2024-10-15, 12:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Ah lol ser att du har ändrat nu Läste ditt första inlägg och det var det som var fast i skallen!

Fortsätt med dina tolkningar här i tråden!

Kanske tar tid för forumet att uppdatera korrigeringar av inläggen?
Okej, fortsätter med analyserna några dagar till.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du gör som du vill, det var mer försök till diskussion med någon som inte är Kebab, än en uppmaning att du skulle dra.

Det var mest ett erkännande ifrån min sida att du har rätt i sak, - det finns i princip inga traders i tråden med ett uttalat intresse för prisutveckling. Det mesta som diskuteras är diverse fundamentala faktorer.

Diskussionerna oss emellan har mest handlat om att du har kommenterat mina inlägg och avfärdat nivåerna som ointressanta och uttryckt att ditt fokus ligger mer på extremiteterna av range:en, - vilket i sin tur är helt legitimt såklart. Men det finns ju inte så mycket att diskutera då bara kan jag känna, vi är överrens i sak och om att nivåer på högre timeframes är mer relevanta men det är ju inget vi behöver konstatera i tråden på daglig basis. Jag bara analyserar dagsgrafen i väntan på att strukturskifte ska inträffa som kan ge avtryck på högre timeframes.
Citera
2024-10-15, 15:34
Medlem
EgoistNs avatar
Hoppsan! Sol Strategies upp 88%.
Sålde rasket...
Citera
2024-10-15, 17:58
Medlem
Se där ja, då har vi fått en ny lokal högre topp på nästan 68k.

Högre botten, högre topp, högre botten, högre topp. Det börjar se bra ut, tycker jag.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-15 kl. 18:04.
Citera
2024-10-15, 18:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Se där ja, då har vi fått en ny lokal högre topp på nästan 68k.
Tyvärr så är stängningen mer signifikativ än en kort topp. Så än så länge är detta bara en fejkout vilket är bearish om inte nivån återtas.
Ett ypperligt sätt att lura marknaden att gå long med leverage för att sedan bryta ner istället.

Närmaste dagarna vittnar om vad som gäller för denna fejkout.
Citera
2024-10-15, 18:07
Medlem
Citat:
Tyvärr så är stängningen mer signifikativ än en kort topp. Så än så länge är detta bara en fejkout vilket är bearish om inte nivån återtas.
Ett ypperligt sätt att lura marknaden att gå long med leverage för att sedan bryta ner istället.

Närmaste dagarna vittnar om vad som gäller för denna fejkout.

Jag säger inte att vi har en utbrytning uppåt (än), bara en högre topp. Nästa botten över 60k vore trevligt.
Citera
2024-10-15, 18:15
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag säger inte att vi har en utbrytning uppåt (än), bara en högre topp. Nästa botten över 60k vore trevligt.

Kommer att dröja läääänge innan vi ser BTC under 60k igen.
Citera
2024-10-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Kommer att dröja läääänge innan vi ser BTC under 60k igen.

Om vi bryter ut uppåt över 73k så kommer vi eventuellt aldrig någonsin att få se priser under 60k igen. Men vi ska väl inte gå händelserna i förväg. Det kommer kanske att behövas ytterligare en lokal högre botten först.
Citera
2024-10-15, 18:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag säger att vi INTE har en högre topp om vi stänger dagen "candle" på lägre nivåer än gårdagens (grön pil). Det enda vi har är en fejout.
Titta på dom röda pilarna hur vändningar ser ut neråt. I skrivande stund har vi en ful bearish vändning in the making.

BILD

Dock skall det sägas att jag genom åren sett massa sådana här shake outs där det först går upp för att likvidera alla som är short, och sedan dumpar den för att likvidera alla som öppnade långs för att sedan bryta upp ändå och hela marknaden är i princip likviderad från leverage trades. Grafen ser ut som ett "hjärtslag".
Det är det vi bulls får hoppas på i detta fall iaf.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-15 kl. 18:26.
Citera
2024-10-15, 18:26
Medlem
Citat:
Jag säger att vi inte har en högre topp om vi stänger dagen "candle" på lägre nivåer än gårdagens (grön pil).
Titta på dom röda pilarna hur vändningar ser ut neråt. I skrivande stund har vi en ful bearish vändning in the making.

BILD

Jag förstår det, men jag köper det inte. En lokal högre topp är en lokal högre topp, enligt min mening. För att se en utbrytning krävs dock mer.

Citat:
Dock skall det sägas att jag genom åren sätt massa sådana här shake outs där det först går upp för att likvidera alla som är short, och sedan dumpar den för att likvidera alla som öppnade långs för att sedan bryta upp ändå och hela marknaden är i princip likviderad från leverage trades. Det är det vi bulls får hoppas på i detta fall iaf.

Japp, känner igen detta mönster också. Vi kan mycket väl gå vidare högre ganska snart.
Citera
2024-10-15, 18:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag förstår det, men jag köper det inte. En lokal högre topp är en lokal högre topp, enligt min mening. För att se en utbrytning krävs dock mer.
Det är fine. Jag kan ha fel men jag tror alla traders ser på det som jag menar, att kroppen är mer signifikativ än veken. Om inte kroppen stänger högre så har vi inte en högre topp även om vi skulle kunna ha en veke som sticker upp lite.
hazenectar har ju talat om stängningar (inte vekar) hela veckan, och det har han haft helt rätt i

Med det sagt så finns det fortfarande lite betydelse att ha en högre veke som du menar, speciellt om man inte dumpar efter.
Vi får hoppas på en stängning på dessa nivåer i natt. Isf har vi en högre topp även på kroppen, en topp som fortfarande har potensial att bli än högre i morgon redan.

Här finns det lite om Shake outs:
https://realtrading.com/trading-blog/shakeout-day-trading/
(notera bilden under "Shakeout Strategy #3", den hoppas vi på i detta fall)
Senast redigerad av Leaston 2024-10-15 kl. 18:37.
Citera
2024-10-15, 18:41
Medlem
EgoistNs avatar
Ofta är "spikar" likt den vi såg i BTC i eftermiddags startskottet för en uppgång.
Citera
2024-10-15, 18:41
Medlem
Leastons avatar
Noterbart (jag satt och stirrade på graferna) var att MSTR pumpade 4.5% vid öppning. Och INNAN BTC hade börjat dumpa, så hade MSTR redan dumpat ner till -4.5%(!!). Sedan började BTC så sakteliga också vända neråt (men då stod MSTR still på runt -4%).

I skrivande stund är MSTR återigen "grön"...

Sedan är det upp till var och en att dra slutsatser av det här, men tvivla inte på att valar med större påsar gör allt för att styra marknaden till sin favör, på bekostnad av alla som har pappershänder och no chill.
Enda sättet att slå de stora valarna är att sitta på händerna.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-15 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in