2024-10-15, 13:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vi vet inte ens om det skett något sexuellt. 10 miljoner är ingenting för Mbappé för att få detta att försvinna... Det tjänar han på en stund när han sitter och skiter.

Jo precis. Det tjänar han på sett till varje minut detta är ute och folk söker Mbappé + rape tappar han framtida intäkter.

Men ja det beror ju på. Sett om han nu var nykter nog att minnas att det var sex med någon (eftersom Mbappé kan det ha varit en transa). I så fall kanske han försöker med det. Köpa sig fri. Om han vet att inget hände utan detta bara är båg, så kanske han resonerar annorlunda. Sett att det kommer i så fall öppna upp för fler att försöka skinna honom på pengar. Sedan givetvis om han nu vet att det faktiskt vara våldtäkt, då kommer nog plånboken öppnas upp rejält. Bli satt i finkan ett par år och det var den karriären det.
Citera
2024-10-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Njae du missförstår vad jag menar. Detta tyder ju på att männen är i underläge redan från börjar bara enkom för att män är utrustade med penis och att det är penis som penetrerar.

Hur är män i underläge?
Citera
2024-10-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Mbappes egna gorillor lär inte vittna mot honom. Om ord står mot ord hade det fällt en vanlig dödlig men knappast Mbappe. Det ligger också en enorm psykisk press på kvinnan att inte vara aktiv i utredningen. Jämför med vad Assanges anmälare fortfarande får leva med. Hela privatlivet förtalat in i minsta detalj. Så jag tror att Mbappe kommer undan den här gången. Men om han inte ändrar sitt beteende så kommer det inte att funka hur länge som helst.

Ursäkta, men det är stackars Assange och inte stackars hans förtalare som blev använd som en spelpjäs för att fucka hans liv av Sverige å USAs räkning
Senast redigerad av dalavita 2024-10-15 kl. 14:08.
Citera
2024-10-15, 13:43
Medlem
Citat:
Men då så. Då vore det ju bra om detta införs.

Så du inser själv att det är praktiskt taget omöjligt att bevisa samtycke om det inte finns registrerat på något sätt ifall ord står mot ord.

På samma sätt kan det vara omöjligt att bevisa våldtäkt.

Jag tycker du ska sluta tro att alla är ute efter att sätta dit dig och istället koncentrera dig på att erhålla samtycke och respektera din partner om du ska ha sex med någon. Kanske sluta utgå från att alla kvinnor är ljugande horor om du vill få napp. Kvinnor känner av förakt långa vägar, det är inte attraktivt.

Men ja om det satt kameror överallt och i alla sovrum så är jag övertygad om att de skulle bevisa åtskilligt fler fall av våldtäkt än av ”samtycke fanns jag är falskt anklagad”.

Ni som inte bryr er om samtycke men ändå vill ha kameror kommer ju skaffa bevis mot er själva då.
Citera
2024-10-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
På samma sätt kan det vara omöjligt att bevisa våldtäkt.

Jag tycker du ska sluta tro att alla är ute efter att sätta dit dig och istället koncentrera dig på att erhålla samtycke och respektera din partner om du ska ha sex med någon. Kanske sluta utgå från att alla kvinnor är ljugande horor om du vill få napp. Kvinnor känner av förakt långa vägar, det är inte attraktivt.

Men ja om det satt kameror överallt och i alla sovrum så är jag övertygad om att de skulle bevisa åtskilligt fler fall av våldtäkt än av ”samtycke fanns jag är falskt anklagad”.

Ni som inte bryr er om samtycke men ändå vill ha kameror kommer ju skaffa bevis mot er själva då.

Du har 0 sympati för män som blir falskanklagade och tar inte deras oro seriöst så vem är du att predika för män vad de bör göra?

Gå och styr upp dina manshatande systrar istället så kanske män slutar se framförallt svenska kvinnor som giftiga pch livsfarliga manipulatörer och utnyttjare.
Citera
2024-10-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ja det är väl jättestor chans? Tjejer öppnar ju upp sig betydligt mer om du faktiskt förmedlar och visar att du bryr dig om att det ska vara en trevlig upplevelse även för henne och att du respekterar samtycke. Eller vad är sex för dig? Assisterad runkning? Vad ska du ens med en partner till i så fall?

