2024-10-14, 11:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så varför tycker du då det är så hemskt och fruktansvärt?

Sen att du saknar koll på Biden/Harris tariffs mot Kina och deras mål att öka dem är inte förvånande då ditt fokus ligger på Vances användande av T-shirts i poolen och Trumps sedvänjor. Nivån blir liksom sällan högre än så.
ATT HAN HAR dubbelmoral.
Citera
2024-10-14, 12:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
ATT HAN HAR dubbelmoral.
Så det hela är en känsloresa för dig? Och på den resan har du inbillat dig att Harris, som satte dit cannabisrökare trots att hon själv var brukare, åtalade mödrar som inte körde sina sjuka barn till skolan, höll kvar fångar efter frikännande för att bekämpa bränder utan lön, pippade med den gifte borgmästaren av karriärsskäl med mera, är snövit själv.

Se dig själv i spegeln, hycklare där.

OÄÄÄÄÄÄHHH, OOOÄÄÄÄÄÄHHH, JAPHY ÄR DUM!!!
Citera
2024-10-14, 12:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det är inte sant och fullständigt dementerat och därför anmäldes Trump och Vance.

Du får konspirera i en annan tråd.
Anmälan lades ner. Alltså var det sant.
Citera
2024-10-14, 12:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du säger du är mot censur, ändå verkar du inte gå till anfall mot cancelleringar och lögner som inte får ifrågasättas eller åsikter som man anser att man inte får ha, som faktiskt skapat honom. Det gäller saker som abort, synen på kön, invandring, transfrågor, utrikespolitik och annat. Man debatterar inte emot utan går till anfall mot de har en annan åsikt och försöker tysta dem.
Jag raderade ånyo inledningen nästan halva inlägget - eftersom du uppenbart inte klarar att ge fan i att skriva om mig.
Du tycks inte förstå att Trump har fått skarp kritik av FCC. Vi kan börja där.

'Threats against free speech': FCC chair condemns Trump's call for CBS to lose license

“While repeated attacks against broadcast stations by the former President may now be familiar, these threats against free speech are serious and should not be ignored,” she said in a statement Thursday."
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2024/10/11/trump-60-minutes-kamala-harris-interview-fcc/75627642007/

Detta berör då yttrandefriheten och 1st amendment.
1. Trump angriper konstant Harris och Dems att de vill censurera - när det snarare visar att det är HAN som ägnar sig åt detta.

2. Hans entourage MAGA kör konstant att dems ägnar sig åt cancelkultur.

Detta vittnar helt uppenbart om dubbelmoral å Trumps vägnar och hans beundrarsvans gapar om samma sak som en encellig amöba.

Citat:
Man har upphöjt vissa åsikter inom liberalismen, till något man måste anse och försöker tvinga på andra dem. Man har skapat en form av åsiktstabun. En totalitär rörelse.
Med tanke på det jag citerat så rapar du samma saker och har noll förankring.
Din käft går som på autopilot.
Det påminner mer om Pavlovs hundar, ett betingat beteende. Svara på det som tas upp.
Citat:
Det enda man inte försvarar är yttrandefriheten som själva demokratin och liberalismen bygger på.
Nu ska du beskriva vad som har med yttrandefriheten att göra.
Jag kräver väl underbyggd argumentation, helst källhänvisning likt mig - och inte taget ut röven som ett jävla mantra.
Citat:
De här åsikterna, har man blandat med marxistiska idéer om kollektiv där man ställer grupp mot grupp och skapar hat mellan dem och därigenom splittrar samhället.
Vilka åsikter? Sen ska du noggrant koppla det till det som Trump gapar om - dvs vilja ta licensen från mediabolag så att just exakt yttrandefriheten begränsas.
För detta är vad som tagit upp.
Citat:
Man är för religionsfrihet och angriper de som kritiserar islam, trots dess uppenbara brister, men angriper själva konservativa kristna och som du, framställer dem som onda.
Vad svamlar du om?
Att vara för religionsfrihet - rättighet till samexistens i ett land på samma villkor - innebär inte att religion inte kan kritiseras relaterat till just yttrandefriheten.

Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.

Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.

Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara.
Citat:
Det är för att Trump går mot det här som man hatar honom. Inte hans lögner och överdrifter. Utan för de åsikter han står bakom.
Jag hatar inte Trump, lägger inte den energin på honom i form av känslostormar.
Men jag skyr honom definitivt som pesten.

Jag ogillar gubben pga av hans politiska retorik, hans grava narcissism, hans olämplighet som pres för att han är helt absurd.
För att han är en dömd brottsling och olämplig för ämbetet.
Jag vill spy på gubben för hans rövslickeri ang högerextrema Proud Boys och likaså att han är en slemmig sexistisk gubbe.

