2024-10-12, 21:19
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Om du nu värna om Pia, så undrar jag varför du inte befinner dig vid hennes sida, nu när hon bränt sitt ljus i båda ändar...

Ja, är väl även jag en av de två, som ifrågasatt/ bemött/ hoppat på.

Kan bara instämma i din fråga.

Ändrar mig inte, då jag tycker att Pia har begått våld mot sina barn,sina anhöriga och nu senast mot den här stackars människan Hassan.
Som uppenbarligen inte vet bättre än att liera sig med en missbrukare.

Hjälp har funnits och finns, som hon inte vill ta emot.
Citera
2024-10-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Till er, ett par stycken, som citerat mig, så vill jag bara säga att det verkar svårt att ändra er syn på Pia...

Som jag skrev förut, så klart att Pia inte gör saker helt rätt, jag har aldrig påstått det, men det jag försöker är att försvara henne som person...

Ni säger att jag inget vet om henne, och hennes liv innan allt detta, men vet ni det...?

'When they come passning by, oh, så humble you should be'...

Tänk på det, som en bra regel...

Ja vad menade du då med att pappan har gjort mot mamma Pia?
Citera
2024-10-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag slutar göra inlägg här för ett tag...

Flera av er tycks njuta av att, mer eller mindre öppet, bara håna...
-Hon är en vidrig elak jävla häxa som skiljer sig för att hon hellre vill ligga o knulla i bilar på parkeringen där familjen handlar mat. Hon lägger ut sitt liv på ett forum där alla ungar i barnens skola hänger (tiktok) där hon super,knullar och klär sig i clownkläder.
Hon skall skänka alla pengar hellre till ett katthem än sina egna barn.
Hon fattar inte varför hon ska betala sina räkningar eller jobba.
Hon tigger pengar till vin och sen hånar hon de som hon får mat,pengar och kläder av.
Pia får nyckel och umgänge med Hassan som lagar mat åt henne men hon sitter bara och hackar och letar fel på honom.
Hon är grälsjuk och bråkar med grannar,krogbesökare och folk överallt i alla situationer.
Allting är alltid andras fel.
Hon är en elak jävel som behöver en näsbränna.
Citera
2024-10-13, 10:30
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Hon är en vidrig elak jävla häxa som skiljer sig för att hon hellre vill ligga o knulla i bilar på parkeringen där familjen handlar mat. Hon lägger ut sitt liv på ett forum där alla ungar i barnens skola hänger (tiktok) där hon super,knullar och klär sig i clownkläder.
Hon skall skänka alla pengar hellre till ett katthem än sina egna barn.
Hon fattar inte varför hon ska betala sina räkningar eller jobba.
Hon tigger pengar till vin och sen hånar hon de som hon får mat,pengar och kläder av.
Pia får nyckel och umgänge med Hassan som lagar mat åt henne men hon sitter bara och hackar och letar fel på honom.
Hon är grälsjuk och bråkar med grannar,krogbesökare och folk överallt i alla situationer.
Allting är alltid andras fel.
Hon är en elak jävel som behöver en näsbränna.

Du har rätt i allt du skriver här.
Pia förtjänar ingen som helst empati eller något - hon är djävulen själv.
Dom som påstår annat måste vara lika sjuka som Pia.
Citera
2024-10-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Du har rätt i allt du skriver här.
Pia förtjänar ingen som helst empati eller något - hon är djävulen själv.
Dom som påstår annat måste vara lika sjuka som Pia.
Är hon djävulen eller är hon sjuk? Bestäm dig.

För oss med en gnutta empati i kroppen framgår det tydligt att hon är sjuk. Så sjuk att hon är oanställningsbar och därmed inkapabel att själv reda ut sin situation.

Det bästa med att lägenheten säljs (och ev vinst är spenderad) är att socialtjänsten sedan kan hjälpa henne.
Citera
2024-10-13, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

För oss med en gnutta empati i kroppen framgår det tydligt att hon är sjuk. Så sjuk att hon är oanställningsbar och därmed inkapabel att själv reda ut sin situation.

Det bästa med att lägenheten säljs (och ev vinst är spenderad) är att socialtjänsten sedan kan hjälpa henne.
Problemet är att hon inte vill ha hjälp...Hon hade fått även med lägenheten eftersom bostadssituationen i Stockholm är som den är, man får äga in bostad förutsatt att man inte har något alternativ som är tillrådigt och man får inte ekonomiskt stöd till amortering utan bara avgifter/hyra.
Dock måste man stå till arbetsmarknadens förfogande, vara inskriven på AF och delta i de aktiviteter som AF och Soc arrangerar. Man måste sköta sina möten och medverka till att få ett jobb (dvs inte gå på intervju i baddräkt)

Pia är i dagsläget av den åsikt att soc ska söka upp henne för att erbjuda hjälp, hon öppnar ju inte ens posten. Jag VET att soc har försökt få kontakt i samband med att elen stängdes av, eftersom hon har barn (även om hon inte har vårdnad)
Hon lär inte få ekonomisk hjälp på länge efter lägenheten är såld då hon behöver planera sin ekonomi. Man kan inte ha 1 miljon i november och få socialbidrag i januari. Eftersom hon är väl medveten om sin situation ska hon spara och budgetera och en mille tex bör räcka minst två år i hennes fall, och med soc beräkningar förmodligen 4
Citera
2024-10-13, 11:41
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Sjuk för oss som tittar på spektaklet. Djävulen för hennes barn.