Skitsnack. 9 av 10 tjejer tänder på killar som inte ber om lov utan tar för sig. Tar henne med storm och dominans. Naturligtvis med rätt fingertoppskänsla, men iaf.
Att vara nån mesig beta cuck som snällt frågar om lov inför allting under akten "får jag lägga handen här?" "Får jag smeka dig här?" osv osv dödar ju all sexuell laddning. Normalt går man på känsla helt enkelt. Man läser av kroppsspråket. Problemet med dagens lag är att tjejen kan ångra sig efteråt, känna sig "kränkt", anmäla våldtäkt och sen är killen körd, bevisbördan ligger numera på killen som måste visa sin oskuld!

Jag har träffat advokater som faktiskt avråder killar från att ha tillfälliga sexuella relationer med tjejer överhuvudtaget numera just pga att han sett så många killar dömas oskyldiga pga att tjejen ångrat sig efteråt, de har blivit ovänner, eller att hon bara varit en fitta som vill ha pengar. Var det ett sånt samhälle vi vill ha? Där killar inte längre vågar träffa tjejer??!
Citera
2024-10-15, 13:47
Medlem
Citat:
Njae du missförstår vad jag menar. Detta tyder ju på att männen är i underläge redan från börjar bara enkom för att män är utrustade med penis och att det är penis som penetrerar.

Underläge? Du kan kalla det vad du vill, den som ska bli penetrerad har ju rätt att säga ja eller nej till detta. Då är det den personen som sätter gränserna. Det får du vackert acceptera.

Om vi vänder på rollerna och kvinnan vill ta dig bakifrån med en dildo, då är det du som har rätt att säga ja eller nej, avbryta, ångra dig osv. Det är ju inte hon som bestämmer om detta ska vara ok för dig eller inte utan det bestämmer du själv.
Citera
2024-10-15, 13:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo precis. Det tjänar han på sett till varje minut detta är ute och folk söker Mbappé + rape tappar han framtida intäkter.

Men ja det beror ju på. Sett om han nu var nykter nog att minnas att det var sex med någon (eftersom Mbappé kan det ha varit en transa). I så fall kanske han försöker med det. Köpa sig fri. Om han vet att inget hände utan detta bara är båg, så kanske han resonerar annorlunda. Sett att det kommer i så fall öppna upp för fler att försöka skinna honom på pengar. Sedan givetvis om han nu vet att det faktiskt vara våldtäkt, då kommer nog plånboken öppnas upp rejält. Bli satt i finkan ett par år och det var den karriären det.

Jepp, så är det...
Citera
2024-10-15, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Nu är ingen dömd för något än så dra inga slutsatser om honom.

För övrigt kanske man inte ska ta en persons anletsdrag som garant för att personen i fråga inte kan vara ett rövhöl. Läs på om Halo-effekten.

Best wishes.

Ett problem är också att vi inte vet vem BO är medan vi vet vem som är MGM.
BO kan ju ha en historik av tvivelaktiga anmälningar eller ingenting alls för den delen.
Citera
2024-10-15, 13:54
Avslutad
Citat:
Inte ens att följa med till ett hotellrum är samtycke till sex. Det är tillåtet att ångra sig.

Visst är det så, om hon tydligt sagt ifrån och han bara tutat på är det inget snack om saken.
Citera
2024-10-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Vilket är väldigt märkligt eftersom det endast är Polisen som kan beställa en rättsmedicinsk undersökning. Sedan tog det yttligare två dagar innan hon anmälde.

Assange klippte väl inte kondomen? Han drog väl bara av den? Det är ju nyss fastställt att det inte är våldtäkt att creampie'a någon mot dennes vilja. Det blir ju jävligt konstig situation om jag ska behöva be om tillstånd för att få komma?

Nej, inte tillstånd, men i Sverige är det kölapp som gäller.
Citera
2024-10-15, 13:55
Medlem
Mullrets avatar
De som tror man kan köpa sig fri bör kolla lagboken först.

Innan anmälan funkar det, inte efter då är det försent. Bröderna Grip har då tagit anmälan, sedan blir det åklagarens tur att bestämma åtal eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in