2024-10-14, 20:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Politisk aktivism är extremism också. Det var liksom min poäng med det.
Som de fina pojkarna som Trump värnar om eller vad?
Som "aktiverade sig" och stormade Kapitolium vill säga. De dömda högerextremister som han betecknar gisslan och patrioter.
Citat:
USA:s rätt gäller inte i Sverige så jag tror du måste stödja dig på yttrandefrihetslagen och andra lagar här, vilka är mer begränsade och begränsas allt mer.
Jag undrar ständigt varför du kommer med rent nonsens?
Citat:
Men det var förstås inte frågan. Frågan var om du skulle försvara deras rätt till yttrandefrihet om man försökte diskriminera eller cancellera dem?
Det måtte saknas nåt i huvudet på dig om jag upprepat skriver om ett existensberättigande.
Att yttrandefrihet dock inte är absolut och att det sen finns lagar som reglerar kriminalitet, uppvigling till brott el vad det nu månde vara.
Citat:
Min poäng här är förstås, om de som är mot Trump, själva faktiskt är extremister.
Ja och du misslyckas grovt.
Citera
2024-10-14, 21:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som de fina pojkarna som Trump värnar om eller vad?
Som "aktiverade sig" och stormade Kapitolium vill säga. De dömda högerextremister som han betecknar gisslan och patrioter.
Jag undrar ständigt varför du kommer med rent nonsens?

Det måtte saknas nåt i huvudet på dig om jag upprepat skriver om ett existensberättigande.
Att yttrandefrihet dock inte är absolut och att det sen finns lagar som reglerar kriminalitet, uppvigling till brott el vad det nu månde vara.

Ja och du misslyckas grovt.
Nej, jag menar nog att din avsaknad av svar, visar att ni är antidemokrater som anser att yttrandefrihet inte är för alla, utan bara för de som har rätt åsikter. De som inte har det, har man rätt att tysta. Ni är extremister.

Passar även in på allt övrigt jag sagt.
Citera
2024-10-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Det är vad jag tror också. Han vill ju dra ned på militären tex och Blackrock,Vanguard och East street är INTE glada för dom vill ha alla skattepengar och mer krig.
Trump har ju dessutom uttalat krig mot maktapparaten och lovat att kraftigt minska myndigheters makt och storlek. Finns ju en anledning till mordförsöken.
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
han sitter tryggt i Putins ficka...
Hur menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Huvudsakliga anledningen, han är en wild dog.
Styrande kabal vill inte ha honom i styre då de inte vet vad han kan hitta på som förstör deras setup och framtidsplaner.
Trump sa det bäst; den inre fienden är farligare än den yttre.

Det som är fascinerande är att de få personer som står mot de krafter som vill utrota alla vita, personer som står för vår överlevnad, är så otroligt hatade. Det verkar som att människor vill bli hjärntvättade och vill blunda för verkligheten. Många verkar hellre vilja tro på de lögner som vår media sprider, än att tro på vad deras egna sinnen säger. Fascinerande och skrämmande.

Jag tror att våra historieböcker, om vita lyckas överleva som ras, kommer att beskriva den här perioden som värre än nazismen. Wokeister kommer att behandlas som nazister efter Tysklands fall. Och folk kommer att fråga sig, hur kunde människor utsätta sina barn och medmänniskor för så mycket ondska?
Citera
2024-10-14, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nehej.
Vad vill du ha sagt då?

Annars kan du väl fundera kring det här.
Dialogen då de väntar på Arianne Zucker är inget fristående fenomen.

"Det är bäst att jag använder några Tic Tacs ifall jag börjar kyssa henne. Du vet att jag automatiskt attraheras av vackra... Jag börjar bara kyssa dem. Det är som en magnet. Bara kyss. Jag väntar inte ens och när du är en stjärna låter de dig göra det.

Ta tag i fittan. Du kan göra vad som helst."

För det första sexistisk, en riktig mansgris.
För det andra grav narcissism. Helt övertygad att han han är en stjärna, ser sig som förmer.
Att han, med sin grandiosa syn på sig själv, inte behöver något som helst samtycke.

