Citat:
Ursprungligen postat av
hanspippi
Den där sista meningen du skrev, den är ganska intressant. Innehåller ord som ”före avfarten” och ”extremt farligt”. Är det inte resultatet av det vi nu ser?
Har du själv någon teori hur han hamnat där, där avfarten precis börjar och ute på E18’s vägbana? Innan busshållplatsen och innan bensinmacken dessutom.
När jag säger att det är extremt farligt att stanna före avfarten, så menar jag följande:
Om du färdas i bil, på E18, i riktning nordost, så är det extremt farligt att stanna precis före avfarten till Roslagsstoppet och stå där med en bil därför att där är E18 en 2+1-väg och det finns bara ett körfält i den riktning du färdas i. Om du står still där, går det inte att köra förbi dig, alla bilar som kommer bakom måste stanna.
Jag förstår inte vad du menar med "Är det inte resultatet av det vi nu ser?"
Vi vet för det första inte var killen var. Vi vet bara var polisen satt upp ett vitt tält för att undersöka en plats. Det vita tältet står ungefär här:
https://ibb.co/RTsfxPt
Det är ju mycket enklare om du själv tittar på google maps eller liknande, så att du ser hur vägen ser ut, men jag ska försöka förklara.
I färdriktning nordost på E18, har avfarten till Roslagsstoppet börjat för länge sedan. Avfarten har även blivit tvåfilig. Parallellt med avfarten löper fortfarande själva E18, och vid den plats där polisens tält stod är E18 (här tvåfilig) och avfarten till till Roslagstull åtskiljda av två metallräcken.
Tältet befinner sig alltså INTE "där avfarten börjar". Den har börjat mycket tidigare. Den har gått så långt att E18 och avfart hunnit avskiljas av räcken.
Jag har en hypotes om hur han hamnat där, som jag redogjorde för i det här inlägget:
(FB) Person påkörd, senare avliden, på E18 i Vallentuna (2024-10-13)