2024-10-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Om man är ute efter en selfie följer man väl knappast med till hotellrummet? Vi vet ju inte vem som var drivande, om det nu var mbappe som tjatade dit henne är det absolut inte ok.

Inte ens att följa med till ett hotellrum är samtycke till sex. Det är tillåtet att ångra sig.
Citera
2024-10-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Mmm, stor chans att det blir ett bra ligg om man hela tiden ska vara ömsint och ställa mjuka inkännande frågor... Men du har rätt i att man ska lyssna på ett nej. Det är bara det att det måste uttalas tydligt, vi är inga tankeläsare.

Ja det är väl jättestor chans? Tjejer öppnar ju upp sig betydligt mer om du faktiskt förmedlar och visar att du bryr dig om att det ska vara en trevlig upplevelse även för henne och att du respekterar samtycke. Eller vad är sex för dig? Assisterad runkning? Vad ska du ens med en partner till i så fall?
Citera
2024-10-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Mbappe borde nog veta bättre än att våldta en tjej.
Tror inte alls på att han gjort något alls, någon vill sätta dit honom.

Kända personer som har massvis med fans lever i en annan verklighet än oss andra. Dom tror ofta att tjejer är villiga då det finns väldigt många som är. Så att han skulle ha dragit dom slutsatserna trots att hon inte varit med på det är väl knappast konstigt. Sen har dom pengar och advokater som ofta kan lösa såna här problem så som oss andra aldrig skulle ha chansen till. Kändisskap och makt korrumperar och det ser vi i media nu när fler och fler skandaler utspelar sig. Sen har vi också annan syn på sexualbrott i Sverige då vi har andra lagar, så som samtyckeslagen osv.
Citera
2024-10-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Å jag som tyckt att han har världens vackraste leende med så snälla ögon.
Känslan när jag sett honom är att han är en bra person.
Så dumt av mig....inte kan jag avgöra karaktär av en snubbe på en fotbollsmatch 🙄 Men jag blir lite besviken faktiskt

Nu är ingen dömd för något än så dra inga slutsatser om honom.

För övrigt kanske man inte ska ta en persons anletsdrag som garant för att personen i fråga inte kan vara ett rövhöl. Läs på om Halo-effekten.

Best wishes.
Citera
2024-10-15, 13:20
Medlem
Sveriges försök för att vara i centrum. Varje gång någon kändis landar i sverige ska den personen häktas eller misstänkas för brott🙃
Citera
2024-10-15, 13:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar hur länge det tar innan förundersökningen läggs ned? Detta pga. att Mbappes advokat vidareslussat x antal miljoner till "offret", aka "golddiggern"...

Man undrar hur många miljoner det krävs. Går finfint i USA, men ska inte gå att göra i Sverige. Men finns ju ingen kontroll över det. 10 miljoner för Mbappé att slippa det här kanske han tycker det är värt. Även om han kanske tyckte sexet var under samtycke.
Citera
2024-10-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKKo-Itachi
Tyvärr. Radikal feminismen har kuppat sig in i rättsstaten och medvetet nedmonterat rättssäkerheten för män i brottmål. Numera kan vem som helst, skyldig som oskyldig, dömas för våldtäkt.

Precis, exakt så är det!
Citera
2024-10-15, 13:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja t ex genom att kvinnan inte är blåslagen och har sprickor i underlivet efteråt?

Men det är klart, det går inte att visa exakt vad som skett mellan två människor som varit ensamma. Hur många kvinnor har inte blivit våldtagna när de sover av sin egen man eller pojkvän? Väldigt många. Hur många blir dömda eller ens anmälda för det? Typ ingen.

Så dolda kameror i sovrum skulle nog leda till betydligt fler våldtäktsdomar, inte färre. Och kvinnor skulle ha mycket att vinna på detta egentligen långt mycket mer än män.

Men då så. Då vore det ju bra om detta införs.

