Citat:
Ursprungligen postat av
Anabolahajen
Har inte Malmö betydligt mer invandring än Stockholm och Göteborg?
Dessutom är Malmö såpass litet att alla problemområden ligger mitt i stan. I Göteborg och Stockholm ligger de utanför.
Malmö har på grund av sitt läge alltid haft mycket invandring. Men du måste också skilja på invandrare. Stora invandrargrupper i Malmö som driver upp statistiken är danskar och polacker. Knappast grupper med svårighet att integrera sig.
https://malmo.se/Fakta-och-statistik/Befolkning.html
Det är MENA invandrare som är intressanta att titta på om vi nu snackar problem. Det är knappast danska eller polska gäng som driver omkring och kallar svenska tjejer för horor.
Om vi nu tar Göteborg som exempel, så har du Nordstan som är en fritidsgård för MENA pack. Stället ligger ju inne i stan.
Stockholm har plågats av mycket grova brott inne i city.
Mycket riktigt ligger Malmös problemområden närmare centrum, närmare bestämt vid motorvägen (inre C-ringen) har du ett bälte av skit. Men i centrum märker du inte speciellt mycket av det.
Varför skall du lyssna på mig?
Jag har bott nu över 20 år i Malmö. Har sett hur stan har förändrats och vet vilka fallgroparna är. Malmö har massor av charmiga sunkpubar med gemytlig stämning. Du har närheten till havet och tillgång till Europa.
I Malmö sätter du dig i en bil och är i Hamburg eller Berlin samma dag. En hel dags körning från Stockholm och du är fortfarande i Sverige.
Sedan har du Köpenhamn inom räckhåll. Att ta sig till Köpenhamn från Malmö är inte värre än att ta sig någonstans inom Stockholm.
Slutligen, mitt bästa tips att undvika problem är att inte beblanda sig med pack. Sälj inte knark, köp inte knark, ha inte med kriminella element att göra. Följer du detta så behöver du inte vara skitskraj.