2024-10-14, 14:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag raderade ånyo inledningen nästan halva inlägget - eftersom du uppenbart inte klarar att ge fan i att skriva om mig.
Du skriver om mig, och när jag försvar mig mot dina lögner eller ber dig förklara det du påstår, klipper du bort det. Hela tråden handlar förstå om sådana som dig, om du läser titeln. Sådana som inte vill ha en debatt utan vill tysta kritik.

Klipper bort lite som inte har med det jag skrev. Vill du föra en debatt om Trump, får du göra det med någon annan. Jag är inte intresserad av att diskutera honom, som jag sagt tidigare. Jag diskuterar principfrågor inte personfrågor.

Citat:
Hans entourage MAGA kör konstant att dems ägnar sig åt cancelkultur.
Detta vittnar helt uppenbart om dubbelmoral å Trumps vägnar och hans beundrarsvans gapar om samma sak som en encellig amöba.
Så du menar att man faktiskt sysslar med cancelkultur. Nu säger jag inte att dems faktiskt sysslar med det, däremot stora delar av samhället och Demokraterna protesterar inte mot det. Därigenom stöder de metoderna, enligt min åsikt.

Citat:
Med tanke på det jag citerat så rapar du samma saker och har noll förankring.
Din käft går som på autopilot.
Det påminner mer om Pavlovs hundar, ett betingat beteende. Svara på det som tas upp.
Du tog upp att jag diskuterade dig och klippte bort det. Nu gör du förstås samma sak och anser dig som bättre. Men det är förstås ren inkonsekvens och hyckleri. Typiskt narcissistiska drag.

Citat:

Nu ska du beskriva vad som har med yttrandefriheten att göra.
Jag kräver väl underbyggd argumentation, helst källhänvisning likt mig - och inte taget ut röven som ett jävla mantra.
Yttrandefrihet är förstås att få framföra sina åsikter utan att bli diskriminerad. Försöker man tysta eller cancellera de som gör det, är det diskriminering och bryter mot yttrandefriheten.

Citat:
Vilka åsikter? Sen ska du noggrant koppla det till det som Trump gapar om - dvs vilja ta licensen från mediabolag så att just exakt yttrandefriheten begränsas.
För detta är vad som tagit upp.
Nej! Det har jag inte tänkt göra. Jag har inte tänkt hamna i en Trumpdebatt som du hela tiden försöker får det till.

Citat:
Vad svamlar du om?
Att vara för religionsfrihet - rättighet till samexistens i ett land på samma villkor - innebär inte att religion inte kan kritiseras relaterat till just yttrandefriheten.

Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.

Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.

Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara.

Självklar får man kritisera religion. Men kritiserar man religiösa utifrån deras religion, verkar det var hets mot folkgrupp idag. Nu anser jag inte det. Men det verkar som man vill få det dit. Så då sysslar du väl med det?

Men det är förstås en skillnad i att angripa åsikter och att angripa människor med vissa åsikter. Eller hur?

Citat:
Jag hatar inte Trump, lägger inte den energin på honom i form av känslostormar.
Men jag skyr honom definitivt som pesten.

Jag ogillar gubben pga av hans politiska retorik, hans grava narcissism, hans olämplighet som pres för att han är helt absurd.
För att han är en dömd brottsling och olämplig för ämbetet.
Jag vill spy på gubben för hans rövslickeri ang högerextrema Proud Boys och likaså att han är en slemmig sexistisk gubbe.
Nu säger du nog emot dig själv. Dina påståenden dryper av hat och anledningen, utifrån vad du skriver, är för att han framför vissa åsikter. Han har förstås rätt att vara sexistiskt, på samma sätt som vänsterfeminister är det. Hatar du vänsterfeminister? Tror inte det.

Citat:
Du kan däremot inte göra dig till nåt allmänt språkrör för de som avskyr Trump och lägga ord i munnen på var och en.
Läs tråden ang de som besvarar frågan, det finns mängder med vinkar till varför Trump är avskydd.
Jag kan förstås framföra min åsikt om Trumphatarna och analysera varför de hatar honom och du kan då argumentera emot det och visa att jag har fel. Kan du det?

Dina lögner om att jag försöker göra mig till språkrör för dem, är förstås bara dumheter. Som vanligt så hittar du på en massa saker om mig. Jag har läst tråden, men det är en sak vad människor tycker och ofta en annan sak varför de tycker som de gör. Det är varför som intresserar mig.
Citera
2024-10-14, 14:34
Medlem
knashs avatar
Han sabbade fredagsmyset genom att säga obekväma sanningar som medborgare med klimatångest inte kan procesera.