I samma video beskriver Trump hur han försökte ragga på Nancy O'Dell men misslyckades.

"Jag försökte knulla henne. Hon var gift."

Primärfokus är att hans feta ego (och kuk) ska tillfredsställas, han bryr sig inte ett dugg om att hon är gift.

Hur han tog nederlaget?
Ja, självklart via att tala nedvärderande om hennes utseende.

" Så plötsligt ser jag henne, hon har nu fått de stora falska brösten och allt. Hon har ändrat utseende totalt."

Då det uppdagades fick Trump be om ursäkt och säga att det var fel.
Men han la till att det var "en distraktion från de problem vi står inför idag."

Det var bara som snack i omklädningsrummet enligt Trumps utsaga. Clinton hade sagt värre saker till honom på golfbanan.
Han körde även att han aldrig sagt eller låtsas vara perfekt. Han hade gjort saker han ångrar.
Sen kommer förnekelsen:
"Alla som känner mig vet att dessa ord inte reflekterar vem jag är”

Han försökte göra damage control via att minimera händelsen och peka på annat. Peka ut andra.
Sen vill han göra gällande att det inte alls är hans egentliga personlighet.

Det är således ingen genuin ursäkt, men rätt förutsägbart från en narcissist som ser sig som untouchable och alltid är ett offer för omständigheter. Att inte ta ansvar fullt ut och försöka komma undan via att peka på andra.

Att kvinnan var gift var inga problem.
Äktenskap för Trump är inte heliga.
Han var otrogen med Marla Maples då han var gift med Ivana.

Tidsperspektivet ang Grab em' by the pussy är intressant.
Det var 2005, och Trump själv var rel nygift med Melania.

I mars 2006 var Melania nybliven mor.
När sonen Barron var 4 månader inledde han sin relation med porrskådisen Stormy.

Sen skulle hon tystas ner inför presidentkandidatur och via bokföringsbrott så blev således Trump en dömd brottsling.
Unik som expresident i usas historia.
Skrev nyss i tråden för polls att ursprungsbefolkningen kan påverka valet i swing-state Arizona.

Kollade då på Trumps kampanjer, då han är där och håller tal och hur hans fokus är med tanke på detta.

Omg...

Trump diskuterade i vanlig ordning storleken på åhörarskaran när en kvinna hojtade
“Because we love you!”

Sen vill Trump se henne.

“Where is that woman?”
.“Stand up!”

“Look at her. Wow! I would say — that’s beautiful.”

...och börjar en lång utläggning om att han inte får säga så.

“Is she your wife? You know what? I would say she’s a beautiful woman but if I did say that — my political career, you’re not allowed to say that. So I’m not allowed to call you a beautiful woman,”

Stackars Mr Grab 'em by the pussy som var nygift och ville pippa en gift kvinna.

Mr Porrskådispippare, tillika nybliven pappa, som sen ville tysta ner Stormy inför presidentkampanjen.

https://x.com/MikeSington/status/1845787561731440984?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1845787561731440984%7Ctwgr% 5Ee77f2917a96aafda0da988b5104cde4e85bbf795%7Ctwcon %5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fd-4603339553481353218.ampproject.net%2F2409271652000 %2Fframe.html
Citera
2024-10-14, 23:11
Medlem
knight1056s avatar
För att han är en våldtäktsman, en lögnare och en bedragare och överlag en oerhört vidrig människa. däruöver håller jag inte med om mycket av hans politik men det är underordnat i mitt allmänna förakts för karln.

