2024-10-08, 22:53
  #217
Medlem
I säsongens första avsnitt får familjen i Landskrona masterbedroom i livmodersfärg
https://www.tv.nu/program/huskop-i-blindo/sasong/2

https://nyheter24.se/noje/tv/1355065-paret-far-panik-nar-de-ser-sitt-nya-hus-obehagligt

Ännu en gång så går inte planerna som tänkt för att för mkt pengar går till tråkiga måsten som el & ventilation. Så knappt några pengar blir kvar till renovering och inga pengar kvar till möbler och inredning. Tråkigt att de inte gjorde om enligt första planritningen , så att alla barn fick ett eget krypin som de oxå verkligen tryckte på att det var viktigt .
Hade varit så mycket roligare att se att familjerna fick precis så som de önskade .
__________________
Senast redigerad av Tezz-l 2024-10-08 kl. 23:19.
Citera
2024-10-08, 23:42
  #218
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hade varit så mycket roligare att se att familjerna fick precis så som de önskade .
Allt är som vanligt hör jag- säsong 2 tar vid där säsong 1 slutade.
Citera
2024-10-09, 04:48
  #219
Medlem
Kloges avatar
Tråkigt att de inte förklarade varför ventilationen inte var ok,den dög när det var skola?

Att de inte tog bort skyltarna med Vuxenskolan på fasaden.
Citera
2024-10-09, 08:25
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Allt är som vanligt hör jag- säsong 2 tar vid där säsong 1 slutade.

Japp det var väl så bokstavligt också, dom är inspelade samtidigt för 2 år sen.

Sen fattar jag inte varför vissa familjer har spelat in efter för att visa hur dom har det efter inspelningen liksom, och andra inte. Vill tro att dom vi inte får se efter inte vill ha nått med Lena & gänget att göra mer.. Jag menar skolan nu - där skulle jag verkligen förstå om familjen inte ville delta mer.

Nån tidning borde höra av sig till familjerna efter, det vore intressant! Med Örebro-paret var det ju tydligt att ingen munkavle finns efter för familjerna.
Citera
2024-10-09, 08:32
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Tråkigt att de inte förklarade varför ventilationen inte var ok,den dög när det var skola?

Att de inte tog bort skyltarna med Vuxenskolan på fasaden.
Håller med ! Familjen var jätterädda för att det skulle kännas som en skola , och så kan de inte ens tabort den fula skylten .

Att det blev extra kostsamt för att det varit ett offentligt hus till att göra om för privat bostad . Och tvunget att dra om all el och ventilation måste de väl ha vetat eller kunnat kollat upp innan !
Och sedan att det kostar mkt mer att göra om ett sådant hus till att få bort institutionskänslan.
Känns väldigt oprofessionellt.
Citera
2024-10-09, 09:41
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Håller med ! Familjen var jätterädda för att det skulle kännas som en skola , och så kan de inte ens tabort den fula skylten .

Att det blev extra kostsamt för att det varit ett offentligt hus till att göra om för privat bostad . Och tvunget att dra om all el och ventilation måste de väl ha vetat eller kunnat kollat upp innan !
Och sedan att det kostar mkt mer att göra om ett sådant hus till att få bort institutionskänslan.
Känns väldigt oprofessionellt.

Känns som att Lena & gänget istället för att välja ett funktionellt hus till familjen fastnade i att det skulle vara "perfekt med en skola till lärarna..". Otroligt oproffsigt & så jävla fult att kasta bort pengar sådär.
Citera
2024-10-09, 11:44
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Känns som att Lena & gänget istället för att välja ett funktionellt hus till familjen fastnade i att det skulle vara "perfekt med en skola till lärarna..". Otroligt oproffsigt & så jävla fult att kasta bort pengar sådär.

HAHAHA, låter som att det är samma jävla katastrof som förra säsongen!!!
Citera
2024-10-09, 11:59
  #224
Avslutad
Säga vad man vill om Lenas inredningssmak men hon har en otrolig utstrålning. Dessutom så är hennes tatuering på vänsterarmen den coolaste tatueringen jag någonsin sett! 😎

(Hoppas man får säga så utan att bli anklagad för sexism och kvinnofientlighet).

Undrar också varför inte skyltarna på fasaden togs bort. Är de k-märkta möjligen?
Citera
2024-10-11, 15:17
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Håller med dig!
Tror mycket beror på att inredaren i det danska är inkännande, proffsig & har reda sitt varumärke. Varje hus ser också olika ut, passar den familj som ska bo där. I det svenska så försöker ju Lena Nyholm bara etablera sitt eget varumärke, kör stenhårt på sin egen stil & alla hus ser mer eller mindre likadana ut...


Årets säsong verkar bli lika katastrofal som den förra. En torftig budgetkopia på den danska motsvarigheten.
Citera
2024-10-11, 16:29
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkersson500
Årets säsong verkar bli lika katastrofal som den förra. En torftig budgetkopia på den danska motsvarigheten.

Flera av familjerna har ju dessutom sagt att dom sökt till svenska just pga danska... Ugh.. besvikelsen dom ska känna alltså
__________________
Senast redigerad av steinn 2024-10-11 kl. 16:32.
Citera
2024-10-14, 10:55
  #227
Medlem
Är jag helt knasig eller är Örebro huset från säsong 1 uppe för försäljning IGEN?

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-vaster-orebro-kommun-gesallvagen-7-21395248
Citera
2024-10-15, 14:54
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Är jag helt knasig eller är Örebro huset från säsong 1 uppe för försäljning IGEN?

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-vaster-orebro-kommun-gesallvagen-7-21395248

Oj, stämmer! Dock samma inredning, verkar vara Örebro-paret som säljer igen. Förståeligt att det inte blev sålt innan dock, husmarknaden var ju inte direkt het då dom försökte sälja förra året...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in