2024-10-14, 16:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Kom ihåg när Obama anklagades för att godkänna för många drone strikes. Trump var tre gånger värre under sitt första år. Sen skrotade han lagstiftningen som krävde att militären och underrättelsetjänsterna bad om tillstånd från vita huset. Det såg väll dåligt ut för Anti-krigs-presidenten.

Istället för att öka mängden konventionell militär i Afghanistan skickade han sk private military contractors istället. Detta för att det skulle bli mindre uppenbart.

Trodde myten om den fredliga Trump var död. Men tydligen finns det blåögda individer som fortfarande tror honom.

Glöm inte bort att Trump även använde MOABs och en rad andra intressanta incidenter rörande krigsföring
Citera
2024-10-14, 16:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så du menar att man faktiskt sysslar med cancelkultur. Nu säger jag inte att dems faktiskt sysslar med det, däremot stora delar av samhället och Demokraterna protesterar inte mot det. Därigenom stöder de metoderna, enligt min åsikt.
Jag säger att Trump ägnat sig åt cancelkultur, fått kritik relaterat till yttrandefriheten.
Samtidigt anklagas dems för detta =han är en hycklare.
Citat:
Yttrandefrihet är förstås att få framföra sina åsikter utan att bli diskriminerad. Försöker man tysta eller cancellera de som gör det, är det diskriminering och bryter mot yttrandefriheten.
Jajamen. Se Trumps senaste utspel.
Citat:
Självklar får man kritisera religion. Men kritiserar man religiösa utifrån deras religion, verkar det var hets mot folkgrupp idag. Nu anser jag inte det. Men det verkar som man vill få det dit. Så då sysslar du väl med det?
Hahaha!
Sen när blev min kritik ang mot ultrakonservativa nån hets mot folkgrupp?
Citat:
Men det är förstås en skillnad i att angripa åsikter och att angripa människor med vissa åsikter. Eller hur?
Trump är en skitstövel IMO.
Extrema rabiata religiösa är ren dynga IMO.
Alla former av extremister hamnar inom samma åsikt för min del.
Om nån av ovanstående försöker pådyvla mig sin tro alternativt styra i en demokrati så kommer jag höra av mig - jag kommer ifrågasätta, kritisera, debattera.

Utifrån befintlig yttrandefrihet.
Senast redigerad av develi 2024-10-14 kl. 16:19.
Citera
2024-10-14, 16:24
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Glöm inte bort att Trump även använde MOABs och en rad andra intressanta incidenter rörande krigsföring

Ja och inte nog med att han INTE hävde kongressens tillstånd för användning av militären i Afghanistans. Något man hade väntat sig av någon som "avslutar krig". Han ökade på truppnärvaron. Vidare ökade pentagons redan uppblåsta budget under Trump.

Men alla såna fakta är Trumpeterna immuna mot. En sak Trump förmodligen har rätt i. Han kan gå ut på Manhattan och skjuta någon i brinnande dagsljus och fortfarande klara sig. Troligen skulle han inte ha sämre chanser i valet heller. PGA att han är Jesus i någon konstig religion han själv har startat.

Personligen spelar det mig mindre roll vem som vinner valet. Men att så många är så otroligt naiva så att dom tror på något Trump säger är för mig en gåta.
Citera
2024-10-14, 16:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag blir så irriterad, för jag tror inte att folk som skriver i den här tråden är så dumma i vanliga fall (de riktiga dummisarna håller inte till i politikforumet). Men just när de ser namnet "Trump" så slår hjärnan av, och då ser de inte ens självklarheter. Som att man måste kunna visa leg när man röstar...
Trump är dum.

Hur ska han ha det egentligen?
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
Citera
2024-10-14, 16:36
Medlem
Harris/Biden utrikespolitik bygger på

American Exceptionalism

is a concept that refers to the belief that the United States is unique and superior compared to other nations. It encompasses the idea that the U.S. has a special mission or destiny to spread democracy, freedom, and prosperity.

Detta koncept har kapats av globalisterna storfinansen som vill att USA ska ha världsherravälde.

Dom sprider inte demokrati och frihet, varken i Syrien, Afghanistan. Libyen, Irak eller Grenada. Hon stöds av krigsherren Dick Cheney (R)

En anledning till hatet mot Trump är att hans utrikespolitik bygger på America first principen.

