Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Vad som anses vara en extremism är en fråga hur man ser på vad som är extremistiskt.
Men det behöver väl du inte bry din hjärna med.
Det är liksom inga problem att inse att terrorism är extremism, om den så är inhemsk (högerextremism i huvudsak) eller ett hot utifrån (om det så är IS eller andra stollar).
Det finns definitioner på vilka som kvalar in.
Proud Boys som Trump gullar med är högerextremister men har (än) ej klassats som terrorister i US (som i Kanada).
Eller om att rabiata fanatiker som mördar personal, bombar abortkliniker. Det kvalar in på extremism.
Om sekter låser in folk och tar gift eller brinner upp; om en galen person får stolliga anhängare som hjärntvättats så det begås brott.
Citat:
Det är förstås bra att du kommer att fortsätta kritisera miljöpartiet, som per definition är det enda extremistiska partiet i Riksdagen.
Du vet om att du är i forum för politik i USA?
Citat:
Men frågan är så här: Kommer du att står upp för extremisters rätt att framföra sina åsikter utan att bli diskriminerade eller cancellerade. D.v.s. kommer du att stå upp för andras rätt till yttrandefrihet?
Varför skulle jag tysta ner dem?
De har ett existensberättigande har jag skrivit.
Jag är inte som Trump som vill tysta ner media via att svamla om att ta deras licens.
Om de ägnar sig åt hatbrott etc så sköter lagen resten.
Däremot skulle det inte fresta mig att tiga still ang packet som är extremister. Oavsett tillhörighet.
Jag utnyttjar rätten till free speech, den är dock inte absolut.