2024-10-15, 14:59
  #467449
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vadå då, han har varit president och premiärminister. Vad är så otroligt med det?
Vi pratar Ryssland här, har du inte fattat nånting hur skruvat det där landet är?

Medvedev är en clown, en marionett. En försupen twittrare. Han är verkligen ingen ledare. Om han skulle försöka ta makten i Ryssland så skulle han bli uppäten på 2 minuter.

Han behöver någon som säger åt honom vad han ska göra.

Om han är ditt bästa förslag, då föll hela din invändning platt till marken. Jag trodde att du hade koll på den ryska hierarkin, vilka som styr, vilka som har makt.

Du skulle ju kunna haft använt någon av de här istället:
-Belousov
-Dyumin
-Kiriyenko
-Kozak
-Mishustin
-Sobyanin

Vilken ynkedom du är.
__________________
Senast redigerad av ABanderas68 2024-10-15 kl. 15:34.
Citera
2024-10-15, 15:03
  #467450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Ryssland har som mål att avmilitärisera Ukraina. Att utrota nazism i landet och få löften om att Ukraina inte går med i Nato. De har aldrig sagt något om att överta hela landet. Tvärtom. De vill bara att de rysktalande i landet skall få ett värdigt liv utan bli bombade. Och de rysktalande har valt att bli en del av Ryssland.

Även detta har du dessvärre "missförstått". Ingen har "valt att bli en del av ryssland" (och det torde ingen med någon som helst kognitiv förmåga heller frivilligt göra).

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen. Där folket levde i misär (den socialistiska politiska eliten givetvis undantagen).

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs, fängslas och mördas av regimen. Där folket lever i misär (den putainska politiska eliten givetvis undantagen).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_and_Russian_assassinations

Vad gäller att "välja" och "valet" på Krim så iscensatte den psykotiske dvärgen i kreml som bekant en "folkomröstning" därstädes för att söka "legitimera" sin invasion och annektering (vilken hölls under närvaro av den kommande ockupationsmaktens beväpnade militär för att tillse att folket röstade "rätt") men det är likförbannat en illegal ockupation/annektering.

"The referendum was illegal under the Constitution of Ukraine. It is not recognized by most countries, mainly due to the presence of Russian forces. Thirteen members of the United Nations Security Council voted in favor of a resolution declaring the referendum invalid, but Russia vetoed it and China abstained. A United Nations General Assembly resolution was later adopted, by a vote of 100 in favor vs. 11 against with 58 abstentions, which declared the referendum invalid and affirmed Ukraine's territorial integrity. As the plebiscite was proclaimed, the Mejlis of the Crimean Tatar People called for a boycott of the referendum."

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum
https://www.eeas.europa.eu/delegations/un-new-york/eu-statement-%E2%80%93-united-nations-general-assembly-%E2%80%9Cproblem-militarization_en

Likaledes illegitima "folkomröstningar" har även iscensatts i östra Ukraina.
https://news.un.org/en/story/2022/09/1128161
https://news.un.org/en/story/2022/10/1129492

Vad gäller "självstyre i Donbass", och "folkomröstningar" till trots så tillerkändes inte "DPR" (och även "LPR") "självstyre", "självbestämmande" och "erkännande" särskilt länge innan den psykotiske dvärgen i kreml annekterade dem (liksom hen tidigare gjort med Krim)...

"On 21 February 2022, Russia recognised the DPR and LPR as sovereign states. Three days later, Russia launched a full-scale invasion of Ukraine, partially under the pretext of protecting the republics. Russian forces captured more of Donetsk Oblast, which became part of the DPR. In September 2022, Russia proclaimed the annexation of the DPR and other occupied territories, following illegitimate referendums."

https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic
https://en.wikipedia.org/wiki/Luhansk_People%27s_Republic

Det har dock mindre praktisk betydelse, då "DPR" och "LPR" aldrig har existerat. "Oturligt" nog för dig och putain så tillskapas inte nya stater bara för att hen och hens bäste kompis, kim den fete, "erkänner" dem. Det är och förblir Ukrainskt territorium.

Fakta/sanningen/verkligheten är föga kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig... Finner du det inte störande att du ständigt är tvungen att ljuga för att (för dig själv?) berättiga din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig?
Citera
2024-10-15, 15:07
  #467451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Ryssland har som mål att avmilitärisera Ukraina. Att utrota nazism i landet och få löften om att Ukraina inte går med i Nato. De har aldrig sagt något om att överta hela landet. Tvärtom. De vill bara att de rysktalande i landet skall få ett värdigt liv utan bli bombade. Och de rysktalande har valt att bli en del av Ryssland.