Ägna sig åt USA först och främst, inga behov av världsherravälde. Bort från internationella organisation.

Det gillar inte globalisterna, typ Black Rock som tjänar enorma pengar på Ukraina och andra krig.

America First policy

https://en.m.wikipedia.org/wiki/America_First_(policy)

Han får stöd av america first politikern Tulsi Gabbard
Som fick näst flest röster efter Biden i president racet för (D) 2020. Krossade Kamala H.

Samt Bob Kennedy tidigare(D)
Citera
2024-10-14, 16:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trump är dum.

Hur ska han ha det egentligen?
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump

Jag tycker inte att det är konstigt att Trump också använder sig av poströstningssystemet, när det nu finns. Annars skulle det bli grovt orättvist, om bara Harris skulle få använda sig av det. Självklart uppmuntrar han folk att gå och rösta genast när han har värmt upp dem under ett rally... gör de inte det, och dagarna går, så bleknar minnet och de kanske inte ids gå och rösta.

Tänk på att bara hälften av alla röstberättigade i USA faktiskt röstar, de har inte den starka traditionen som vi har att man klär upp sig lite på vardagen och går iväg och röstar, och hejar på sina grannar och folk man känner som är ute i samma ärende, och upplever att det är lite högtidlighet i luften... och så går man hem och sätter på kaffe väntar på att valvakan ska börja.

I USA gäller det för presidentkandidaterna att smida medan järnet är varmt.
Citera
2024-10-14, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker inte att det är konstigt att Trump också använder sig av poströstningssystemet, när det nu finns.
.
Läs om, läs rätt.
Jag diskuterar inte att Trump rekommenderar poströstning.

Jag visar på hans dubbelmoral. Igen, och igen.
Han har nämligen påstått annat.

Spelar det ingen roll att det är helt paradoxalt det som kommer ur käften på honom?

Att å ena stunden gapa om röstfusk, för att sen promota förtidsröstning per mail?

"Trump spread conspiracies on mail-in voting for years. Now his campaign is urging people to vote early and by mail

In 2020, Trump called mail-in ballots “dangerous” and “corrupt.” He said they’d lead to “massive electoral fraud” and a “rigged” 2020 election."

" He falsely implied they were insecure voting methods in a June video posted to Swamp the Vote USA, a voting resource website paid for by the Republican National Committee."

" Now locked in a tight election against Vice President Kamala Harris, Trump’s campaign is actively promoting early in-person and mail voting, even as the former president pledged to one day eliminate the commonly used practices. "
Citera
2024-10-14, 17:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag säger att Trump ägnat sig åt cancelkultur, fått kritik relaterat till yttrandefriheten.
Samtidigt anklagas dems för detta =han är en hycklare.
Båda sidor är hycklare. Det handlar bara om att välja vem man ska anklaga för att de är hycklare. Båda, ingen eller en sida.

Är du inte själv en hycklare, eller går du till angrepp mot de som cancellerar människor? Eller tycker du kanske att det är rätt, om det är åsikter du inte gillar själv? Vilka de flesta som hatar Trump verkar anse. Att bara deras åsikter ska vara giltiga.

Citat:
Hahaha!
Sen när blev min kritik ang mot ultrakonservativa nån hets mot folkgrupp?
Kan bli det. Att kritisera islam är ok, men att kritisera muslimer verkar anses som hets mot folkgrupp. Kristna är en grupp. Snaran dras åt även för dig.

Citat:
Trump är en skitstövel IMO.
Extrema rabiata religiösa är ren dynga IMO.
Alla former av extremister hamnar inom samma åsikt för min del.
Vad menar du är extremism? Woke är förstås extremism. Angriper du det, eller hycklar du?

Citat:

Om nån av ovanstående försöker pådyvla mig sin tro alternativt styra i en demokrati så kommer jag höra av mig - jag kommer ifrågasätta, kritisera, debattera

Utifrån befintlig yttrandefrihet.
Det kan du förstås göra. Men om deras åsikter blir norm i samhället, är det kanske dig man kommer att cancellera. Är det så att du inte är mot cancelleringar nu, får du väl säga att det är rätt att cancellera dig, då det följer dina egna principer. Eller vill du ha yttrandefrihet?
Citera
2024-10-14, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad menar du är extremism? Woke är förstås extremism. Angriper du det, eller hycklar du
Lässvårigheter?
Jag har nyss skrivit om det.

"Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.

Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.

Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara."
Citera
2024-10-14, 17:56
Medlem
Citat:
Fast det är ju sant att invandrarna från Haiti äter hundar och katter. De får ju lätt gratis mat på det sättet, att katterna (hundarna är väl inte så ofta ute ensamma) inte förväntar sig att bli dödade och ätna, utan går fram till människor och förväntar sig att bli kelade med. Det är hemskt fult att svika en levande varelses förtroende på det sättet. Därför måste man försöka undvika sådana kulturkrockar, genom att inte släppa in primitiva invandrare.

Och angående när Joe Biden vann valet, så visade det sig att till och med AVLIDNA människor - alltså länge sedan avlidna - hade röstat på Demokraterna. Är inte det LITE konstigt i alla fall? Trump vill att alla ska vara tvungna att registrera sig och visa legitimation för att få rösta - vilket borde vara en självklarhet - men Demokraterna motsätter sig detta. Varför tror du att de (Demokraterna) motsätter sig det? Jag ser bara två alternativ: a) de vet att deras väljare är så korkade och lata att de inte klarar av att ta reda på hur man registrerar sig, hur man skaffar en Id-handling, ta sig till en viss plats inom vissa klockslag o.s.v., eller b) de vill röstfuska även denna gång. Kanske en kombination av båda i och för sig.

Båda exemplen du ger saknar bevis.

Han påstår att han i princip blev avsatt i vad som nästan kan liknas vid en statskupp.
Om det vore sant så kan man ju förstå att människor tar till våld.
Problemet är att han aldrig kunnat bevisa valfusk i vissa fall har tom de avvikelser man hittat gynnat honom.

Samma sak med husdjuren, det finns inga bevis för att detta sker. Framförallt säger alla ansvariga i staden han pekade ut att det är en lögn.

Han vet garanterat själv att han ljuger, men han gör det då det tilltalar personer som dig.
Hans försöker vinna ett val till vilket pris som helst.
Citera
2024-10-14, 18:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Lässvårigheter?
Jag har nyss skrivit om det.

"Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.

Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.

Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara."
Vad som anses vara en extremism är en fråga hur man ser på vad som är extremistiskt.

Det är förstås bra att du kommer att fortsätta kritisera miljöpartiet, som per definition är det enda extremistiska partiet i Riksdagen.

Men frågan är så här: Kommer du att står upp för extremisters rätt att framföra sina åsikter utan att bli diskriminerade eller cancellerade. D.v.s. kommer du att stå upp för andras rätt till yttrandefrihet?
Citera
2024-10-14, 18:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Läs om, läs rätt.
Jag diskuterar inte att Trump rekommenderar poströstning.

Jag visar på hans dubbelmoral. Igen, och igen.
Han har nämligen påstått annat.

Spelar det ingen roll att det är helt paradoxalt det som kommer ur käften på honom?

Att å ena stunden gapa om röstfusk, för att sen promota förtidsröstning per mail?

"Trump spread conspiracies on mail-in voting for years. Now his campaign is urging people to vote early and by mail

In 2020, Trump called mail-in ballots “dangerous” and “corrupt.” He said they’d lead to “massive electoral fraud” and a “rigged” 2020 election."

" He falsely implied they were insecure voting methods in a June video posted to Swamp the Vote USA, a voting resource website paid for by the Republican National Committee."

" Now locked in a tight election against Vice President Kamala Harris, Trump’s campaign is actively promoting early in-person and mail voting, even as the former president pledged to one day eliminate the commonly used practices. "

Jag fattar vad du skriver. Men Trump kan ju vara emot systemet och önska att det ska ändras, men ändå använda sig av det så länge som det finns. Jag upprepar: hälften av alla röstberättigade i USA röstar inte. De har inte den starka traditionen som vi har, att man går iväg på valdagen. Så det handlar inte om ifall de ska poströsta eller rösta på valdagen, utan om de ska rösta överhuvudtaget. Och då är det såklart - ur Trumps synvinkel, eftersom det är HANS potentiella väljare han talar till - bättre att de poströstar medan de är uppeggade att rösta på honom, än att de väntar till valdagen (och kanske inte kommer iväg).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in