Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Du säger du är mot censur, ändå verkar du inte gå till anfall mot cancelleringar och lögner som inte får ifrågasättas eller åsikter som man anser att man inte får ha, som faktiskt skapat honom. Det gäller saker som abort, synen på kön, invandring, transfrågor, utrikespolitik och annat. Man debatterar inte emot utan går till anfall mot de har en annan åsikt och försöker tysta dem.
Jag raderade ånyo inledningen nästan halva inlägget - eftersom du uppenbart inte klarar att ge fan i att skriva om mig.
Du tycks inte förstå att Trump har fått skarp kritik av FCC. Vi kan börja där.
'Threats against free speech': FCC chair condemns Trump's call for CBS to lose license
“While repeated attacks against broadcast stations by the former President may now be familiar, these
threats against free speech are serious and should not be ignored,” she said in a statement Thursday."
https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2024/10/11/trump-60-minutes-kamala-harris-interview-fcc/75627642007/
Detta berör då yttrandefriheten och 1st amendment.
1. Trump angriper konstant Harris och Dems att de vill censurera - när det snarare visar att det är HAN som ägnar sig åt detta.
2. Hans entourage MAGA kör konstant att dems ägnar sig åt cancelkultur.
Detta vittnar helt uppenbart om dubbelmoral å Trumps vägnar och hans beundrarsvans gapar om samma sak som en encellig amöba.
Citat:
Man har upphöjt vissa åsikter inom liberalismen, till något man måste anse och försöker tvinga på andra dem. Man har skapat en form av åsiktstabun. En totalitär rörelse.
Med tanke på det jag citerat så rapar du samma saker och har noll förankring.
Din käft går som på autopilot.
Det påminner mer om Pavlovs hundar, ett betingat beteende. Svara på det som tas upp.
Citat:
Det enda man inte försvarar är yttrandefriheten som själva demokratin och liberalismen bygger på.
Nu ska du beskriva vad som har med yttrandefriheten att göra.
Jag kräver väl underbyggd argumentation, helst källhänvisning likt mig - och inte taget ut röven som ett jävla mantra.
Citat:
De här åsikterna, har man blandat med marxistiska idéer om kollektiv där man ställer grupp mot grupp och skapar hat mellan dem och därigenom splittrar samhället.
Vilka åsikter? Sen ska du noggrant koppla det till det som Trump gapar om - dvs vilja ta licensen från mediabolag så att just exakt yttrandefriheten begränsas.
För detta är vad som tagit upp.
Citat:
Man är för religionsfrihet och angriper de som kritiserar islam, trots dess uppenbara brister, men angriper själva konservativa kristna och som du, framställer dem som onda.
Vad svamlar du om?
Att vara för religionsfrihet - rättighet till samexistens i ett land på samma villkor - innebär inte att religion inte kan kritiseras relaterat till just yttrandefriheten.
Jag kommer alltid kritisera de kristna som är radikala och extrema. Det är min fulla rätt.
De har dock rätt att finnas till.
Jag kommer alltid ifrågasätta ultrakonservativa oavsett religion - eftersom jag anser att de är stagnerade och för religiöst fixerade enligt min mening.
Jag har nämligen denna rättighet utifrån yttrandefriheten.
Jag kommer alltid ifrågasätta extremism oavsett höger eller vänster, oavsett religion, terrorism, sekt eller vad det än må vara.
Citat:
Det är för att Trump går mot det här som man hatar honom. Inte hans lögner och överdrifter. Utan för de åsikter han står bakom.
Jag hatar inte Trump, lägger inte den energin på honom i form av känslostormar.
Men jag skyr honom definitivt som pesten.
Jag ogillar gubben pga av hans politiska retorik, hans grava narcissism, hans olämplighet som pres för att han är helt absurd.
För att han är en dömd brottsling och olämplig för ämbetet.
Jag vill spy på gubben för hans rövslickeri ang högerextrema Proud Boys och likaså att han är en slemmig sexistisk gubbe.
Du kan däremot inte göra dig till nåt allmänt språkrör för de som avskyr Trump och lägga ord i munnen på var och en.
Läs tråden ang de som besvarar frågan, det finns mängder med vinkar till varför Trump är avskydd.