Du kan däremot inte göra dig till nåt allmänt språkrör för de som avskyr Trump och lägga ord i munnen på var och en.
Läs tråden ang de som besvarar frågan, det finns mängder med vinkar till varför Trump är avskydd.
Senast redigerad av develi 2024-10-14 kl. 12:43.
Citera
2024-10-14, 13:43
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför tror du att Demokraterna är så emot att folk ska behöva registrera sig och visa Id

En enkel googling senare..

"Members of underrepresented racial and ethnic groups were less likely to have a current driver’s license or other government-issued photo ID. An estimated 1.86 million Black non-Hispanic Americans (6.2%) and 1.86 million Hispanic Americans (6.1%) lack a photo ID, as do 4.5% of those who identify as Native American, Native Alaskan or another race. This compares to just 2.3% of White non-Hispanic Americans and 1.6% of Asian, Native Hawaiian or other Pacific Islander Americans."

https://www.voteriders.org/wp-content/uploads/2023/04/CDCE_VoteRiders_ANES2020Report_Spring2023.pdf

Citat:
..så att funktionärerna kan kontrollera de röstberättigades identitet samt att de bara röstar en gång)..

Vad får dig att tro att dubbelröster inte kontrolleras?

"Election officials take many steps to make sure that voters only vote one ballot in an election. If a voter casts more than one ballot (i.e., votes by mail and then attempts to vote in person on Election Day), only one ballot is counted. Cases of potential double voting or voter impersonation are investigated by authorities."

https://vote.gov/your-vote-is-safe

Angående dessa krav på voter-id.

Krav på voter id är inte nya och har inte uppfunnits av clownen. Republikanerna har länge haft som strategi att göra det svårt för demokraternas bas att avge sin röst. Eller att manipulera hur deras röster räknas.

Det är ofta man hör insinuerande inskränkta svenskar påstå att Demokraterna måste vara för valfusk, eftersom de är mot kravet på ID. Med just argument som "I Sverige har vi ju det, och då måste det ju vara bra."

Men USA är inte Sverige. Och världen utanför Sverige ser väldigt annorlunda ut, än hur den ser ut från kyrkans samlingslokalers perspektiv i Hyltebruk.

I Sverige klarar sig inte en medborgare utan leg. Men det gör man i USA. Och det gör förutsättningarna lite annorlunda där, jämfört med här.

Här ett sammanfattande inlägg från Brennan Center från 2009 som gäller än i dag.

https://www.brennancenter.org/our-work/analysis-opinion/debunking-misinformation-photo-id
Citera
2024-10-14, 13:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

"Members of underrepresented racial and ethnic groups were less likely to have a current driver’s license or other government-issued photo ID. An estimated 1.86 million Black non-Hispanic Americans (6.2%) and 1.86 million Hispanic Americans (6.1%) lack a photo ID, as do 4.5% of those who identify as Native American, Native Alaskan or another race. This compares to just 2.3% of White non-Hispanic Americans and 1.6% of Asian, Native Hawaiian or other Pacific Islander Americans."

https://www.voteriders.org/wp-content/uploads/2023/04/CDCE_VoteRiders_ANES2020Report_Spring2023.pdf

"Election officials take many steps to make sure that voters only vote one ballot in an election. If a voter casts more than one ballot (i.e., votes by mail and then attempts to vote in person on Election Day), only one ballot is counted. Cases of potential double voting or voter impersonation are investigated by authorities."

Krav på voter id är inte nya och har inte uppfunnits av clownen. Republikanerna har länge haft som strategi att göra det svårt för demokraternas bas att avge sin röst. Eller att manipulera hur deras röster räknas.

Det är ofta man hör insinuerande inskränkta svenskar påstå att Demokraterna måste vara för valfusk, eftersom de är mot kravet på ID. Med just argument som "I Sverige har vi ju det, och då måste det ju vara bra."

Men USA är inte Sverige. Och världen utanför Sverige ser väldigt annorlunda ut, än hur den ser ut från kyrkans samlingslokalers perspektiv i Hyltebruk.

I Sverige klarar sig inte en medborgare utan leg. Men det gör man i USA. Och det gör förutsättningarna lite annorlunda där, jämfört med här.

Här ett sammanfattande inlägg från Brennan Center från 2009 som gäller än i dag.

https://www.brennancenter.org/our-work/analysis-opinion/debunking-misinformation-photo-id
De måste ha ID för många andra saker, tycker du de ska ta bort id-kravet för att t.ex köpa vapen eller köra bil?
Citera
2024-10-14, 13:54
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Jag har fått lära mig att en Trump-bibel för 600 spänn botar alla åkommor.