Ne men frågan borde vara: Varför tror vänstern att de är moraliskt överlägsna?
Vänstern anser att deras moral är bättre än andras för enligt dem är deras motståndare rassar, ryzzar, putinister, maga. osv.
Deras hat är skenmanöver för att kringgå debatten i sakfrågan och istället ifrågasätta motståndares moraliska värderingar.
Så oavsett vad Trump säger så spelar det ingen roll för enligt dem är han rasse, sexist, putinist osv..
Hatet har tagit över vettet.

Victor David Hansson besvarar den frågan bättre än andra:

https://www.youtube.com/watch?v=GgyknGDRBtM&ab_channel=FoxNews
Citera
2024-10-14, 14:51
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det stämmer inte att inget hände, Trump lättade på regler och lagar kring reglering kring matkvalité, miljöförstöring samt en rad andra saker.
Bara för att han aktivt inte startade några krig så betyder det inte att han inte gjorde något.

Trump gynnade företagarna, skattelättnader för de rikaste, höjd dold skatt för de fattigaste, republikanerna förespråkar att ta bort både socialaid och medicare för att spara pengar för framtida skattelättnader vilket är något som de lovar att genomföra.

Stirra dig inte blind på det fina och ståtliga utan titta närmre på vad han faktiskt gjorde rent politiskt.

Kom ihåg när Obama anklagades för att godkänna för många drone strikes. Trump var tre gånger värre under sitt första år. Sen skrotade han lagstiftningen som krävde att militären och underrättelsetjänsterna bad om tillstånd från vita huset. Det såg väll dåligt ut för Anti-krigs-presidenten.

Istället för att öka mängden konventionell militär i Afghanistan skickade han sk private military contractors istället. Detta för att det skulle bli mindre uppenbart.

Trodde myten om den fredliga Trump var död. Men tydligen finns det blåögda individer som fortfarande tror honom.
Citera
2024-10-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Inte kan.. eller inte prioriterar? Hur hög intelligens krävs egentligen för att förstå att det föreligger en skillnad i det? Skit i att svara.. du är redan diskad genom din sista mening i stycket.

Som sagt, din totala ignorans skiner igenom. Du borde inte ha någon åsikt i frågan innan du läst på och förstått hur verkligheten fungerar.

Din rapport är gammal. Brennan

Den låga förväntans racism

https://youtu.be/DCytgANu010?si=VKO86nyF9nlU9o2t

Nutid
California Gov. Gavin Newsom (D) signed a bill into law on Thursday that bars local governments from enacting laws to require residents to show a valid form of identification in order to vote.

Östafrikaner har tagit samtliga medaljer på långdistanslöpning i OS sen 1964.

Kan det vara så att vi liksom hundraser föds med olika egenskaper.

Jag vet att det bär emot att tänka så.

Men det hindrar ju inte att det kan vara sant.

Det finns ju listor på snitt IQ i olika länder, ganska stora variation. Tror du dom är fel eller är det bara fel att göra dom.
Citera
2024-10-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är inte hat det är mer cringet i att betrakta en utvecklingsstörd clown skämma ut ett helt land.

Snackar du om Biden nu eller? Han vet ju inte ens vilket land han företräder
Citera
2024-10-14, 15:02
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Om NÅGOT kan liknas vid en religion så är det den vänsterliberala PK/Wokeideologin! Anhängarna är orubbliga i sina dogmer och ytterst intoleranta mot de som inte delar deras idéer.

Woke har blivit en stor grej för att högern har gjort det till en stor grej. Undra varför
Citera
2024-10-14, 15:14
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
J.D Vance erkände på bästa sändningstid att han hittade på historier så att media skulle bry sig om historierna som bara han hade i sitt huvud. Så nej, det finns inga som helst belägg för att de skattebetalande haitierna gör det.

Det kom från en Meme på X.com. Skaparen har gått ut och bett om ursäkt samt berättat att det inte låg någon sanning bakom...
Citera
2024-10-14, 15:17
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag tänkte lägga till en viktig sak angående mitt tidigare inlägg (#110).

Nämligen den amerikanska krigsmaskinen (även känd som det miltärindustriella komplexet), den behöver smörjas med miljarder dollars från amerikanska skattebetalare. Ni förstår, det står privata intressen i långa led med öppna fickor, redo att fylla dem. Och med DJT vid rodret, med sin fredsiver, blir där inte mycket kvar för de korrupta gamarna.