Gå och gråt någon annanstans.
Och nej, socialen kommer inte hjälpa henne - men det förstår inte lilla du.
Citera
2024-10-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Sjuk för oss som tittar på spektaklet. Djävulen för hennes barn.

Gå och gråt någon annanstans.
Och nej, socialen kommer inte hjälpa henne - men det förstår inte lilla du.

När hon inte tar kontakt själv så kommer de inte att göra det.

Om hon fortsätter att dokumentera sitt liv så kan det finnas underlag för att omhänderta henne. Och om hon ofta är medvetslös och polis eller ambulans tar hand om henne så finns det mer bevis på att hon inte kan hantera livet alls. Börjar hon misshandla andra eller blir misshandlad ofta så är hon en fara för sig själv. Hon blev ju hotad med pepparsprej av en man en gång. Hennes beteende kan bli vansinnigt konstigt om hon är uteliggare. Vilket hon kommer att bli relativt snabbt även om hon får en vinst efter försäljningen.

Hon borde scannas i skallen då hon kanske har en tumör som trycker någonstans. Kan få de mest besynnerliga effekter. Det bör uteslutas i alla fall.
Citera
2024-10-13, 12:12
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BellaKleva

Om hon fortsätter att dokumentera sitt liv så kan det finnas underlag för att omhänderta henne. Och om hon ofta är medvetslös och polis eller ambulans tar hand om henne så finns det mer bevis på att hon inte kan hantera livet alls. Börjar hon misshandla andra eller blir misshandlad ofta så är hon en fara för sig själv. Hon blev ju hotad med pepparsprej av en man en gång. Hennes beteende kan bli vansinnigt konstigt om hon är uteliggare. Vilket hon kommer att bli relativt snabbt även om hon får en vinst efter försäljningen.

Hon borde scannas i skallen då hon kanske har en tumör som trycker någonstans. Kan få de mest besynnerliga effekter. Det bör uteslutas i alla fall.

Tvångsvård förhoppningsvis, men hon skulle aldrig kunna sitta på en avdelning med andra patienter. Det blir nog eget rum utan utsikt.
Som det sett ut lär det inte bli någon förbättring.
Hon blir väll till slut tungt medicinerad och bara ligger i sängen hela dagarna, tills hon en dag avlider.

Det, eller hemlös blir Gräddrumpans arv och sista dagar i livet.
Senast redigerad av biljardballe 2024-10-13 kl. 12:15.
Citera
2024-10-13, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BellaKleva

Nu vet inte jag vad din erfarenhet är, jag har jobbat inom psykiatrin och det krävs väldigt väldigt mycket för att någon ska bli omhändertagen med tvång...behöver kanske inte exempel men hade en patient som påminner en hel del om gräddis och hen blev hämtad med polis för att vi i personalen kände oss hotade (hen bodde ändå på ett boende inom psykiatrin i egen lägenhet) men psyk skrev ut hen efter tre timmar eftersom hen där var lugn och inte alls utåtagerande.

Se dig omkring på våra gator och torg, där finns det massor av människor som skulle må bra av att bli intagna på psyk med tvång men det händer inte för det finns inte heller plats eller resurser för att ta in folk som bara mår och agerar utanför normerna.

Det kommer gå mycket längre innan samhället ingriper för gräddis..tyvärr och hon kommer att streta emot. Har en bror som är en manlig kopia av gräddis, bortsett från alkoholen så beter dem sig likadant. skrämmande att se, soc har backat och gör inget mer för han tar inte emot hjälpen
Citera
2024-10-13, 12:33
Medlem
Hon är helt hänsynslös ,om hon vill leva och klä sig på ett speciellt sätt kunde hon göra det helt anonymt. Förmodligen vill hon hämnas på sin man och skämmer ut sig offentligt. Barnen måste bara vilja krypa under en sten och gömma sig.
Citera
2024-10-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Nu vet inte jag vad din erfarenhet är, jag har jobbat inom psykiatrin och det krävs väldigt väldigt mycket för att någon ska bli omhändertagen med tvång...behöver kanske inte exempel men hade en patient som påminner en hel del om gräddis och hen blev hämtad med polis för att vi i personalen kände oss hotade (hen bodde ändå på ett boende inom psykiatrin i egen lägenhet) men psyk skrev ut hen efter tre timmar eftersom hen där var lugn och inte alls utåtagerande.

Se dig omkring på våra gator och torg, där finns det massor av människor som skulle må bra av att bli intagna på psyk med tvång men det händer inte för det finns inte heller plats eller resurser för att ta in folk som bara mår och agerar utanför normerna.

Det kommer gå mycket längre innan samhället ingriper för gräddis..tyvärr och hon kommer att streta emot. Har en bror som är en manlig kopia av gräddis, bortsett från alkoholen så beter dem sig likadant. skrämmande att se, soc har backat och gör inget mer för han tar inte emot hjälpen

Håller med dig helt. Jag tänker alltså en bit framåt när hon är hemlös och far runt och beter sig. Att hon är medvetslös ofta på alla möjliga platser eller att hon beter sig så illa att folk misshandlar henne. Och då inte en gång utan att det upprepas så ofta att det finns rum för att omhänderta henne. Och hennes beteende blir ju värre hela tiden så vem vet var det slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in