Den är dessutom tillverkad i Kina
Citera
2024-10-14, 13:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Men käre värld. Om man inte ens klarar av att skaffa sig en Id-handling, så ska man kanske inte rösta? Det är ju en mycket låg tröskel, för att få vara med och bestämma om oerhört viktiga saker, som sitt lands inrikes- och utrikespolitik. Det var ju det jag skrev förut också, jag upprepar mig, att Demokraterna tjänar på att det inte krävs, för då får de fler röster från sådana idioter som inte kan skaffa sig det. Och sedan är det väl ingen nyhet att intelligensen är lägre i vissa raser...

Och hur hade du tänkt att ett val skulle kunna vara rättsäkert överhuvudtaget, om vem som helst kan dyka upp vid valurnan och uppge namnet på någon annan, vars adress och födelsedatum man har memorerat? Och skulle den personen komma till vallokalen senare och rösta, så går det ändå inte att få tag i identitetstjuven och lagföra honom, i och med att ingen vet dennes riktiga namn... Det här systemet INBJUDER ju rent av till valfusk. Det känns som att det är så lätt, att man skulle vara DUM och man inte försökte ge sitt parti en extra röst, genom att gå och rösta en gång till och då uppge ett annat namn.
Citera
2024-10-14, 13:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
De måste ha ID för många andra saker, tycker du de ska ta bort id-kravet för att t.ex köpa vapen eller köra bil?

Ja, jag blir så irriterad, för jag tror inte att folk som skriver i den här tråden är så dumma i vanliga fall (de riktiga dummisarna håller inte till i politikforumet). Men just när de ser namnet "Trump" så slår hjärnan av, och då ser de inte ens självklarheter. Som att man måste kunna visa leg när man röstar...
Citera
2024-10-14, 14:09
Medlem
Han skryter och ljuger för jämnan, han tror på konspirationsteorier, han är en narcissist och psykopat. Vad finns det att inte gilla?
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Den främsta anledningen jag har är att han är obegåvad och kraftigt narcissistisk.
Trots alla spin doctors och forskare som coachar honom kan han inte förstå eller kommunicera kring naturvetenskap ens på mellanstadienivå.

Bara hans uttalanden under pandemin borde ha gjort det klart för alla med IQ > skonummer att han är helt olämplig att leda ett land. Han borde troligen inte ens leda en utflykt till zoo för 10-åringar, och om han inte hade ärvt en drös med pengar från början så hade garanterat ingen vetat vem han var.

Ingen behöver alltså svartmåla Trump, för det räcker så bra att höra det han själv kläcker ur sig.

+1

Jag måste erkänna att jag nog blir lite förbannad på att folk är så jävla korkade att dom tror på lögnerna. Dom otroligt uppenbara lögnerna. Vissa går till och med så långt som att kalla honom klipsk, smart, geni osv. Hur efterbliven måste man själv vara för att tycka att Donald är smart?
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Men käre värld. Om man inte ens klarar av att skaffa sig en Id-handling, så ska man kanske inte rösta? Det är ju en mycket låg tröskel, för att få vara med och bestämma om oerhört viktiga saker, som sitt lands inrikes- och utrikespolitik. Det var ju det jag skrev förut också, jag upprepar mig, att Demokraterna tjänar på att det inte krävs, för då får de fler röster från sådana idioter som inte kan skaffa sig det. Och sedan är det väl ingen nyhet att intelligensen är lägre i vissa raser...

Inte kan.. eller inte prioriterar? Hur hög intelligens krävs egentligen för att förstå att det föreligger en skillnad i det? Skit i att svara.. du är redan diskad genom din sista mening i stycket.

Citat:
Och hur hade du tänkt att ett val skulle kunna vara rättsäkert överhuvudtaget, om vem som helst kan dyka upp vid valurnan och uppge namnet på någon annan, vars adress och födelsedatum man har memorerat? Och skulle den personen komma till vallokalen senare och rösta, så går det ändå inte att få tag i identitetstjuven och lagföra honom, i och med att ingen vet dennes riktiga namn... Det här systemet INBJUDER ju rent av till valfusk. Det känns som att det är så lätt, att man skulle vara DUM och man inte försökte ge sitt parti en extra röst, genom att gå och rösta en gång till och då uppge ett annat namn.

Som sagt, din totala ignorans skiner igenom. Du borde inte ha någon åsikt i frågan innan du läst på och förstått hur verkligheten fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in