Jag hoppas att om det dyker upp en Trump 2.0 som har en karbon-kopia av mina egna åsikter att jag ändå skulle ha integritet nog att inte stödja honom.
Citera
2024-10-14, 23:31
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Du har ingen poäng. "Politisk häxjakt" är den mest uttjatade ursäkt ni alltid repeterar som papegojor. Trump tror sig stå över lagen och konstitutionen, något som erkänts av Mike Pence och många andra som arbetat nära honom. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Vilka "ni"? Du är ju fan helt paranoid och manisk, precis som TV:n vill att du skall vara, sök hjälp!
Citera
2024-10-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Vilka "ni"? Du är ju fan helt paranoid och manisk, precis som TV:n vill att du skall vara, sök hjälp!
Ni som skriker "häxjakt" varje gång Trump eller liknande får stå till svars för sina handlingar, ni är väldigt många ifall du missat det. TV-apparater har inga viljor, sök hjälp.
Citera
2024-10-14, 23:37
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det ÄR de facto en stor grej med alla sjuka idéer som de har i bagaget. Läs om political correctness & Woke på Wikipedia så får du se.

Kolla alla videos på Youtube om kritiken mot Woke så blir det väldigt tydligt vilket hemskt idégods som det handlar om.
Skitsnack, det är mer att gamla bittra fascistoida gubbar gjort det till en grej.
Det finns definitivt vissa exempel på woke-idiotier men det är extrem överdrivet att kalla woke samhällsomstörtande.
Själv ogillar jag woke.
Citera
2024-10-14, 23:39
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Ni som skriker "häxjakt" varje gång Trump eller liknande får stå till svars för sina handlingar, ni är väldigt många ifall du missat det. TV-apparater har inga viljor, sök hjälp.
Att försöka låsa in politisk opposition bör alltid få varningsklockor att ringa. Det är sånt man gör i totalitära stater. Inget jag förväntar mig att du skall förstå som bara är en nyttig NPC-idiot, men ändå. Har du nån åsikt som skiljer sig från SVT?
Citera
2024-10-15, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Huvudsaken är att han vinner. Vi behöver någon som får lite ordning på den här globen igen.
Du vet han har varit president fyra år redan?

Han lyckades inte skapa fred i Mellanöstern
Han lyckades inte avsluta den väpnade konflikten mellan Ryssland och Ukraina.
Hans största bidrag i covidkrisen är operation warp speed där han lät snabbutvecka nya vaccin mot covid.

Han är en stor bluff och lögnare
Citera
2024-10-15, 07:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag

Hans största bidrag i covidkrisen är operation warp speed där han lät snabbutvecka nya vaccin mot covid.

VA?

Trump var liksom inte den första presidenten som inte lyckades skapa fred i Mellanöstern. Varför har inte Biden gjort det, om det är så enkelt?

Den väpnade konflikten mellan Ryssland och Ukraina började i februari 2022, då var Biden president. (Hade du otur när du tänkte nu?)

Och det var väl något positivt? Utan de snabbt utvecklade vaccinerna hade dödsoffren för pandemin + personerna med nedsatt hälsa efter genomgången infektion blivit många fler, och nedstängningarna hade varit tvungna att fortsätta mycket längre, och orsaka mycket större ekonomiska skador än de gjorde.

Dessutom är det så, att många som egentligen är DEMOKRATER i själ och hjärta nu överväger att rösta på Trump ändå, för att de ser att de har fått det sämre ekonomiskt under Bidens regeringsid. (Detta har framkommit i amerikanska opinionsundersökningar.)
Citera
2024-10-15, 07:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag

Trump skapade betydligt mer fred i Mellanösten än vad ngn amerikansk president i modern tid har klarat av. Och genom Abraham-avtalen så bidrog han även till fred i regionen, och bättre relation mellan USA och olika nationer i Mellanösten. Dessutom så tog Trump mer eller mindre död på IS under tiden han var POTUS.

Trump var den första presidenten som skickade militärt stöd till Ukraina. Och det var ingen stor konflikt mellan Ryssland och Ukraina under tiden med Trump i Det vita huset, även om krigen mellan Ryssland - Ukraina startade egentligen i 2014.

Mkt kan sägas om Trumps agerande under covid. Men egentligen så är det väldigt lite en sittande president kunde gjort för att hindra spridningen av Kinaviruset.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-10-15 kl. 07:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in