Så du inser själv att det är praktiskt taget omöjligt att bevisa samtycke om det inte finns registrerat på något sätt ifall ord står mot ord.
Citera
2024-10-15, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Det som gör uranet i den här potentiella atombomben lite högre anrikat är ju att anmälan inlämnades efter att kvinna hade sökt vård. Några vårdintyg förekom väl inte i Assange-ärendet, och Assanges kondomklippande skedde ju långt innan paragrafen om oaktsam våldtäkt kom i bruk.

Frågan är vad vården handlade om. Finns det ett bekräftade spår av att någon har avfyrat salongsgeväret inuti eller på kvinnan så borde väl åtminstone Mbappé tvingas munswabbas för att säkerställa DNA.

Vilket är väldigt märkligt eftersom det endast är Polisen som kan beställa en rättsmedicinsk undersökning. Sedan tog det yttligare två dagar innan hon anmälde.

Assange klippte väl inte kondomen? Han drog väl bara av den? Det är ju nyss fastställt att det inte är våldtäkt att creampie'a någon mot dennes vilja. Det blir ju jävligt konstig situation om jag ska behöva be om tillstånd för att få komma?
Citera
2024-10-15, 13:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man undrar hur många miljoner det krävs. Går finfint i USA, men ska inte gå att göra i Sverige. Men finns ju ingen kontroll över det. 10 miljoner för Mbappé att slippa det här kanske han tycker det är värt. Även om han kanske tyckte sexet var under samtycke.

Vi vet inte ens om det skett något sexuellt. 10 miljoner är ingenting för Mbappé för att få detta att försvinna... Det tjänar han på en stund när han sitter och skiter.
Citera
2024-10-15, 13:37
Medlem
Den här artikeln är riktigt ofräsch faktiskt.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/AvGxdq/franden-mbappes-besok-i-sverige

Visserligen bor hon väl nere i Europa sedan länge och har väl fått höra ett och annat, de svenska skygglapparna försvinner redan på båten till Danmark eller Tyskland med allt vad det gäller våra regler kring alkohol och bilkörning, prostitution, barnmisshandel, trafikregler, antikorruption osv.

Men i alla fall. Johanna Frändén beskriver svenska kvinnors sexualitet som Sveriges största exportvara. Och kvinnorna själva som lössläppta kvinnor som kan köpas för pengar. Alltså bara för att man tackar ja till en fest så har man inte gått med på att ge sexuella tjänster i utbyte!?!

Jag har själv bott i Frankrike. Alla tjejer släpptes in på nattklubbar. Killar kunde nekas för att de hade fel skor eller liknande saker. De ville väl inte ha för stor andel män där inne jag vet inte, det blir väl mer bråk och problem då, vet ej.

Nu har hon snabbt skrivit en ny artikel där hon säger att hon var ironisk.
Citera
2024-10-15, 13:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja men så är det ju. Det är en mer utsatt position, större risk för sjukdomar, skador osv när ett främmande objekt förs in i din kropp än att stoppa in penis eller fingrar i någon annan. Detta håller män med om, ni är väldigt noga med samtycke när det kommer till att fingrar eller penis ska stoppas in i er rumpa. Betydligt mer noga än när det är ni som utför penetration.

Alltså det är självklart inte ok att ha sex med en man som t ex är avsvimmad eller medvetslös heller.

Dessutom har du komponenterna att kvinnor dels kan bli gravida, dels väljer att vara intima med någon som är helt fysiskt överlägsen en själv och i teorin kan övermanna en. Då måste man kunna lita på att den personen respekterar om man säger nej. Just detta tycker jag faktiskt att män skulle ha lite bättre förståelse för och inte bara vråla om slynor och kameror för att man inte fick samtycke att göra precis vad som helst.

För män är den största utsattheten gentemot kvinnor just att de behöver inhämta samtycke. Och därför tycker jag som jag skrev att det även är viktigt att faktiskt visa och förmedla att man vill, så att den andre slipper tveka. Detta görs nog också vid frivilligt sex. Möts du bara av tystnad, tveksamhet och noll entusiasm då tycker jag inte att du ska betrakta det som ett ja.

Njae du missförstår vad jag menar. Detta tyder ju på att männen är i underläge redan från börjar bara enkom för att män är utrustade med penis och att det är penis som penetrerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in