Vad gäller "rysslands mål" så anser den psykotiske dvärgen i kreml som bekant att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof och drivs av sin "vision" om att "återupprätta" det ondskans imperium hen är en produkt av, men även av att stjäla Ukrainas naturtillgångar.

"Ukraine has tremendous natural resources for meeting domestic oil and gas production needs, with estimates of approximately 900 billion cubic meters of proven reserves of natural gas. In Europe, Ukraine ranks second for gas reserves. Three Ukrainian regions contain hydrocarbons resources: the Dnipro-Donetsk basin, the Carpathian region in western Ukraine, and the Black Sea and Crimea region in the south. The Dnipro-Donetsk basin is a major oil and gas producing region accounting for 90 percent of all current Ukrainian production."

https://www.trade.gov/energy-resource-guide-ukraine-oil-and-gas

"Som av en slump" sammanfaller naturtillgångarnas koordinater med de områden den psykotiske dvärgen i kreml "förklarat" som ryska och annekterat...
Citera
2024-10-15, 15:10
  #467452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det är väl bara att åka rakt över? Med totalt luftherravälde kan Ryssland rensa med bombflyget innan den slutliga stöten sätts in. Men flrs lite fler avskräckande exempel, så att Ukraina blir villiga att förhandla.

Frågan är varför någon skulle vara intresserad av att förhandla, och än mindre att ingå något avtal, med ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) överhuvudtaget?

Ukraina största misstag var nog att de gav upp sina kärnvapen mot avtalade "säkerhetsgarantier" från ryssland vilka visade sig vara vatten värda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum

Är du bekant med "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty"? Enl. nämnda avtal garanterades Ukraina (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.

Vad gäller en del avtal som ryssland brutit på senare tid följer nedan en text till upplysningens fromma:

"To those who have missed the previous 30 years, here is a short list of the results of negotiations with Russia that it never respected:

1. The Budapest Memorandum of 1994. Russia agreed to “respect independence, sovereignty, and the existing borders of Ukraine” as well as “refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine”. Breached by Russia invading Crimea in 2014.

2. The Russian-Ukrainian Friendship Treaty of 1997. Russia agreed to respect Ukraine’s territorial integrity and “reaffirmed the inviolability of the borders” between the two countries. Russia breached it in 2014.

3. The OSCE Istanbul Summit in 1999. Russia committed to withdrawing its troops from Moldova’s Transdniestrian region and Georgia until the end of 2002. That never happened.

4. The 2008 Georgia ceasefire agreement following Russian aggression against the country. Russia agreed that “Russian military forces must withdraw to the lines prior to the start of hostilities”. That never happened.

5. The Ilovaysk “Green Corridor” in August 2014 and other “humanitarian” death corridors. Russia pledged to let Ukrainian forces leave the encircled town of Ilovaysk in the east of Ukraine, but instead opened fire and killed 366 Ukrainian troops. In the following years, Russia attacked numerous humanitarian corridors in Syria.

6. The “Minsk” agreements of 2014 and 2015. Russia agreed to cease the fire in the east of Ukraine. There had been 200 rounds of talks and 20 attempts to enforce a ceasefire, all of which the Russian side promptly violated. On February 24th, 2022, Russia launched a full-scale invasion of Ukraine.

7. The 2022 Black Sea Grain Initiative. Russia pledged to “provide maximum assurances regarding a safe and secure environment for all vessels engaged in this initiative." It then hindered the initiative's operation for months before withdrawing unilaterally a year later.

NB: I am only focused on deals made with Russia to address specific issues and conflicts. I am not mentioning almost 400 international treaties that Russia has breached since 2014.

There are no conclusions to be drawn here, except that no one can seriously use the words "Russia" and "negotiations" in the same phrase.

Putin is a habitual liar who promised international leaders that he would not attack Ukraine days before his invasion in February 2022.

Russia's tactic has remained consistent in its many wars over the last three decades: kill, grab, lie, and deny.

