Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Så du menar att man faktiskt sysslar med cancelkultur. Nu säger jag inte att dems faktiskt sysslar med det, däremot stora delar av samhället och Demokraterna protesterar inte mot det. Därigenom stöder de metoderna, enligt min åsikt.
Jag säger att Trump ägnat sig åt cancelkultur, fått kritik relaterat till yttrandefriheten.
Samtidigt anklagas dems för detta =han är en hycklare.
Citat:
Yttrandefrihet är förstås att få framföra sina åsikter utan att bli diskriminerad. Försöker man tysta eller cancellera de som gör det, är det diskriminering och bryter mot yttrandefriheten.
Jajamen. Se Trumps senaste utspel.
Citat:
Självklar får man kritisera religion. Men kritiserar man religiösa utifrån deras religion, verkar det var hets mot folkgrupp idag. Nu anser jag inte det. Men det verkar som man vill få det dit. Så då sysslar du väl med det?
Hahaha!
Sen när blev min kritik ang mot ultrakonservativa nån hets mot folkgrupp?
Citat:
Men det är förstås en skillnad i att angripa åsikter och att angripa människor med vissa åsikter. Eller hur?
Trump är en skitstövel IMO.
Extrema rabiata religiösa är ren dynga IMO.
Alla former av extremister hamnar inom samma åsikt för min del.
Om nån av ovanstående försöker pådyvla mig sin tro alternativt styra i en demokrati så kommer jag höra av mig - jag kommer ifrågasätta, kritisera, debattera.
Utifrån befintlig yttrandefrihet.