Citat:
Ursprungligen postat av
Benny98
Mycket känns konstigt med Mbappes Sverigebesök. Varför åker han hit på ett 48-timmarsbesök? Det kan knappast ha med fotboll att göra i alla fall, Sverige är ingen fotbollsnation. Trodde han att Sverige var en fristad för sexuella äventyr? Jävla dåre i så fall.
Hur kan det komma sig att enormt framgångsrika svarta män så ofta visar sig vara monster privat? P. Diddy, R Kelly, Bill Cosby. Ingen har tagit tag i den svarta machokulturen fast alla vet.
Det är inte den bilden jag har av Mbappé, men man vet ju aldrig. Det pågår just nu ett väldigt uppmärksammat våldtäktsmål i Frankrike där 50 helt vanliga män hävdar i rätten att de trodde det var ok att våldta en medvetslös kvinna de aldrig hade utbytt ett ord med, för att hennes man hade bjudit in dem.
Det finns ingen samtyckeslag i Frankrike. Det verkar råda rätt konstiga uppfattningar om våldtäkt generellt. Lägg på det diverse superstar entourage som är vana att kunna bete sig hur som helst och kanske att kunna ”köpa” kvinnors sällskap (jag menar umgås med, inte nödvändigtvis köpa sex) och det uppstår gråzoner.
Men det kommer ju inte bli något av detta. De är inte ens kvar i landet. Om något hänt skulle jag snarare gissa på någon i hans entourage än han själv.