Snälla för din egen skull. Släpp konceptet med Trump som fredlig. Det stämmer helt enkelt inte. Det har motbevisats gång på gång. Du ser bara dum ut.
Citera
2024-10-14, 15:35
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Till och med Bush stödjer ju demokraterna nu ... Nu älskar medierna honom helt plötsligt.

Inte ens de republikanska medierna stödjer Trump fullt ut.

Obama, Clinton, HArris är och var änglar enligt medierna medan Trump är en skurk för att han vill vanliga människor väl.

När du kollar i MSM så är alla som inte stödjer dikaturen/makteliten "far right" men om någon annan politiker eller parti som är elitens slavar säger exakt samma sak - ett aktuellt exempel är invandringen - så är det de säger sunt förnuft.

Wow! Du har verkligen fallit för allt han säger. Så jävla kul
Citera
2024-10-14, 15:53
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Om man inte ens klarar av att skaffa sig en Id-handling, så ska man kanske inte rösta? Det är ju en mycket låg tröskel, för att få vara med och bestämma om oerhört viktiga saker, som sitt lands inrikes- och utrikespolitik. Det var ju det jag skrev förut också, jag upprepar mig, att Demokraterna tjänar på att det inte krävs, för då får de fler röster från sådana idioter som inte kan skaffa sig det. Och sedan är det väl ingen nyhet att intelligensen är lägre i vissa raser...

Och hur hade du tänkt att ett val skulle kunna vara rättsäkert överhuvudtaget, om vem som helst kan dyka upp vid valurnan och uppge namnet på någon annan, vars adress och födelsedatum man har memorerat? Och skulle den personen komma till vallokalen senare och rösta, så går det ändå inte att få tag i identitetstjuven och lagföra honom, i och med att ingen vet dennes riktiga namn... Det här systemet INBJUDER ju rent av till valfusk. Det känns som att det är så lätt, att man skulle vara DUM och man inte försökte ge sitt parti en extra röst, genom att gå och rösta en gång till och då uppge ett annat namn.

AntiDemokraterna är de största och enda rasisterna i USA. De skriver ned svarta, påstår att svarta är hjälplösa, inte har råd med ID och det är rassigt att kräva ID när det är val på G.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag blir så irriterad, för jag tror inte att folk som skriver i den här tråden är så dumma i vanliga fall (de riktiga dummisarna håller inte till i politikforumet). Men just när de ser namnet "Trump" så slår hjärnan av, och då ser de inte ens självklarheter. Som att man måste kunna visa leg när man röstar...

Detta krävs ju att den varit igång innan..
Citera
2024-10-14, 16:03
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Han är ju den enda presidenten som inte påbörjat nya krig samt avslutat ett 20-årigt menlöst krig i mellanöstern.

Han är den enda som inte vill göda vapenindustrin och avsluta kriget i Ukraina.

Fan vilka jävla får svenskar är.

Vem fan är ett får? Det där har du rätt från Trumps käft och inget av det stämmer.

Beroende på hur man ser på krigsdeklarationer så finns det minst tre andra presidenter i modern tid som inte startat krig. Går man bara på "Authorizations for use of military force" från kongressen (det vanliga sättet att kriga för USA) så går även Clinton och Obama fria och då är 5 presidenter fri från att ha starta nya krig. Dom sista två krigade dock. Men under FN-mandat och med pengar från kongressen.

Vidare drog aldrig Trump in Authorizations for use of military force gällande Afghanistan. Vilket vore väntat om man avslutat krig. Han utökade snarare Amerikansk närvaro. Använde i större utsträckning privata säkerhetsföretag istället för militären. Han utökade även Obamas drönarkrig markant. Ni kommer väl ihåg kritiken Obama fick för överdrivet användande av drönare?

Vidare fortsatte Trump blåsa upp en redan överdriven pentagonbudget. Och det är långt ifrån allt han höll på med.

Så släpp den där skiten. Anti-war-Trump har vart debunkat sen han valdes...

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/01/fact-check-trump-not-first-president-since-eisenhower-without-new-war/6086636002/
Citera
2024-10-14, 16:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
AntiDemokraterna är de största och enda rasisterna i USA. De skriver ned svarta, påstår att svarta är hjälplösa, inte har råd med ID och det är rassigt att kräva ID när det är val på G.

Detta krävs ju att den varit igång innan..

Visst är det så, det är OTROLIGT rasistiskt att påstå att människor som har mörka färger på hår, ögon och/eller hud, inte skulle kunna ta reda på hur man skaffar sig ett Id-kort, eller följa anvisningarna (typ boka tid, passa den tiden, ta med sig ett foto kanske, i så fall ta fotot först i en fotoautomat).

Det har du i och för sig rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in