåts inte handla och lägga undan varor till oss själva längre på arbetsstid så det blir att man på sin rast går och handlar.
Sen har man 5% personal rabatt och de brukar bjuda på presentkort och större rabatter vid högtider. Nu under sommaren fick personalen 20% rabatt på allt en helg i månaden pga Lidls 20 års jubileum.