Why would anyone genuinely believe that Russia in 2023 is any different from Russia in 1994, 1997, 1999, 2008, 2014, 2015, and 2022?
"
Citera
2024-10-15, 15:22
  #467453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det är väl bara att åka rakt över? Med totalt luftherravälde kan Ryssland rensa med bombflyget innan den slutliga stöten sätts in. Men flrs lite fler avskräckande exempel, så att Ukraina blir villiga att förhandla.

Och varför har dom inte med sitt totala luftherravälde gjort detta lite varstans allaredan?
Citera
2024-10-15, 15:37
  #467454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Om jag inte går in på historien om varför ryssarna gick in för att befria de rysktalande i Ukraina - så kan jag bara säga att Ukraina bombade de rysktalande i Donbass i 8 år. Det var i huvudsak detta som Putin ville ha slut på.
Det skedde nu aldrig och en "befrielse" är knappast att bli utsatt för ryskt våld.
Citera
2024-10-15, 15:44
  #467455
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Mother Russia? Lite engelska för att verka, vadå, cool? USA-hatet är tydligen bara en fernissa, men när det kommer till kritan så känns det alltid bra att slänga in coola engelska uttryck
Du tror att jag mennar något positivt när jag skriver "Mother Russia"?
Ska jag förtydliga, jag hoppas att alla pissryssar åker hem till rövhålet dom kallar för hemland och låter andra nationer vara ifred, är det tydligt?
Men visst, tro att Putins död löser alla problem, som idioterna ni är vill ni ha en snabb lösning.
Det är som att ta för givet att Tyskland kapitulerar på dagen för att Hitler dör.
Ja det är en jävligt enkel lösning.
Enkla hjärnor, enkla lösningar.

Det är helt otroligt att man inte påstå att man måste se upp med Putins ersättare utan att bli klassad som ett rysstroll.
Ska jag förtydliga igen, för min del får gärna fanskapet hänga.
Jag måste tydligen förtydliga allt jag säger.
__________________
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-10-15 kl. 15:54.
Citera
2024-10-15, 15:52
  #467456
Medlem
Någon som vet hur drönarna kommer fungera i vinterkylan?
Citera
2024-10-15, 16:07
  #467457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Om jag inte går in på historien om varför ryssarna gick in för att befria de rysktalande i Ukraina - så kan jag bara säga att Ukraina bombade de rysktalande i Donbass i 8 år. Det var i huvudsak detta som Putin ville ha slut på.

Är han nöjd nu när han dödat hundratusentals rysk och ukrainsktalande, sålt landet till Kina och har Nordkorea som närmast allierade? Vad är det ni vill egentligen? Utrota européer i så stort antal som möjligt?
Citera
2024-10-15, 16:14
  #467458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Är han nöjd nu när han dödat hundratusentals rysk och ukrainsktalande, sålt landet till Kina och har Nordkorea som närmast allierade? Vad är det ni vill egentligen? Utrota européer i så stort antal som möjligt?


Utrota européer i så stort antal som möjligt?

Ja det känns nästan så. Döda européer och ersätta dessa med muslimer, mongoler och afrikaner. Trodde denna typ av folkutbyte tillhörde det förgångna, men Putin överraskar.
Citera
2024-10-15, 16:15
  #467459
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Någon som vet hur drönarna kommer fungera i vinterkylan?

Skall tydligtvis fungera sämre nu :

A soldier from Ukraine's Aidar battalion, Stanislav Bunyatov, said that the bad weather was interfering with the operations of drones and military equipment.

"In the rains, our drones cannot work effectively," Bunyatov said, according to independent news outlet Politika Strani, adding how vehicles are getting stuck and that "artillery cannot be replaced by drones, nor can mining."


https://www.newsweek.com/russia-ukraine-map-kursk-gains-1969030

Min spekulation om vintern : Fungerar bättre men räckvidden blir försämrad.
Citera
2024-10-15, 16:18
  #467460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Om jag inte går in på historien om varför ryssarna gick in för att befria de rysktalande i Ukraina - så kan jag bara säga att Ukraina bombade de rysktalande i Donbass i 8 år. Det var i huvudsak detta som Putin ville ha slut på.

Stämmer inte alls. Putin bryr sig inte ett smack om några rysktalande i Donbas. Hade han gjort det så hade han inte krigat mot dem och dödat dem.
Hans marionetter bombade Donbasborna i 8 år innan han bestämde sig för att fler rysktalande i Donbas måste dö och startade en fullskalig invasion mot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in