Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Vadå då, han har varit president och premiärminister. Vad är så otroligt med det?
Vi pratar Ryssland här, har du inte fattat nånting hur skruvat det där landet är?
Jag tror det vore bra om Ukraina och Europa/Väst ställer in sig på en längre kamp än bara
baserat på Putins livslängd. Menar inte bara krig just, utan på fortsatt ryskt hot med ambitioner.
Medvedev valdes dock till President 2008 av enda skälet att Putin redan suttit sina två mandatperioder.
Enligt dåtidens konstitution var Putin ej tillåten att sitta längre.
Det löste man på detta vis, en av hans närmaste och mest lojala fick ta över nästa omgång.
Och Putin själv blev då premiärminister och det var också han som fortfarande styrde via det ämbetet.
Det var inget annat än ett upplägg för att kringgå regelverk.
Nu har man ändrat konstitutionen, som ni vet..
Medvedev är ingen du behöver oroa dig för.
Däremot har du rätt i att det finns andra.
Hårt drillade och av den gamla skolan. Typ N. Patrushev.
Men många börjar, liksom Putin, bli till åren.
Man är dock naiv om man inte förstår att de driver upp och drillar även yngre generationer för att säkerställa sin egna "generations" bild av framtiden och dess styre.
* Det jag har funderat på är om Putin planerar upp långsiktigt för sin egen familj.
Där han med 100% säkerhet vet att lojaliteten är garanterad.
Och man delar samma ambition/mål för landet Ryssland.
Döttrarna har fått höga poster men även andra familje/släktmedlemmar.
** Sedan ska man inte glömma bort att det sägs han har minst en grabb med Alina.
Född runt 2018 om jag minns rätt. Som göms undan. Varför göms han undan, kan man undra?
Hur drillas han under tiden? Finns det en post redan vikt här tro?
Jag blir inte förvånad om det redan finns ett framtida styre "planerat".
Och som blir ett direkt arv, från honom.
På så vis minimera risken för yttre påverkan, osv.