Citat:
Du skriver om mig, och när jag försvar mig mot dina lögner eller ber dig förklara det du påstår, klipper du bort det. Hela tråden handlar förstå om sådana som dig, om du läser titeln. Sådana som inte vill ha en debatt utan vill tysta kritik.Klipper bort lite som inte har med det jag skrev. Vill du föra en debatt om Trump, får du göra det med någon annan. Jag är inte intresserad av att diskutera honom, som jag sagt tidigare. Jag diskuterar principfrågor inte personfrågor.
Citat:
Så du menar att man faktiskt sysslar med cancelkultur. Nu säger jag inte att dems faktiskt sysslar med det, däremot stora delar av samhället och Demokraterna protesterar inte mot det. Därigenom stöder de metoderna, enligt min åsikt.
Citat:
Du tog upp att jag diskuterade dig och klippte bort det. Nu gör du förstås samma sak och anser dig som bättre. Men det är förstås ren inkonsekvens och hyckleri. Typiskt narcissistiska drag.
Citat:
Yttrandefrihet är förstås att få framföra sina åsikter utan att bli diskriminerad. Försöker man tysta eller cancellera de som gör det, är det diskriminering och bryter mot yttrandefriheten.
Citat:
Nej! Det har jag inte tänkt göra. Jag har inte tänkt hamna i en Trumpdebatt som du hela tiden försöker får det till.
Citat:
Vad svamlar du om?
Att vara för religionsfrihet - rättighet till samexistens i ett land på samma villkor - innebär inte att religion inte kan kritiseras relaterat till just yttrandefriheten.
Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.
Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.
Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara.
Att vara för religionsfrihet - rättighet till samexistens i ett land på samma villkor - innebär inte att religion inte kan kritiseras relaterat till just yttrandefriheten.
Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.
Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.
Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara.
Självklar får man kritisera religion. Men kritiserar man religiösa utifrån deras religion, verkar det var hets mot folkgrupp idag. Nu anser jag inte det. Men det verkar som man vill få det dit. Så då sysslar du väl med det?
Men det är förstås en skillnad i att angripa åsikter och att angripa människor med vissa åsikter. Eller hur?
Citat:
Nu säger du nog emot dig själv. Dina påståenden dryper av hat och anledningen, utifrån vad du skriver, är för att han framför vissa åsikter. Han har förstås rätt att vara sexistiskt, på samma sätt som vänsterfeminister är det. Hatar du vänsterfeminister? Tror inte det.
Jag hatar inte Trump, lägger inte den energin på honom i form av känslostormar.
Men jag skyr honom definitivt som pesten.
Jag ogillar gubben pga av hans politiska retorik, hans grava narcissism, hans olämplighet som pres för att han är helt absurd.
För att han är en dömd brottsling och olämplig för ämbetet.
Jag vill spy på gubben för hans rövslickeri ang högerextrema Proud Boys och likaså att han är en slemmig sexistisk gubbe.
Men jag skyr honom definitivt som pesten.
Jag ogillar gubben pga av hans politiska retorik, hans grava narcissism, hans olämplighet som pres för att han är helt absurd.
För att han är en dömd brottsling och olämplig för ämbetet.
Jag vill spy på gubben för hans rövslickeri ang högerextrema Proud Boys och likaså att han är en slemmig sexistisk gubbe.
Citat:
Jag kan förstås framföra min åsikt om Trumphatarna och analysera varför de hatar honom och du kan då argumentera emot det och visa att jag har fel. Kan du det?Dina lögner om att jag försöker göra mig till språkrör för dem, är förstås bara dumheter. Som vanligt så hittar du på en massa saker om mig. Jag har läst tråden, men det är en sak vad människor tycker och ofta en annan sak varför de tycker som de gör. Det är varför som intresserar mig.